640

Jäsen
8.11.2019
526
235
43
Oliko se vika johtosarjassa vai missä?
Ilmeisesti oli. En osaa tarkkaan selittää mutta sivulla oleva/t käynnistinreleet poistettiin käytöstä kun moottorin kylessä olevassa sulakerasiassa on vastaavat releet. Tässä koneessa on vanhanmallinen johtosarja. Sain käsityksen että vika löyty heti ja korjaus helppo osaavalle asentajalle.
Mielestäni tein oikean ratkaisun käyttää kone tehtaalla kun siellä on tietenkin se paras osaaminen,eikä tämä ole pois paikallisilta huoltomiehiltä. Sähkö on vaan oma lajinsa. Pieni vika kun voi halvaannuttaa koko koneen. Jatkossakin saatan käyttää konetta tehtaalla sen kummemmin mielenosoituksena kellekkään. Tehtaalla erittäin hyvä asiakaspalvelu niin nuorilla kun jo kokeneemmillakin asentajilla.
Tässäkin keskustelussa pieni sähkövika on saanu liian ison mittakaavan, "paska kone" niinkun ite yks aamu tunteikkaana Avantin alta suoraan tultuaan kirjottelin. Kaikista parasta olis saaha pikku viatkin heti korjattua niin ei paisu liian suureksi keskusteluissa.

Loppu hyvin kaikki hyvin, myyjä Jukotech/ Jorma Venäläinen ja tehas teki kaikkensa että kone tuli kuntoon ja sijaiskone remontin ajaksi käyttöön.

Asian vierestäkin vähän, kiinteistönhuoltoyritykseltä kysellään tarjouksia pikkukoneista ja hauskinta kun joku kysyi onko teillä niitä pieniä vihreitä koneita :) Koko ketju kun toimii hyvin niin niin Avantteja tulee lisää kiinteistöhommiinkin, joka on kaikkien etu :)

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 377
536
113
Kiitos @640 hyvästä selvennyksestä asiassa. Tuli kone ja asian laita kuntoon.
Tehtaalta tosiaan löytyy paras tietämys koneista, onhan ne siellä tehtykkin.

Loppu hyvin kaikki hyvin :) Ja kovaa ajoa vuon...

• Tykkää
Reaktiot: 640

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Tässäkin keskustelussa pieni sähkövika on saanu liian ison mittakaavan, "paska kone" niinkun ite yks aamu tunteikkaana Avantin alta suoraan tultuaan kirjottelin. Kaikista parasta olis saaha pikku viatkin heti korjattua niin ei paisu liian suureksi keskusteluissa.
Yleensä ongelmat ei kyllä poistu täällä huutamalla. Ja pieni ongelma saa kuten kirjoitit ylisuuria mittoja ja muut lähtee vielä samaan kelkkaan. Tehdas kyllä yleensä ratkaisee ongelmat käden käänteessä kunhan vaan ottaa heti yhteyttä sinne. Tietomäärä on runsas ja niiden yleensä eivät tarvitse arvailla vaan tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla. Ja osia löytyy heti jos on tarvetta jotain vaihtaa.

• Tykkää
Reaktiot: 640

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 074
471
83
Kaarina
Tietomäärä on runsas ja niiden yleensä eivät tarvitse arvailla vaan tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla
Mä olin siinä käsityksessä, että sun koneissa ei ole ikinä ollut mitään vikoja...

Mulla menee yleensä niinpäin, että paikallinen luottohuolto joutuu vähän väliä korjailemaan tehtaan mokia.

640

Jäsen
8.11.2019
526
235
43

Liitteet

• 20210207_173356.jpg
    20210207_173356.jpg
    922,4 KB · Katsottu: 54

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Mä olin siinä käsityksessä, että sun koneissa ei ole ikinä ollut mitään vikoja...
Lue uudestaan. Missä kirjoitin että mulla olisi ollut ongelmia?
Sehän ei sulje pois tehtaan tietämys ja osaaminen. Eli kun sen huoltaa heillä niin he voivat kiinnittää huomioita asioihin mistä minulla ei ole tietoakaan.

640

Jäsen
8.11.2019
526
235
43
Sehän ei sulje pois tehtaan tietämys ja osaaminen. Eli kun sen huoltaa heillä niin he voivat kiinnittää huomioita asioihin mistä minulla ei ole tietoakaan.
Just näin,kouliintunut silmä huomaa enemmän ;)

• Tykkää
Reaktiot: STEFFE

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 074
471
83
Kaarina
"tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla"

Eli jos ei olisi vikoja, Avantin voi huoltaa missä vain.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
"tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla"

Eli jos ei olisi vikoja, Avantin voi huoltaa missä vain.
Saat Juha tulkita ihan miten haluat. Selkeästi kuitenkin haluat aina tulkita minut tarkoituksellisesti väärin. Ei se minua haittaa mutta täällä sivuilla se näyttää aika suunnitelmalliselta ikävää kyllä.

Yksinkertaistan: Kun Kenneth lopetti huoltohommat täällä meilläpäin niin olen kokenut yksinkertaisena ratkaisuna että kun käyn muissa työasioissa Tampereen pohjoispuolella aina silloin tällöin niin jätän kone tehtaalle huoltoon ja otan mukaan paluumatkalla. Välillä se on siellä päivän välillä 3. Kun en itse ole kotona niin se ei haittaa että se seisoo heillä. Ja kun he huoltavat niin sanon aina että jos on jotain mitä on kulunut tai voi päivittää niin tehkää/vaihtakaa. Silloin heidän ammattisilmä ja kokemus tulee esille. Eli jos ne huomaa jotain niin he laittavat samantien kuntoon vaikka en itse olisi huomannut mitään. Ehkä se onkin se syy miksi minulla ei ongelmia juuri ole ollut. Konetta voi luonnollisesti huoltaa missä vaan, tämä on vain minulle se helpoin ratkaisu. Jos Kenneth vielä pyörittäisi huoltorulianssia niin hän tulisi kotiin meille ja huoltaisi sitä paikan päällä. Hän oli tosi pätevä huoltomies.

• Tykkää
Reaktiot: avant quattro

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 074
471
83
Kaarina
täällä sivuilla se näyttää aika suunnitelmalliselta ikävää kyllä.
Kyllä, yritän saada sinusta edes joskus irti tietoa, että Avantissa olisi jotain vikaa. En ymmärrä sun motiivia pelkästään kehua. Tämä on käyttäjien foorumi, jossa tuodaan esille myös ongelmat.

VILLE66

Jäsen
19.11.2014
92
20
8
Onhan siinä aina sattumalla osuutensa millaisen koneen sattuu saamaan. Mitä itsellä ollut erilaisten koneiden kanssa ongelmia niin ovat olleet yleensä ihan yhden ihmisen tekemiä selviä kokoonpano virheitä.
Oman koneen vikalistalla on hitsaamattomat vanteiden keskiöt, joikkarin yksi keinukytkin ja yhtä letkun liitintä jouduin kiristämään.
Koneella alettu 800h.

• Tykkää
Reaktiot: Juha

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 074
471
83
Kaarina
Paljon tuntuu vikaa ja vaikeuksia olevan.:oops: Onneksi on muita merkkejä saatavilla!
Kiinan suuntaan tähyäminen saattaa viedä ojasta allikkoon...98%:sesti Avantit toimivat kuten pitääkin. Täällä käydään sitten läpi loput 2%, jotka aiheuttaa ongelmia. Sekä tyyppivikoja että yksittäisiä ongelmia. Semmosta merkkiä ei olekaan, joka toimii 100% koko ajan, käyttäjästä riippumatta.

Sama kun lähtee googlaamaan jotain automerkkiä, jonka on aikeissa ostaa. Viat löytyy heti, mutta hiljainen tyytyväisyys jää taka-alalle.

Niin minä kuin monet muutkin tuovat ongelmia ja haasteita esille, jotta niistä opitaan ja selvitään.

Juhani

Jäsen
25.10.2011
731
201
43
Minusta on hienoa, että täällä on niin monia, jotka kannattavat ja suosivat kotimaista tuotantoa, jota Avanttecno Oy edustaa parhaansa mukaan.
Kilpailijoita on toki monia, mutta esim. erilaisten työlaitteiden kirjossa lukumäärä rajoittuu pelkkiin kopioihin ja varsinaisia kilpailijoita omalla suunnittelullaan on aika vähän. Itsellä ei tulisi mieleenkään miettiä jotain halpaa Kiinan-rautaa tai joidenkin rantarosvojen tekelettä!!
Ne harvat kerrat, kun olen tehtaaseen ollut yhteydessä, niin on pakko myöntää, että kohtelu ja kiinnostus ongelmiani kohtaan on ollut kiitettävää ja ongelmat ovat ratkenneet.
Nykyään turvaudun ongelmissani tehtaan valtuuttaman jälleenmyyjän palveluihin, koska mielestäni ammattitaito on ihan samalla tasolla kuin tehtaallakin ja kaikki on selvinnyt niin hyvin kuin ne on selvitettävissä.
Ainoa asia mikä kismittää tosissaan, niin on se puomin vääntyminen, koska mielestäni koneella pitäisi saada tehdä kaikkea mihin sen mainostetaan pystyvän ja seuraava hankinta onkin se kallistin, niin sekin ongelma on ratkaistu, koska puomia en aio näillä näkymin vielä vaihtaa.

Rauhaa ja rakkautta!;)

Samankaltaiset keskustelut