Avant 420 ajo hyytyy eteenpäin, taakse normaali | AvantClub - Keskustelupalsta

teeri

Jäsen
Keskustelun aloittaja
22.3.2018
1
0
1
Hei, kyseessä vm. 2010 Avant 420 ja ihan perusmalli eli ei tasauspyörästön lukkoa tms. Tunteja jonkin verran alle 3000. Työhydrauliikan pumppu vaihdettu noin 1,5 vuotta sitten ja työhydrauliikka puoli kunnossa.

Tällä hetkellä ajo eteenpäin hyytyy vähitellen mitä kauemmin ajaa, mutta ajo taaksepäin (vauhti ja voima) pysyy ennallaan. Eteenpäin ajettaessa vauhti ei ole läheskään sama kuin taaksepäin mennessä eikä voimaa riitä pienten töyssyjen ylittämiseen vaan veto pysähtyy täysin. Ei ruopimista tai menohalua millään pyörällä.

Lopulta eteenpäin ajo on sellainen, että polkimen pohjaan paino kiihdyttää vauhtia verkkaisesti, nykäisee hetkellisesti ja voimakkaasti "normaaliin" oikeaan nopeuteen, mutta heti puolen sekunnin päästä pudotaan jälleen mateluvauhtiin. Tämä toistuu säännöllisin välein kun ajetaan ilman kuormaa tasaisella. Taakse ajossa ei ongelmaa.

Poljinventtiilien letkujen paikkaa vaihdettu jotta nähty onko polkimien suunnalla vikaa, mutta ei vaikutusta. Lisäksi polkimien säädöistä otettu liiat välykset pois säätöruuvilla.

Voisiko olla ajomoottorien puolella vuotoa yhdessä tai useammassa ? Käsin en ole vielä kokeillut pyörittää ajomoottoreita. Entäs ajopuolen säätötilavuuspumppu, voisiko mahdollisesti siellä olla jokin häikkä tai säätö hävinnyt ?
 
Mä ottaisin luuri käteen ja soittaisin tehtaalle. Ne pystyvät todennäköisesti kertomaan sulle heti mitä sitä vaivaa.
 
Moro,meillä on 528 just sama ongelma mutta vain toistepäin(vetää eteenpäin hyvin mutta ei taakse).ja ajo hieman nykivää kiihdyttässä.
kaikkiin ajomoottoreihin on vaihdettu uudet tiivisteet mutta ei auttanut.
löytyikö vikaa sinunkoneeseen?
 
Moro,
Selvisikö näiden veto-ongelmien juurisyy ikinä? Täällä olisi yksi 220 (vajaa 2000h), jossa myös voimattomuutta pakilla ajettaessa.
Eteenpäin vettää hyvin, mutta varsinkin öljyjen lämmettyä ylämäkeen tai vaikka tasamaalla kakkosnelosen yli ajo pakilla ja kevyellä kaasulla hyytyy vedon "nylkytykseen". Pakitusteho paranee kierroksia ja öljyn virtausta nostamalla, mutta ei vedä vertoja eteenpäin ajolle.
Askartelin painemittarin ajopumppuun kiinni ja mittasin ajopaineet A- ja B-puolilta sekä eteen että taakse ajettaessa. Eteen ajettaessa paineet nousevat normaalisti pitkälti toiselle sadalle ja vetoa piisaa. Pakilla meno hyytyy vedon vaihtuessa paikallaan nykimiseen, ajopaineiden jämähtäessä 50-75bar välille. Ikään kuin ajopumpun pakkipainepuolen ylipaineventtiili päästäisi öljyt läpi ennen aikojaan. Ko. ylipaineventtiili on pumpun sisäinen rakenne, ensiapuna voisi olla esim. tiivisteiden vaihto.
 
Hei! Mulla oli 520:ssä sama toistuva ongelma.Polkimen liike ei mennyt perille koska viimeisessä asteessa ollut sokka ooli poikki eikä systeemiin kuulunut kuuden millin pultti jaksanut pitää polkimen liikettä tahdissa. Sopivan sahausoperaation jälkeen kiristys oli mahdollinen eikä sokat ole enää katkeilleet.
 
Moi,
Missä kohtaa ko. sokka ja 6mm pultti olivat?

220:n pumpun sisäiset suuntavena-&ylipainekarat vaihdettu päittäin (eteen ajon ylipaineventtiili taakse ja pakin venttiili eteen), mutta edelleen vain ja ainoastaan pakki tökkii.
 
Hei! Tämä taitaa olla myöhäistä, mutta vastaan nyt silti: Kuuden millin pultti plus sokka on siinä kohdassa, missä polkimen liike sukeltaa ajopumpun sisään "akunkenkämäisellä" liitoksella.
 

Uusimmat keskustelut