bolt

Jäsen
20.5.2019
49
35
18
Hamina
Väylä tekniikkaa pelättiin töissä kauan ja nykyään se on yksi varmimmin toimiva.
Viimeisen kymmenen vuotta tuota väylätekniikan toimimattomuutta tärinänälle/säälle alttiilla koneilla ajaneena en voi kyllä tuota tekniikkaa kehua,eikä kehu kyllä nuo meidän korjaamotkaan.
Jos näissä vehkeissä välittäis vikakoodeista,vikavaloista,summereista ei ajoon voi edes yleensä lähteä.Ja jos Päivä menee ilman yhtään ajon pysäyttävää häiriötä,niin se on suuri saavutus..
 
  • Tykkää
Reaktiot: STEFFE

640

Jäsen
8.11.2019
526
235
43
Viimeisen kymmenen vuotta tuota väylätekniikan toimimattomuutta tärinänälle/säälle alttiilla koneilla ajaneena en voi kyllä tuota tekniikkaa kehua,eikä kehu kyllä nuo meidän korjaamotkaan.
Jos näissä vehkeissä välittäis vikakoodeista,vikavaloista,summereista ei ajoon voi edes yleensä lähteä.Ja jos Päivä menee ilman yhtään ajon pysäyttävää häiriötä,niin se on suuri saavutus..
Samaa mieltä kahesta viimesestä lauseesta.
 

640

Jäsen
8.11.2019
526
235
43
Monesti jos ei ole sähköistä TÄYSIN perillä niin haukutaan koneet paskoiksi vaikka ongelma on asentajan tietämättömyydessä.
En tarkoita että boltin tapauksessa olis kyse tästä.
 
  • Tykkää
Reaktiot: STEFFE

exjko

Moderaattori
24.2.2009
1 184
104
63
joskus 10-15 vuotta sitten hankin volsun pakun ja se oli heti maahantulon jälkeen verhoilussa & radion tms varustelussa volsuun erikoistuneella tehtaalla. Automyyjän siirtoajo varsinaista luovutusta varten keskeytyi koetaulun erinäisiin vikavaloihin, sen jälkeen kun hän laittoi puolimatkasta stereot päälle. Radion herätevirta oli napattu can-väylästä... Että erikoistuneesta liikkeestä saattaa saada erikoista palvelua.
 
  • Wow
Reaktiot: STEFFE

bolt

Jäsen
20.5.2019
49
35
18
Hamina
Monesti jos ei ole sähköistä TÄYSIN perillä niin haukutaan koneet paskoiksi vaikka ongelma on asentajan tietämättömyydessä.
En tarkoita että boltin tapauksessa olis kyse tästä.
Tämä ongelma on heti uudessakin koneessa...Eilinen meni hyvin kun jaksoi vaan kuittailla virheitä pois tuosta hienosta diginäytöstä,siis kone jaksoi koko työvuoron liikkua;)Ja näitä väylävehkeitä työpaikalla on useita kymmeniä,joten ongelma ei koske vain yksittäisiä koneita.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 074
471
83
Kaarina
Väylä itsessään ei liene se ongelma. Väylässä olevia komponentteja pystytään valvomaan paremmin, ja sitä myöten viatkin tulevat heti esille. Toki em. pakuesimerkissä väylää itseään oli puukotettu, mutta kyllähän sillai saa kaiken hajalle...
 
  • Tykkää
Reaktiot: Jyrki pokela

bolt

Jäsen
20.5.2019
49
35
18
Hamina
Väyläohjaus sinänsä on hyvä idea...mutta käytettävät komponentit ja johdotukset ovat liian heppoisia kun eivät tarvitse juurikaan virtaa toimiakseen.
Tämä siis koskee oikeasti rajua käyttöä saavia laitteita.
 

dr650

Jäsen
25.12.2008
49
9
8
Taitaa olla niin, että Stage V:n myötä kaikki isommat moottorit ovat sähköisesti ohjattuja, joten nyrkkipajojenkin on nyt tavallaan pakko mennä mukaan tähän tekniikkaan. Autoissahan väylät eivät ole enää mitään uutta tekniikkaa. Lopputuloksen toimivuus riippuu varmaan paljon alihankkijasta ja valituista komponenteista. Autopuolella olen törmännyt varaosien huonoon saatavuuteen. Esim uutta ecua tai muita väylään liitettyjä komponentteja ei välttämättä ole enää kunnolla saatavana 15-20 vuoden kuluttua. Osat eivät ole myöskään asennettavissa/vaihtokelpoisia ilman merkkikohtaista tietoteknistä osaamista.
 

640

Jäsen
8.11.2019
526
235
43
Suoraan ajosta. Heitin ajatuksen ilmaan josko joskus tulis joku parempi suoja.
 

Liitteet

  • 20210203_183938.jpg
    20210203_183938.jpg
    1,5 MB · Katsottu: 82
  • Sad
Reaktiot: Leppis

Jyrki pokela

Jäsen
18.11.2019
343
247
43
Alavieska
Niin kivenmurkaus on kevyttä ja helppoa puuhaa.... Silti nykyään vika keikat on vähentynyt yli puoleen perinteisestä tekniikasta. Suomessa on sellainen valmistaja kuin epec ja esim sandvik, Metso ja ponsse käyttävät heidän tuotteita. Järjestelmää rakennettaessa on otettava vika tilanteet huomioon ja miten ne vaikuttavat koneen toimintaan. Meillä annetaan paljon tietoa käyttäjälle ja paljon asioita jätetään käyttäjän vastuulle vain kriittiset suurta tuhoa ja vaaraa aiheuttavat viat estävät koneen toiminnan. Esim viallinen lämpötila anturi aiheuttaa tilanteen jossa puhallin käynnistyy täysille ja käyttäjälle annetaan vika ilmoitus mutta koneen käyttö ei esty. Monesti valmistajat etsivät säästöä viimeiseen asti jolloin oikaistaan asioissa ja loppu tulos on huono.
 

dr650

Jäsen
25.12.2008
49
9
8
Vilkaisin noita Epecin tuotevideoita - ihan mielenkiintoista.

Isommissa Avanteissa on kai sähköisesti ohjattavat venttiilit. Onko niissä tämän valmistajan ohjausboksi vai jonkun muun. Pääseekö tuohon logiikkasovellukseen asiakas jotenkin kiinni?
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 377
536
113
Avanteissa sähköventtiilejä, mutta ei niihin pääse kiinni väylätekniikalla.
 

Kaim

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.2.2015
56
9
8
Pikkuhiljaa tässä alkaa tuntua, että Avanttia ei ole suunniteltu ammattikäyttöön saatikka kiinteistönhoitokoneeksi. Alkaa tuo meidän rohjate antautua vähän joka suunnasta. Puomin alta alkoi hydrauliletku vuotaa eilen kiinnikkeen kohdalta. Ilmeisesti kiinnike ollut huono ja hangannut letkun rikki. Työlaitteen kiinnityslevyyn tullut kuvan mukaiset halkeamat. Ja teleskooppi puomi on tosi väljä ja kauha roikkuu monta astetta vasemmalle. Polttoainemittari hajosi jokin aika sitten. Työlaitteen lukitustapit hajosi. Takahiekottimen kiinnitys repesi. Takahiekoittimen säiliö repesi. Ei kestä sitä painoa ja höykytystä kun pomppii koneen takana. Runko jotenkin elää edestä ja alkanut kylmä löytää sisällä yhä useammasta kolosta. Umpiot kuumenee ja paukahtelee halki ja polttimot ei pysy montaa viikkoa ehjinä. Ajovaloista siis aina toinen vähintään pimeänä kun ei jaksa jatkuvasti vaihdella.
Tänään lähtee Vainikalle huoltoon.

666EBD10-BC49-4242-94BE-1704551B82F4.jpeg


CCCB205D-2B0A-4304-A9A1-EC2CCAB2BC7C.jpeg


1BA54C27-5F20-412A-97FF-A01A81393E6A.jpeg
 

dr650

Jäsen
25.12.2008
49
9
8
Pikkuhiljaa tässä alkaa tuntua, että Avanttia ei ole suunniteltu ammattikäyttöön saatikka kiinteistönhoitokoneeksi. Alkaa tuo meidän rohjate antautua vähän joka suunnasta. Puomin alta alkoi hydrauliletku vuotaa eilen kiinnikkeen kohdalta. Ilmeisesti kiinnike ollut huono ja hangannut letkun rikki. Työlaitteen kiinnityslevyyn tullut kuvan mukaiset halkeamat. Ja teleskooppi puomi on tosi väljä ja kauha roikkuu monta astetta vasemmalle. Polttoainemittari hajosi

Uutta maalia päälle ja myynti jollekin palstalaiselle :)
 
  • Tykkää
Reaktiot: Kaim

Samankaltaiset keskustelut