tikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2012
62
2
8
Lahti
Kävin ajelemassa tollasella vanhemmalla ja en huomannut mitään eroa esim ajonopeudessa oli vipu asennssa 1tai 2. Eikös ton pitäs olla vähä niinkö 1tai 2 vaihde, 1 hitaat ja raskaat hommat ja 2 sit vähä vauhtia lisää vai oonko ymmärtäny ihan väärin? Jos se ei toimi niin mitä vikaa vois olla, kone kulki melko hiljaa ehkä vajaa 10 kmh eikös ton pitäs mennä joku 15 kmh?
 

repa

Moderaattori
13.3.2010
315
8
18
Tuo vipu vaikuttaa vain työhydrauliikkaan. Olikohan se niin, että 1 pumpulla tulee 34 ltr/min ja 2 pumpulla 44 ltr/min. Ero on huomattava esimerkiksi lingotessa. Ajonopeuteen tuolla ei ole vaikutusta, vaikka aina joskus siirtymillä näin toivoisikin. "Huiput" ovat jossain 10-15 km/h välillä riippuen ajomoottorien ja renkaiden koosta. Reippaasti kävellen on tosiaan nopeammin perillä. :)
 

tikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2012
62
2
8
Lahti
Ok kiitos vastauksesta, koneessa ei siis varmaan vikaa vaan käyttäjässä hyvä juttu. Mites ton oikea käyttö, onko väliä kummalla puolella ajaa yleensä vai mikä ton valinnan juju on?
 

repa

Moderaattori
13.3.2010
315
8
18
Pyörivä hydrauliikka vaatii yleensä enemmän tehoa, joten esimerkiksi linkoa, jyrsintä ja ruohonleikkuria käytettäessä tarvitaan enemmän työhydrauliikan tuottoa verrattuna esimerkiksi puunhalkomiseen, joka tapahtuu sylinterillä; toki halkojankin kanssa käytän tuplapumppuja, jottei hätäsen tarvitse odotella sylinterin liikkeitä ;)

Isommista kaivureista mulla ei ole kokemusta, mutta minikaivurin kanssa käytän vain yhtä pumppua, jotta kauhan liikkeet pysyvät rauhallisempina; tämäkin on tietysti sellainen tottumis-/osaamisasia. Toki kaasun asennollakin on sitten merkityksensä.

Jos olet ostamassa konetta, niin mun mielestä tuo 2 pumpun valinta on ihan hyvä lisä koneessa, mutta kyllä ilmankin varmasti pärjää. Mun mielestä tärkeämpi olisi nappulat joystickissä, jolla työhydrauliikkaa ja jatkopuomia on näppärä käyttää.
 

tikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2012
62
2
8
Lahti
Joo ois tyrkyllä tollanen ja koitan kovasti päästä perille moisesta, mutta kokemus ja tieto puuttuu. Tota ois tarkotus melko moneen käyttää ja siks toi tuplapumppu kiinnostaa mut ku en oo moista koskaan käyttäny nii vähä ihmeissää. Mutta viisastunu oon nyt näistä joten taidan mennä myyjän kanssa lisävääntöihin, vikojahan aina vanhoissa on mutta oisko pahoja jotka pitäs ehdottomasti kattoo. Toi hytikkapuoli yleisesti lienee vaikea tulkittava näkyy sit ajan kans, kone muuten liikkuu ja pelaa melko välyksettömästi.
 

ts customs

Jäsen
11.10.2014
225
15
18
Kalajoki
kuningas.pic.fi
Nivelten väljyys ja moottoriöljyn ja jäähdystysnesteen kunto. Kauha täyteen mursketta ja testailla miten jaksaa nostaa?
 

tikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2012
62
2
8
Lahti
Nää on tietysti näitä tyhmiä kyssäreitä mut kuitenki ois mukava tietää ton toiminta ja hyöty onko se pelkästään taloudellisuus. Joten 1.kkösellä kuluttaa vähemmän ja sit kun voimaa tarvitaan vaihdetaan kakkoselle?
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 420
550
113
Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa, vastauksia kylläkin tulee helposti :)
Tuplapumppu asennossa työlaitepiirin öljyjen virtaus lisääntyy ja paineet pysyy samana.
Eli edessä olevan työlaiteliitäntään kytketyn koneen nopeus (liikkeet) kasvaa ja voimat pysyy samana.
Itse käytän tupla-asentoa eniten ruohonleikkuussa.
Myös rennommissa paikoissa kaivuulaitteella kaivelen tupilla pintakaasulla ja tarkemmissa pudotan pienemmille nopeuksille ja lisään hieman kierroksia koneeseen.
Tuplapumppu vaikuttaa myös zoomi-puomin nopeuteen.

Kysyppä rohkeasti lisää :)
 

tikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2012
62
2
8
Lahti
No joo nyt meni jakeluun, kiitosta vaan. Näitä kyssäreitä tulee kyllä lisää jos ja kun kone kotiutuu. :roll:
 

mausakari

Jäsen
13.3.2011
159
0
16
68
Helsinki
Minusta tupla parasta kun käytää harjaa kun autoja lähellä 1 pumpulla kun tilaa niin antaa lentää 2 pumpulla
 
Samankaltaiset keskustelut
Keskustelun aloittaja Otsikko Osio Vastauksia Päivä
Antti 218 Avant 218 käyntiongelmia Avant Planet - Huolto ja korjaus 6
R Avant 420 Avant Planet - Huolto ja korjaus 4
Jyrki pokela Avant hytin äänierityksen parantaminen Avant Planet - Huolto ja korjaus 8
raksaaja Avant 218:n puomi ei halua nousta & jousipalautus joystickin etuasennosta taaksepäin ei toimi. Avant Planet - Huolto ja korjaus 9
J Avant 220 ei lataa Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
Terppa avant 520+ jumittaa Avant Planet - Huolto ja korjaus 9
J Avant 225 öljyvuodon etsintä ja korjaus Avant Planet - Huolto ja korjaus 96
J AVANT 220 Kohler CV20S kaasuttimen vivusto. vm.2011 Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
Jannu45 Avant 420 pumpun imuletkun koko Avant Planet - Huolto ja korjaus 1
M Uudemman Avant 200-sarjalaisen työlaitekiinnike vanhaan 200-sarjalaiseen Avant Planet - Huolto ja korjaus 7
V Avant tiputtelee öljyä Avant Planet - Huolto ja korjaus 7
P Kaivurin liitin tiputtelee - miten korjataan? (Avant 220 + kaivuri 170) Avant Planet - Huolto ja korjaus 8
K Avant 635 nostossa häikkää Avant Planet - Huolto ja korjaus 6
JWP Avant 514 Avant Planet - Huolto ja korjaus 12
Saaristolainen Avant 240 Kohler V20 venttilien säätö Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
Saaristolainen Avant 220 öljyvuoto Avant Planet - Huolto ja korjaus 4
A Avant 220 kauha ei pysy ylhäällä Avant Planet - Huolto ja korjaus 10
MikaV Avant 225 hydrauliikan nopeatoimisuus. Avant Planet - Huolto ja korjaus 45
H Avant 220, jännitemittari Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
V Avant 320 käsijarru pelti Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
W Avant 216 jäi tyhjäkäynnille Avant Planet - Huolto ja korjaus 0
P Avant kolisee Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
AvantCanam Avant Ruohonleikkurin hydraulisten irroitus Avant Planet - Huolto ja korjaus 6
H Avant 420 neuvot Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
T Kuuma, kuumempi, Avant !! Avant Planet - Huolto ja korjaus 2

Samankaltaiset keskustelut