avant 750 | AvantClub - Keskustelupalsta

mausakari

Jäsen
Keskustelun aloittaja
13.3.2011
159
0
16
Helsinki
kiinteistön hoitajana haluaisin että tässäkin ketjussa olisi juttua.Hyvä foorumi muuten
Taloyhtiö vaihtaa valtra 700 pois.

pidimme palaveri illan jossa oli kramer 350 giant 452 ja avant 750.

Olutta ja tupakkia meni päädyimme avan 750 oliko valinta oikea ja mitä kentällä ollaan mieltä tästä koneesta
 
valinta oli planeetan mielestä tietenkin loistava. työlaitteita on tarjolla vähintään riittävästi ja huolto pelaa. Veikkaan että myös hinta oli kilpailukykyinen ja käteinen jäi pääosin suomeen. Siinhän oli monta hyvää syytä. Vinkkasin muuten siteadminille että nosti myös kiinteistöhuollon etusivulle, toivottavasti tämäkin alue tulee täyteen asiaa nopeasti.

Kuten taannoin 750 koeajosta totesin; oli juhlava tunne kun aiemmin olin tottunut kikkailemaan pienemmillä koneilla kauhan täyteen saattoi 750 koneella ajaa suoraan kasasta läpi.
 
mistä arvasit meitä oli 5 . 2 ja minä olimme avantin kannalla yksi syy oli nimen omaan että se on kotimainen ja että huolto pelaa
 
mausakari sanoi:
on kotimainen ja että huolto pelaa

Muuan tuttava touhuaa työkseen raskaampien kiinteistökoneiden kanssa ja olen seurannut hänen tuskailuaan varaosien kanssa. Osia kyllä tulee, kun malttaa laivaa odottaa ja koneet maksetaan osamaksulla. Ensin koneen hinta kerran ja muutaman huollon ja korjauksen jälkeen vähän yli koneen hinta varaosina ja rahteina. Etenkin kuntapuolelle myydään halvalla kynnysrahalla tavaraa, jotka rahastetaan varaosien ja huoltojen hinnoissa, jos eu-tarjouksia ei laadita riittävän hyviksi.
 
Tämä kiinteistö puoli tuntuu pysyvän hiljaisena onko todella niin että minä ainoa tämän osion edustaja

olisi kiva kuulla nyt kun talvi lähestyy kuinka koneilla pärjännyt talvi ja syystöissä

olin hesassa messuilla taas tuli hankittua lumilinko 140 leveä 750 ei saatavana ketjuja pärjääkö palarenkailla
vai mikä ratkaisu
 
Aika monissa kiinteistötraktoreissa olen nähnyt käytettävän ruuvattavia nastoja. Ei varmaan lumella ole samanlaista pitoa kuin ketjuilla, mutta on vastaavasti mukavampi ajella esim asvaltilla. Itsellä on nastoista kokemusta vain mönkijästä, toimi minusta ok.

Avantin sivuilla muuten 745 LX esittelykone myynnissä.
 
Ensimmäinen talvi avantilla menossa kiinteistönhoidossa. Ei se nyt mikään huono laite ole ollut, mitä nyt uutena oli kokoajan jos jonkinlaisia vikoja.

Ne "nurmikko" tai mitkä nyt onkaan renkaat ovat toimineet ihmeen hyvin kun laittoi muutamia nastoja renkaisiin. Mutta kun kone ostettiin niin mukana tuli se avantin oma pienempi nivel aura. Se ei ainakaan ole toiminut ollenkaan, aura on liian kevyt, liian löysät jouset ja se auran oma kellunta systeemi-> ei vaan toimi. Nyt on tilattu erimerkkinen aura joka varmasti toimii. Mutta muuten tuo on mukava laite ajella, mitä nyt turhan kova meteli on hytissä siirtymä nopeuksilla kun kaasu on täysillä. Tuli myös mukana iso kärkikippaava kauha ja kauha hiekotin. Nyt on myös lumilinkoakin tullu pikkusen testattua..

Pienillä ja vähän suuremmilla parannuksilla saisi lähes täydellisen koneen tehtyä..

Ja kyseessähän on Avant 750 DLX hytillä yms herkuilla ja nyt 100h ajettuna..
 
En mikään virallinen kiinteistönhoitaja kylläkään ole - mutta hankin syksyllä käytetyn 528+'an nimenomaan lumitöihin meille Espooseen kun on isot ja hankalat piha-alueet. Ajatuksena on että on sitten maalla mökkikoneena kesäisin (tosin on minulla vanha maataloustraktorikin). Kokemukset tähän asti ovat että tähän alkuperäiseen hommaan - eli vaikeitten (kapeitten) paikkojen lumikoneena tämä on ihan loistava peli. Minulla on pelkkä 140senttinen kauha mutta sekin riittänyt mainiosti omaan pihaan (n. 400m2 aurattavaa) sekä sitten käynyt naapureittenkin pihoja putsaamassa. (Naapurin naisilta saa hyviä viinipulloja palkaksi). Sillä pääsee kirurgisella tarkkudella todella pieniin paikkoihin suurella nosto/työntövoimalla ja kapeilla traktorikuviorenkailla hyvin pärjännyt kun on tasaista - tosin meinasin liukua jokeen kun menin liian lähelle penkkaa - eli pitää varoa kaltevia paikkoja. Eli kyllä tämä kone ansainnut paikkaansa meidän (ja naapureitten) kiinteistöjen talvikoneena. Mökillä se on ollut hienoinen pettymys. Siellä missä tilaa toimia maataloustraktorilla sillä ei vain pärjää. Liian hidas, kevyt, ja jää kiinni pienenkin kuoppaan. Tosin - ostin sille minikaivurin millä tarkoitus korvata lapio omenapuitten ym istutuksessa ja maisemoinnissa. Ja haarukka millä siirrellä ja nostella nopeasti ja tarkasti kuormalavoja on kullanarvoinen. Eli - Avant on tullut taloon jäädäkseen - nyt jo pohdin pitäisikö isompi (nopeus..) hankkia :mrgreen:
 
ite huomannu kanssa että avantti on ahtaisiinpaikkoihin just passelipeli(lumihommat,kasvimaat,lämpökeskukset yms)
ja traktorilla tehään traktorihommat ja mönkijällä mönkijä hommat :D
 
Tunnustan että ihan oikeissa kiinteistönhoitotöissähän se meidänkin pikkukone on. Tämähän on aikaisemmista viesteistänikin muualla selvinnyt. Tosiaan samalla alueella kun on useampi kone niin lumikolamiestä ei juurikaan tarvita Avantin ansiosta. Ovien edustat yms. saa tosi tarkkaan. Tyytyväinen olen, pikkuvikoja on ollut jonkin verran, ei mitään katastrofia kuitenkaan. Markkuvaariin verrattuna meillä kuitenkin enemmän ongelmia vaikka tunteja vasta n. 1300(?), en muista ihan tarkasti.
 
Robbe- sanoi:
Ensimmäinen talvi avantilla menossa kiinteistönhoidossa. Ei se nyt mikään huono laite ole ollut, mitä nyt uutena oli kokoajan jos jonkinlaisia vikoja.

Ne "nurmikko" tai mitkä nyt onkaan renkaat ovat toimineet ihmeen hyvin kun laittoi muutamia nastoja renkaisiin. Mutta kun kone ostettiin niin mukana tuli se avantin oma pienempi nivel aura. Se ei ainakaan ole toiminut ollenkaan, aura on liian kevyt, liian löysät jouset ja se auran oma kellunta systeemi-> ei vaan toimi. Nyt on tilattu erimerkkinen aura joka varmasti toimii. Mutta muuten tuo on mukava laite ajella, mitä nyt turhan kova meteli on hytissä siirtymä nopeuksilla kun kaasu on täysillä. Tuli myös mukana iso kärkikippaava kauha ja kauha hiekotin. Nyt on myös lumilinkoakin tullu pikkusen testattua..

Pienillä ja vähän suuremmilla parannuksilla saisi lähes täydellisen koneen tehtyä..

Ja kyseessähän on Avant 750 DLX hytillä yms herkuilla ja nyt 100h ajettuna..

Hienoa että löytyi toinenkin joka käyttää konetta pääasiassa kiinteistöhuollossa :lol:
minä kanssa jouduin ottaan sen pienemmän auran muutama kulma josta isompi ei olisi mahtunut
vähän samaa pulmaa
 
Joo - aina ei suurempi ole parempi - itselläkin tuo 140senttinen kauha on ollut aika passeli kompromissi - mutta muutama kävelypolku jolle ei pääse -- eli vähän kyllä käynyt mielessä josko jostain löytyisi joku 110-120senttinen ensi talveksi. Tai - itse asiassa pitäisi myydä tuo 140 pois ja ostaa yksi 160senttinen ja yksi 110senttinen...
 
välillä tarvii antaa kiitosta :lol: :lol: :lol:

aamulla lunta taas reipaasti oli sovittu kaverin kanssa pudotetaa tasakaton reunalla olevat lumet sovittiin klo=8

ajatelin että lähden kello kuusi kerkiän avata reitit sai yhden pihan ja vähän matkaa katua
kun joustikki meni veltoksi yritin yläkautta avata ei onnistu mutta näin että kauhan kippaus ja purku tappi poikki
vähän siinä pääsi pahoja sanoja kello 7 soitin vainikalle lupasivat laitaa kaverin heti kun tulee töihin
kaveri tuli kello 8 ei ollut helppo asentaa uutta mutta 9 jälkeen kone kunnossa SUURKIITOS
 

Uusimmat keskustelut