Laiturin nostamisesta, tosin 520:llä: tein oheisen kuvan häkkyrän, jolla vedimme laiturin ylös Avantin vinssiä käyttäen. Kone oli kuvan oikeasta reunasta ehkä 5 metriä oikealle ja koneen puomi oli zoomattu täysin ulos sekä kohotettu melkein maksimiinsa ylös. Tämä siksi, koska nostovaunu ei asettunut oikeaan paikkaan laiturin alla.
Aikaisemmin käytimme nostossa/laskussa kuvassa olevia nokkapyöriä, mutta ne painuivat hiekkaan ja uhkasivat rikkoa laiturin sivut (2x4 lankut). Vehje toimi muuten OK, mutta en saanut sitä vedettyä tarpeeksi pitkälle laiturin alle, koska pyörät osuivat pohjaan ja yhteen laiturin alla olevaan ponttooniin. Jatkokehitys protolle on, että lyhennän akseliväliä reilusti ja teen laiturin rannanpuolella olevalle lyhyelle kävelysillalle oman pyöräparin (akseli oikeassa päässä olevan kiinnitysraudan reikien läpi).
Jotta kuvasta saisi jotain tolkkua, niin häkkyrän sivussa olevat lyhyemmät pystypuut kannattelevat laituria, jotta ponttoonit eivät hankaa kallioon. Pitemmät puut ohjaavat laitteen laiturin alle siten, että laituri ei luiskahda pois noilta lyhyemmiltä puilta. Vehkeen saa uitettua laiturin alle venehaalla, koska vehkeessä on keskellä lauta, jossa on muutama reikä, joista haalla painamalla sen saa painettua laiturin alle. Pyörät ovat umpikumia/muovia ja akselina on 16 mm konepultti hitsattuna pieneen kulmarautaan, joka on pultattu puuosiin. Nyt nokkapyörät toimivat laiturin kannattimina, jotta ponttoonit eivät painu kasaan tms. Ne otetaan pois ennen laiturin laskua veteen. Vetovaijeria varten vaunuun saa kiinni köyden kuvan oikeanpuoleisten pyörien lähelle, eli veto ei kohdistu laituriin.
Vaikka laituri ei ole kovin suuri, niin se painaa suunnilleen 240 kg ja, koska ranta on noin jyrkkä, sitä on raskasta vetää käsin enkä pääse ajamaan Avantilla rantaan. Kaatuisi varmaan nenälleen koko kone.