Avant 423 hätänen voimansiirto | AvantClub - Keskustelupalsta

Jesse423

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.5.2020
20
5
3
Hei!
Tuli hommattua kyseinen kone. "Ongelmana" voimansiirron herkkyys, eli ajaessa helposti rupeee kone pompottamaa jos vähääkään jalka elää polkimella. Joutuu aina pysähtymään..
Myös pienellä kaasulla peruuttaessa meinaa tukehtua.
Saako tuota herkkyyttä jotenkin säädettyä? Koneella tunteja 2, onko vaan uuden karheutta?
 
Pyydä jotain kokenutta Avant-kuskia testaamaan. Polkimien käyttö kyllä edellyttää hyvin pieniä liikkeitä ja jäykkää nilkkaa. Omassa 630 vm 2010 on herkkyyden säätö mutta ei se paljoa vaikuta.

Itse pidän moottorin kierrokset tavallisesti noin 2000:ssa. Jos moottorin kierrokset alkavat laskea, on poljinta kevennettävä. Polkimet eivät ole kaasupolkimia. Raskaassa työssä käytetään enemmän kierroksia ja vielä pienempiä poljinliikkeitä.


Oke
 
Kiitos vastauksesta!

Olen itse ajanut avant 220 ja multionen 520 joitakin tunteja. 220 oli selvästi "ärhäkämpi" liikkeiltään kuin tuo multione. Mutta tämä 423 on vielä ärhäkämpi. Poljin pohjassa ei siis mitään ongelmia, mutta osa painettuna alkaa töyssystä se väpätys/nytkytys jonka saa loppumaan ainoastaan laskemalla poljin kokonaan tai painamalla pohjaan. Todella ärsyttävä ominaisuus etenkin monttusella pihalla. Kokeiltu ajaa kaikilla kierrosalueilla.
 
Pitääkin tutkia tuo. Käytitkö liikkeessä vai teitkö itse? Tarviiko siinä tietää mitään ihmeellistä vai säätää vaan hanaa pienemmälle?
 
Tämmönen löytyy pumpun päältä.
 

Liitteet

  • IMG_20200517_193951.jpg
    IMG_20200517_193951.jpg
    1,3 Mt · Katselut: 314
Kiitos paljon!

Muuttui reilusti paremmaksi. Mikä tuo hana loppujen lopuksi on? Mitä painetta/virtausta rajoittaa?
 

Uusimmat keskustelut