Avant 530 kokemuksia | AvantClub - Keskustelupalsta
Onko muuten tuon 530 mallin osalta tapahtunut tehon "kuristamista" uusien päästönormien myötä? Ilmeisesti ainakin 640 mallissa teho tipahti yli 25 % hevosmiesten tietotoimiston mukaan.
 
Kohta vuoden ollut tuo 530. Eroa löytyy edelliseen 520 malliin, positiiviseen suuntaan.

Tuo tuplanopeus on todella hyvä tuossa, kun siirtoajoa tulee suoritettua jonkin verran. Ja polttoaineen kulutus pysyy hallinnassa kun ei tarvitse huudattaa moottoria ajossa.

Mulle tuli nyt DLX-hytti tuohon, edellisessä ei ollut hyttiä. Ja se vaati ensialkuun jonkinverran totuttelemista, jotta hahmotti missä hytin kulmat menevät. Mutta aivan mahtava tuo hytti kyllä, varsinkin kun kokoajan sataa vettä ja tuulee.

Tyytyväinen olen malliin, oli sellainen kuin kuvittelinkin olevan. Ja ulkomitatkaan ei kasvaneet edelliseen mahdottomasti.
 
Kuinka jaksaa viilettää tuolla tuplanopeudella esim ylämäken?
Kuormatessa ja sorakasaan lykätessä tietysti tumppaa koneen, ellei vaihda hitaammalle.
 
Joo. Juurikin näin.

Loivaankin mäkeen joutuu poljinta nostelee ku vauhti hiipuu. Mutta tasaisella kulkee kyllä tuon luvatun 19km/h. Olisi mukava ollut koettaa tuolla aurailla lunta, muttaku.....
 
Liikkeellelähtömomentti on aika heikko. Tiukassa paikassa saa polkea ajopolkimen lattiaan ilman että mitään tapahtuu. Yksikään pyörä ei pyöri mutta silti moottori ei sammu vaikka on talla pohjassa.
Sitten kun pyörät pyörii niin ajopiirikin lakkaa "luistamasta" ja estettä vasten ajaessa moottorin kyllä saa sammumaan ellei hellitä poljinta.
 
Liikkeellelähtömomentti on aika heikko. Tiukassa paikassa saa polkea ajopolkimen lattiaan ilman että mitään tapahtuu. Yksikään pyörä ei pyöri mutta silti moottori ei sammu vaikka on talla pohjassa.
Sitten kun pyörät pyörii niin ajopiirikin lakkaa "luistamasta" ja estettä vasten ajaessa moottorin kyllä saa sammumaan ellei hellitä poljinta.

Paljonko käytät kierroksia? Käsittääkseni tuossa on powercontrol venttiili, joka vaatii että kierroksia moottorissa on riittävästi, jotta saadaan maksimaalinen työntövoima, ilman moottorin sammumista.
 
Vanhassa Avantissa kyllä ajopiiri tarrasi kiinni millä tahansa kierroksilla. Tässä siis ei?
No pitääpä kokeilla huudattaa kovempaa sitten seuraavalla kerralla josko sillä olisi vaikutusta.
 
Siellä 530 mallissa on muuten sellainen ruuvattava virtauksensäätöventtiili, jolla pystyy ilmeisesti säätämään polkimen herkkyyttä eli miten nopeasti lähtee liikkeelle/kiihtyy. Ei vaikuta huippunopeuteen/työntövoimaan.
 

Uusimmat keskustelut