AVANT 640 | AvantClub - Keskustelupalsta

avant kaivuri 260

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.8.2014
287
38
28
Äänekoski
DODII .. tänää pistetiin tilaus avant 640 sestä ja maaliskuussa pitäis tullla tämmöset varusteet tulee koneeseen
Avant 640 lx

Teleskooppipuomi ajonvapautus
Tieliikennevarustus ja rekisteröinti
Puomin vakaaja
Lohkolämmitin
Työvalosarja LED
Joystick 8 toiminen
Takasivupainot 180kg
Luistonestoventtiili
Takapaino ja vetokoukku
Hydr ulosotto taakse 2 toim
Ja puomin kelluNTA


Onko hyvät varusteet :?:




Laitan kuvia kun kone on tullut
vastauksia kiitos... :)
 
Onnea kanssa täältä päin "perheen" lisäyksen johdosta :)
Meneekö jokin vanhoista koneista vaihdossa?
 
avant kaivuri 260 sanoi:
Juuu menee 635 menee vaihossa 640seen

ONNEA vaan hankinnalle.
Olisi mukava tietää paljonko ehti kertyä aikaa 635n mittariin, ennen kuin päätös vaihdosta kypsyi.
Minun edellisees koneesen joka on 220 ehti kertyä n.3200 aikaa ja sen jälkeen tullut vain noin parisattaatuntia.
nekin pääsääntöisesti toisilla lainassa.
markkuvaari
 
Varmaan hyvä valinta. Vähän isompi mylly mutta rutkaasti vauhtia lisää!

Vai oliko samalla myllyllä? En muista.
 
Valitsemasi 640 on tosi hyvä kone, mm. tämä siirtonopeus tekee monesta hommasta paljon mielekkäämmän kun heität "loikkarin " päälle. Ota kahdennusventtiili eteen ilman muuta, jos käytät kallistusadapteria, mikä on minulla jatkuvasti kiinni.
Onnea vaan uudelle koneelle, minullahan on jo vanha ( 5 / 2013)
 
Minulla 640 ja 2500 puskulevy ja menee tosi nätisti tuplanopeudella, mutta liukasta on ilman ketjuja ja pito loppuu. Minulla talvisin käytössä nurmikuvioiset, joissa kettingit päällä, kyllä sitten mennään sinne minne halutaan. Kokeilin siinä alkutalvesta kun lunta tuli ja suli pois traktorikuvioisilla kyllä se oli niin vaikeata, tuli niitä tilanteita että eihän minun tänne pitänyt mennä, millä täältä pääsee pois jne.
 
Tervehdys kaikille, eka viesti vaikkakin tätä tullut luettua pitkään.
Hankittiin 640 dlx yritykselle lähinnä ulkotrukiksi ja lumityöurakointiin 2013.
2013-2014 talvella aurattiin muistaakseni 4 kertaa ja kokemuksia ei paljon kertynyt mutta trukkina se toimii hyvin.
Tänä talvena on aurattu kolmea rivitalopihaa ja yhtä ok-pihaa, kokemuksia:
Matka lähtöpaikasta kauimpana olevaan kohteeseen n. 5 km, ei ongelmaa, n. 20min kaasu pohjassa, tosin kuopissa ja hidasteissa on kevennettävä että pysyy penkillä, ja tietenkin täytyy antaa tilaa autoille aina välillä. Kierros kestää 3-4 tuntia.
Auraan tavallisesti 2m puskulevyllä mutta jos lunta sataa paljon käytän xl kärkikippaavaa kauhaa koska yksi piha on sellainen että sen putsaa paljon nopeammin kauhalla koska siellä lumi täytyy kuska kauemmas. Tarkoitus on lisätä kohteita reitin varrelta, nyt aikaa kuluu 3-4 tuntia riippuen siitä yhdestä paikasta joutuuko siellä kuskaamaan lunta kauemmaksi, tavallisesti ei joudu.
Tuollaisten pihojen putsaamisessa ei ole paljon väliä mikä työlaite on mukana, tien auraaminen on tietenkin eri juttu.
Renkaat on tehtaan vakionurmikumit ja siitä olen yllättynyt että ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa," vielä", ketjut kaikkiin pyöriin löytyy mutta en ole asentanut niitä. Oletan että se puskulevyn edessä oleva lumikasa on paremmin ohjattavissa ketjujen kanssa mutta ilmankin toimii hyvin kun ei yritä kääntää kuorma päällä, luistonestoliipaisinta joutuu tosin välillä käyttämään.
Yksi piha on oikeasti pahasti kallellaan mutta sekään ei ole ongelma kun suunnittelee miten päin sen työstää.
Kiitos kaikille planeettalaisille hyvistä vinkeistä tähän asti, jos on jotain jossa voin auttaa niin teen sen mielelläni.
t. Kapa
 
Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan planeetalle Kapa! Tiedän että olet pitkään seurannut planeetaa kyllä.
Kyllä tuo 640 taitaa olla melko vikkelä kone.
 
Kapalle tervetuloa mukaan turisemaan :)

On tainnut jäädä muutama aikaisempi nimimerkki toivottamatta tervetulleeksi.
Tässä myöhästyneet toivotukset :)

Toivottavasti viihdytte seurassamme, muistaen kaikki rakentava palaute otetaan tosissaan, mutta ei vakavasti :p
 
Terve.
Steffelle kiitos, olet auttanut paljon, ja etenkin se viimeinen...
Ajoin koneen talliin ja jostain syystä majakka oli paikoillaan... onneksi Steffeltä löytyi ylimääräinen "kohtuuhintaan".
Ehkä pitäisi asentaa matalampi majakka mutta vähän vierastan noita sähkötöitä.
t. Kapa
 
Tänää tein 635 vielä kerran lumityöt aattelin ettei kovin paljon tunteja siihen päästä.Täytyy tehä jatkossa avant 220 lumityöt ainaki siihe asti kun avant 640 tulee ;)
 
Onko kellää osunu koskaan aura kiveen?? Mulla osui tänään aura aika isoon kiveen , kun yhtä metsä-auto tietä aurasin kyl se vähä pomppas toi 2m puskulevy.Onneks levy ei hajonnu :twisted:
 
On osunu. Mulla oli joskus ilman joustoja 300 sarjan koneessa puskulevy. Siinä jousti vaan kuski. Silloin kun kone tökkäsi kiveen, kuski jatkoi vielä matkaa. Muutaman kerran polvet loukanneena ja kertaalleen melkein ohjaamosta lennähtäneenä luovuin siitä. Oli jännä tunne kun alkoi puskulevyn kanssa pelkäämään milloin tulee seuraava kivi. Oli hyvä hetki luopua.

Nyt kokemusta 2m levystä. Jouset toimii herkästi ja pitävät levyn ja kuskin kunnossa.
 
Näin siinä käy ku ajaa liian läheltä penkkaa
 

Liitteet

  • a6fa38296ce09ea0f3730881997afa1b-1.jpg
    a6fa38296ce09ea0f3730881997afa1b-1.jpg
    32,3 KB · Katselut: 2 400
  • a6fa38296ce09ea0f3730881997afa1b-1.jpg
    a6fa38296ce09ea0f3730881997afa1b-1.jpg
    32,3 KB · Katselut: 2 407

Uusimmat keskustelut