• Tervetuloa AvantPlaneetan uudistetulle foorumille! Lue ja keskustele aiheesta lisää klikkaamalla tätä linkkiä.

Avant 530 kokemuksia

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
2 968
15
38
Espoo
Onko muuten tuon 530 mallin osalta tapahtunut tehon "kuristamista" uusien päästönormien myötä? Ilmeisesti ainakin 640 mallissa teho tipahti yli 25 % hevosmiesten tietotoimiston mukaan.
 
  • Angry
Reactions: kiinteistönhoitaja

MRJ

Jäsen
4.11.2012
271
12
18
Lohja
Kohta vuoden ollut tuo 530. Eroa löytyy edelliseen 520 malliin, positiiviseen suuntaan.

Tuo tuplanopeus on todella hyvä tuossa, kun siirtoajoa tulee suoritettua jonkin verran. Ja polttoaineen kulutus pysyy hallinnassa kun ei tarvitse huudattaa moottoria ajossa.

Mulle tuli nyt DLX-hytti tuohon, edellisessä ei ollut hyttiä. Ja se vaati ensialkuun jonkinverran totuttelemista, jotta hahmotti missä hytin kulmat menevät. Mutta aivan mahtava tuo hytti kyllä, varsinkin kun kokoajan sataa vettä ja tuulee.

Tyytyväinen olen malliin, oli sellainen kuin kuvittelinkin olevan. Ja ulkomitatkaan ei kasvaneet edelliseen mahdottomasti.
 

Leppis

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
2.10.2008
2 487
104
63
Kuinka jaksaa viilettää tuolla tuplanopeudella esim ylämäken?
Kuormatessa ja sorakasaan lykätessä tietysti tumppaa koneen, ellei vaihda hitaammalle.
 

MRJ

Jäsen
4.11.2012
271
12
18
Lohja
Joo. Juurikin näin.

Loivaankin mäkeen joutuu poljinta nostelee ku vauhti hiipuu. Mutta tasaisella kulkee kyllä tuon luvatun 19km/h. Olisi mukava ollut koettaa tuolla aurailla lunta, muttaku.....
 
  • Sad
Reactions: kiinteistönhoitaja

vallu

Jäsen
18.3.2018
47
6
8
Oulu
Liikkeellelähtömomentti on aika heikko. Tiukassa paikassa saa polkea ajopolkimen lattiaan ilman että mitään tapahtuu. Yksikään pyörä ei pyöri mutta silti moottori ei sammu vaikka on talla pohjassa.
Sitten kun pyörät pyörii niin ajopiirikin lakkaa "luistamasta" ja estettä vasten ajaessa moottorin kyllä saa sammumaan ellei hellitä poljinta.
 
  • Tykkää
Reactions: kiinteistönhoitaja

MRJ

Jäsen
4.11.2012
271
12
18
Lohja
Liikkeellelähtömomentti on aika heikko. Tiukassa paikassa saa polkea ajopolkimen lattiaan ilman että mitään tapahtuu. Yksikään pyörä ei pyöri mutta silti moottori ei sammu vaikka on talla pohjassa.
Sitten kun pyörät pyörii niin ajopiirikin lakkaa "luistamasta" ja estettä vasten ajaessa moottorin kyllä saa sammumaan ellei hellitä poljinta.
Paljonko käytät kierroksia? Käsittääkseni tuossa on powercontrol venttiili, joka vaatii että kierroksia moottorissa on riittävästi, jotta saadaan maksimaalinen työntövoima, ilman moottorin sammumista.
 
  • Tykkää
Reactions: kiinteistönhoitaja

vallu

Jäsen
18.3.2018
47
6
8
Oulu
1500-2000 välillä on tainnut olla noissa tilanteissa. Samoilla kierroksilla kyllä työnsin kasaa vasten, eikö se powercontrol silloin toimi ollenkaan?
 
  • Tykkää
Reactions: kiinteistönhoitaja

vallu

Jäsen
18.3.2018
47
6
8
Oulu
Vanhassa Avantissa kyllä ajopiiri tarrasi kiinni millä tahansa kierroksilla. Tässä siis ei?
No pitääpä kokeilla huudattaa kovempaa sitten seuraavalla kerralla josko sillä olisi vaikutusta.
 
  • Tykkää
Reactions: kiinteistönhoitaja

MRJ

Jäsen
4.11.2012
271
12
18
Lohja
Edellisessä 520 avantissani powercontrol antoi täydet tehot kun kierroksia oli muistaakseni 2700-2800rpm. Tästä 530 mallista en tiedä. Selviäisi mittaamalla.
 
  • Tykkää
Reactions: kiinteistönhoitaja

MRJ

Jäsen
4.11.2012
271
12
18
Lohja
Siellä 530 mallissa on muuten sellainen ruuvattava virtauksensäätöventtiili, jolla pystyy ilmeisesti säätämään polkimen herkkyyttä eli miten nopeasti lähtee liikkeelle/kiihtyy. Ei vaikuta huippunopeuteen/työntövoimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: kiinteistönhoitaja