Avant 630 | AvantClub - Keskustelupalsta

ajh

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.5.2010
37
0
6
Harkinnassa olis Avant 630 2007 jossa ei joystikkia Eli hydrauliikka ihan tikuilla pelkästään. Onko tuossa tuplapumput ja mitähän nuissa on ollut vakio varusteina tuohon aikaan. Onkohan noissa jotakin erityistä mitä pitäs Ottaa huomioon.
 
Paljonko on tunteja? Yleiskunto kertoo käytöstä! Katteita avaa niin näkee onko konetilassa sitä itteänsä!
Olisiko sitten niin, ettei tässä ole zoomi puomia ollenkaan!?
Ilmeisesti et ole nähnyt konetta vielä?
 
Tunteja olis tuossa vajaa tuhat ja en ole konetta nähnyt kuin kuvista. Jatko puomi koneessa on nähdähän tuo pitäis tietysti. Tuntien perusteellahan tuon ei pitäisi vielä ehtoo puolella olla tuon koneen, ja yleisilme on siisti muuten koneessa. Navetassa tuo kone ei ole majaillut eli sitä ei kone tilassa pitäis olla :)

Noita vakio varusteita tuossa mietin että mitä tuossa on uutena ollut. Että eroaako tuo kuinka paljon 528 avantista kun tuossa ei ole joystikkia.
 
Vanhoista ohjekirjoista kaivoin nämä
Avant 528 h-tuotto 36 l/min 200 bar nostoteho 1500kg
Avant 630 h-tuotto 44 l/min 200 bar nostoteho 1400kg
Lisävarusteita oli silloin kellunta, vakaaja, luistonesto, takahydrauliikka jne.
Suurimmat erot on tuplapumpun ansiosta tuotoissa.

Kone täytyisi nähdä, että tietää mitä lisävarusteita siinä on.
2008 taisi tulla koneeseen uutta, joten malli vuosi kannattaa varmistaa.
 
Itsellä on vastaava 2006 mallinen, noin 1500h takana ja kulkupuoli toistaiseksi kunnossa vaikka mitään ei ole tehtykään. Hyvä tietää asiaa tuli tuosta ajomoottorien tiivisteistä, varmaan ne jossain kohtaa on uusittava. Tuotto on juuri tuo 44 litraa ja hyvin on riittänyt. Omassa koneessa liukupuomi ja joysticki on. Kuorien alle kannattaa kyllä kurkata, vaikka päältä olis siisti niin sinne kyllä kertyy uskomaton määrä likaa jos ei ole puhdisteltu sisuksia koskaan tai vain harvoin.
 
Leppis sanoi:
2008 taisi tulla koneeseen uutta, joten malli vuosi kannattaa varmistaa.

Tietääkseni ei juuri muutoksia (pl. juuri esimerkiksi ajomoottorien tiivisteet) joten en näkisi eroja esimerkiksi 2007 ja 2010 koneella muuta kuin iässä/käyttötunneissa.
 
Minulla on yli 2000 tuntia sisäänajettu 2007 - mallinen jolla itse ajanut noin 300 tuntia.
Yhteen ajomoottoriin on vaihdettu tiiviste, tiputteli öljyä jo kun ostin laitoksen.
Polttoainepumppu niskoitteli viime kesänä mutta tehtaalta löytyi osat ja se tuli vitosella kuntoon.
Muutamalla kympillä selvitty so far, lujaa tekoa tuntuu olevan.
 
No niin kone on hankittu odotellaan että tulee pihaan. Työlaitteiden askartelu alkakoon. Maakauha, piikit, minikaivuri ja kahmari jo löytyykin.
 
Onnea uudelle hankinalle :)
Ota kuvia lastin purkauksesta, etenkin jos nostelet pyöräkuormaajalla.
 
No niin Avantti on tallissa saatiin rekan kyydistä ihan ajamalla.

Positiivinen yllätys oli avantti hyvin on huollettu ja ainakaan vielä ei välyksiä löytynyt. Vakaajakin tuossa oli.

Tuo talliin saanti vaatikin sitten vähän keinoja ovi aukko kun on vain tuon 2m :) Renkaista paineet pois ja katolta tuo pleksi niin sinne se meni lopulta.

Onko kukaan madalluttanut tuota turva hyttää? Tallin oviaukon suurennus tuon 5cm voi olla isompi homma...
 
Talli on monta kertaa iso ongelma. Oviaukot on vain 200-210 cm ja sen taka vääjäämättä liian matalat. Omat suunnitelmat tallille niin piirrettiin 280 sisäkorkeus ja ovi aukko 250x250.

Turvakasriin kun koskee niin muista että vastimykset i ältyämätyä enää sitten täyty ROPSin osalta. Eli jos konee kaatuu/ menee katon kautta ympäri ja niin vastuu tilanne voi muuttua!
 
Joo tuota määräysten täyttymistä mietin myös ja en tuohon mielellään koskis. Ei autako tutkia oviaukon korottamista. Tallissa sisäkorkeus kyllä riittää mutta oviaukko tuotti jo remontti vaiheessä onkelmaa.

Minusta tuossa on kyllä sattunu Avantilla suunnittelu moka:) kun on tuo kone tehty tuon 3,5cm yli 2m korkeaksi. Rajoittaa tuo 3,5cm moneen paikkaan sisälle pääsyn.
 
Pakko osallistua keskusteluun. Tämänhän takia itse kun rakensin autotallin niin tein oviaukosta 247cm korkean.
Kyllä mahtuu Avantti sisään vaikka olisi majakka ylhäällä ;). Ovethan tietysti suunniteltiin isoimman Avantin mukaan,
jos vaikka vaihtoaikeet iskeet. Itseasiassa ihan hyvä että suunniteltiin koska tosiaan 528 vaihtui 750 (kattoilmastoinnilla) kesken rakentamisien.
Ovi on myös 540cm leveä, joten pitäisi myös sivusuunnassa osua.
Ohan tuo peruskoneen korkeus kyllä valitettava jos vanhaan talliin yrittää sovittaa.
 

Uusimmat keskustelut