Avant 760i ammattimaiseen kiinteistönhoitoon | AvantClub - Keskustelupalsta

Kaim

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.2.2015
56
9
8
Morjens,

Omistan pienen kahden hengen kiinteistöhuolto yrityksen Vantaalla ja työkaluna 2001 vuoden Wille 455, jolla hoituu auraukset, hiekoitukset ja lumen siirrot. Kesäisin tuo on ollut lähinnä maa-ainesten siirtoon yms.
Vainikalla kävin kokeilemassa uutta Avant 760i:tä ja kylläpä oli näppärä peli. Käsikaasusysteemiä ensin vähän vierastin, mutta äkkiä pääsi sinuiksi sen kanssa. Erityisesti ihastuin kärkikippaavaan lumikauhaan.

Onko täällä kiinteistönhoitajia, joilla kokemusta 760i:stä?
 
Kaim sanoi:
Morjens,

Omistan pienen kahden hengen kiinteistöhuolto yrityksen Vantaalla ja työkaluna 2001 vuoden Wille 455, jolla hoituu auraukset, hiekoitukset ja lumen siirrot. Kesäisin tuo on ollut lähinnä maa-ainesten siirtoon yms.
Vainikalla kävin kokeilemassa uutta Avant 760i:tä ja kylläpä oli näppärä peli. Käsikaasusysteemiä ensin vähän vierastin, mutta äkkiä pääsi sinuiksi sen kanssa. Erityisesti ihastuin kärkikippaavaan lumikauhaan.

Onko täällä kiinteistönhoitajia, joilla kokemusta 760i:stä?

Tilattu on. ;)
 
Juu mutta työlaitteet: auraus, hiekoitus jne? Etkös tuolla ollut myymässä vanhoja vermeitä poies.

Itse olen tykästynyt TOP alue auraan 150-250cm ja kauhahiekoitin on ihan ehdoton, mutta peräänkin olisi kiva saada vaikka lautasmalli, niin voi etäkohteet hiekottaa samalla kun auraa.
Hiekoitusrundissa tulisi muutenkin vähemmän siilolle ajeluja, kun olisi 2 hiekotinta.

Avanttiin tässäkin kallistutaan, kun ketteryys on plussaa sokkelopihoissani ja korkeutta ei paljoa yli paria metriä saa olla (putoo Kramerit yms. heti pois) ja olen tottunut linkkuvehkeisiin..
 
Minäkin päädyin tuohon 760i malliin mistä jo kirjoitinkin. Yritti wille myyjä kovasti tulla käymään ja kauppailemaan, mutta kyllä hinnat on liian korkeat kun yrityskään ei ole niin iso.
Täytynee järjestää avantille talli pihaan kun ei mahtuisi nykyiseen.
Jos kerkeis tänä vuonna laittaa vielä tilaukseen kiireen keskeltä.

Kirjoitelkaa ihmeessä kokemuksia ja tietenkin onnittelut uudesta koneesta sitten kun sen saat!
Tosiaan kiinnostaa itseänikin, että millä laitteilla otit?
 
Olemassa olevien työlaitteiden lisäksi otin nyt lumiauran, 1500 kauhahiekoitin sekä hydraulisesti säädettävät trukkipiikit, ennestään löytyy talvea varten siipilumikauha ja lumilinko. Kesä vausteina vinssi, puukoura pyörittimellä, ranka kärry sekä haketin ja puunhalkaisija. Tasoiruskauha täytyy vaihtaa levempään. Jossain vaiheessa.
En hiekoita "muille" kun auttamismielessä. Eli mulla ei ole liukkaudentorjunta sopimuksia. Ne on hanurista. Auraan/kaukoan vain lunta pihoilta.
 
760i tilattu Vainikalta. Tulee tällä viikolla. :mrgreen: Pääsee tositoimiin samoin tein, kun on parkkiruutuja vielä auraamatta ja hiekottaakin joutuu varmaan tällä viikolla vielä. Lisäksi olisi lumen siirto työtä, joka helpottuu oleellisesti tuon kärkikippaavan kauhan ansiosta!
Kaikki perusoptiot ja ilmastointi kesähommia varten. Lisäksi pyysin vaihtamaan perinteisen majakan litteään nelikulmaiseen led-versioon ja asentamaan taakse kameran.
Työlaitteiksi otin kärkikippaavan xl lumikauhan, kauhahiekottimen, lautashiekottimen taakse ja Avantin omat aurat kun eivät miellyttäneet, niin KH-koneelta Snow star Zoom-aura, johon Vainikan pojat sorvaavat sopivat kiinnikkeet ja liitännät (letkut ja sähköt).

Pesuri menee varmaan hankintaan jossain vaiheessa ja hamsteria luultavasti vuokrailen.


Willessä ei koneena ole mitään vikaa vaan on kyllä pirun hyvä ja kestävä vehje. Tuppaa vaan olemaan melkosen kallis ja Wihurin huoltojen lasku saa aina veret seisahtamaan.
Omasta Willestä hajosi juuri hydrauliletkun liitos (pääletku) ja suihki nesteitä pitkin maita ja mantuja kunnes huomasin jossain vaiheessa. Tänään niitä sitten siivoskelin lapion kanssa taloyhtiöiden pihoilta. :twisted:
 
STEFFE sanoi:
...otin nyt lumiauran...ennestään löytyy talvea varten siipilumikauha ja lumilinko....

Minkälaiseen auraan päädyit? Itselläni on niin monimuotoisia alueita, että jossain tarvitaan max 160cm levyistä ja toisaalla taas taivas on rajana, kun on leveätä 100+ auton parkkialuetta.
Mite tuo siipikauha toimii aurauksessa, pystyykö työntelemään sujuvasti pitempiä väyliä? Pienissä pihoissa nyt tuuppii melkeen millä vaan.

Lumilinko olisi toki mukava, mutta itselläni on se ongelma, ettei ole oikein suuntaa mihin sen lumen voisi ampua useimmilla pihoilla.
 
Siipilumikauha on 180 cm leveä, tilavuus jotain 700 litraa+. Siivet ovat 60 cm per sivu ja yksittyäin ohjattavissa. Minä tykkään. Saa käytävät vedettu joko 180 cm tai toinen siipi ulkona kne. Ja parkkipaikat 3 m kerralla. Mulla on tarve nostaa nuo lumet melkein joka toisella pihalla joten aurat/levyt ei tule kysymykseen. Otin Avanti 2200 lumiauran joka on heittävä tyyliltään kun tuo kone liikkuu sen verran ripeästi. Oma tie pätkä on 250 m mitä aurata(silloin kun jaksaa).

Nuo zoomiaurat on kyllä hyviä ja käytännöllisiä. Uutena vasn sika tyyris ja lisäksi tervitsen kauha ominsisuutta.
 
No niin hienoa! Saat koneen nopeasti hommiin.
Kuvaappa joku video kun työskentelet niin näkisi hiukan toimintaakin.
Tai napsase kuva vähintäänkin uudesta tulokkaasta!

Passaako kysyä paljonko kustansi? Itse laskeskelin, ettei 80 000€ riitä.
 
Kyllä tuo 80k alkaa olla aika liki varmasti. :?
Suunnitelmissa hankkia joku gopro-tyyppinen tuulilasiin kiinnitettävä videokamera koulutuskäyttöön, jollonka videota voisi paremmin ottaa. Siinä kun koittaa videoida pyörittää rattia ja joystickia samaan aikaan voi tulla äitiä ikävä.. :mrgreen:
Mutta jotakin laitetaan kyllä, kun täällä ei kauheammin tästä uudesta vehkeestä juttua muutenkaan ole.
 
Hei minulla on gopro hero 4 ja gopro hero 3 :). Goprolla olen kuvannut töitä mitä teen avantilla jne.Suosittelen kaikille lämpimästi gopro hero 4 :!: siinä on oikein hyvä kuvanlaatu
gopro hero 4 on oikea gopro ;) .
 
STEFFE sanoi:
Siipilumikauha on 180 cm leveä, tilavuus jotain 700 litraa+. Siivet ovat 60 cm per sivu ja yksittyäin ohjattavissa. Minä tykkään. Saa käytävät vedettu joko 180 cm tai toinen siipi ulkona kne. Ja parkkipaikat 3 m kerralla. Mulla on tarve nostaa nuo lumet melkein joka toisella pihalla joten aurat/levyt ei tule kysymykseen. Otin Avanti 2200 lumiauran joka on heittävä tyyliltään kun tuo kone liikkuu sen verran ripeästi. Oma tie pätkä on 250 m mitä aurata(silloin kun jaksaa).

Nuo zoomiaurat on kyllä hyviä ja käytännöllisiä. Uutena vasn sika tyyris ja lisäksi tervitsen kauha ominsisuutta.

Minulla kapeimmat väylät on 160-170, joten en saisi kaikkea aurattua siipikauhalla. Joissakin pihoissa joutuu lunta nostelemaan joten ajan ne johonkin kohtaa kasaan ja seuraavana päivänä käyn kauhalla siirtelemässä. Vähän kompromissejähän nuo kaikki on, mutta vielä en ole törmännyt yhteen työlaitteeseen, jolla saisi kaiken hoidettua kivuttomasti.

Tuollaista siipikauhaa olisi kyllä kiva testata, ehkä vuokraan sellaisen käyttöön muutamalle kierrokselle jossain kohti.

Vanha aurani oli TOP sieppariaura, joka on toiminnaltaan samanlainen Snow starin zoomin kanssa, zoomin ollessa vain vähän järeämmin rakennettu. Topilla saa tehtyä kyllä yllättävän korkeita kasoja ja olen ajanut sillä aitojenkin yli tavaraa tehden aidan eteen ensin "lumiluiskan", jota pitkin työnnellä.
Ei se kauhaa kyllä korvaa missään nimessä. Parkkiruutujen aurauksessa siipikauha voisi olla mahtava, kun monet pihat ovat rakenteeltaan sellaisia, että parkkiruudut rajoittuvat lauta/kiviaitaan, jonka takana olisi mukavasti tilaa lumille kun ne vain saisi sinne nostettua. Lumikauha on vähän kömpelö, kun purkaa sivuilta koko ajan ja on vähän liian kapea parkkiruutuihin.
 
Lumikauhan/siipilumikauhan ongelma on laukaisujärjestelmän puute. Varsinkin isommilla pihoilla, joissa on kaivonkansia tai muita pieniä kynnyksiä, kauha voi tökätä todella pahasti. Silloin kopissa tulee aika kiva tärähdys eikä se koneellekkaan ole hyväksi. Viime sateella tuli sitä viimeksi kirottua, kun snow-zoomista meni letku ja piti hetken aikaa putsata pelkällä lumikauhalla. Vauhti täytyi pitää matalana ja silti, kun reilu 5tn pysähtyy kertaiskusta se on aivan karmea tärähdys.
 
Joskus sattui eteen Avantin omaa kapeampi siipilumikauha, saattoi olla tällainen 160 cm otus:

http://www.maspart.com/siipilumikauha-camion.html
 
Totta puhut Steyr. Enpä tullut tuota ajatelleeksi, kun en ole koskaan kauhalla aurannut. Olen oppinut kaikki alueeni kaivonkannet, liikuntasaumat, kanttikivet yms. ja osan ns. kantapään kautta.
Kyllä tuo Toppikin nimittäin täräyttää kynsille aikalailla, jos sattuu este keskelle auraa, muutenhan se antaa periksi ja kääntyy jommalle kummalle sivulle. Niin ja vauhtia ei tarvitse olla nimeksikään..
 
Tänä talvena päässyt käyttämään siipilumikauhaa noin 2,3 tonnin koneen nokalla. Täytyy sanoa että lyömätön kompromissi. Vanhaan lumikauhaan verrattuna pihan siivoukseen kuluu noin 1/3 tai alle aikaa. Vanha lumikauha oli 150cm leveä ja metrin syvä, peruskonekin oli toki pienempi. Nyt menee kerralla 3m siivu tielinjaa auki jos lunta ei paljon, isommilla määrillä joutuu ajamaan kapeammassa asennossa, mutta eipä tarvi koko ajan ajaa edestakaisin siivoamassa kauhan sivuilta pursunnutta lunta.
Riippuen siipikauhasta on ihan lyömätön etu kun esim. 1,6-1,7m aukosta mahtuu vaikka noin 3m pystyy auraamaan, esimerkkinä vaikka parkkipaikalla mahtuu autojen välistä ja ahtaan paikan jälkeen taas siivet leveäksi.

Miten muuten avantin siipilumikauhassa, kääntyykö siivet ihan suoraan eteen asti vai jääkö vähän auki, kaappariasentoon? Omassa ei mene ihan suoraan eteen ja totta kai sitä kaipaa kun sitä ei ole :roll:
Käytössä on tuo Camion 160cm kauha. Camion on siis Hyväkoneen oma merkki, myyvät myös tobrocon (Giant valmistaja) laitteita.
http://www.hyvakone.com/fin/Tuotteet.27.html#c=14&q=

Sen tuo siipilumikauha on opettanut että vinossa olevaa puskulevyä en välttämättä yli 10kmh tunnissa ainakaan alle 4-5 tonnin koneessa, kääntyy meinaan tuon siivenkin kanssa melko noileesti koneen kulkusuunta jos siipi haukkaa liian reunaan. Tuossa sentään kauha pökkää hankeen kun siipi loppuu, mutta kuvittelisin että levyn kanssa kääntyy siihen asti että työvälinekiinnike pökkää hankkeen?

Kärkikippaavaa kauhaa haaveilen läjitykseen, saa kumminkin toista metriä kasaan lisää korkeutta ja mitä videoita katsellut niin vaikuttaa nopeimmalta tavalta kasojen siirtoon. Hulluna ajatuksena mietein että voisiko ko. kauhan huuliveyn tilalle laittaa hammasterän, omassa käytössä kun se olisi lähinnä kevättalven lumikasojen siirtelyä ja usein silloin olisi hyödyllistä kun jäisen pihan voisi raapia urille.

Kolme asiaa mitä en peruskoneesta antaisi pois:
- puomin zoomi, ainoa tapa millä koneessa on sekä nostokykyä että ulottuvuutta jos ollaan pienissä koneissa
- lukot, ei nuo pienet etene ilman oli sitten runko oskilloiva tahi ei
- hydraulinen työkalukiinnike (jos kaikki työkalut hydraulisia niin EHKÄ sitten voisi mennä mekaaninenkin)

Jos taakse kiinnittää jotain isompaa (täysi hiekoitin?)/paljon painoja, kannattaa myös muistaa että kauha täynnä ja kone linkussa saattaa kylki ottaa yllättävän kulkusuunnaan kun painopiste siirtyykin suoraan sivulle ;)

Yllättävän pieni ero nurmen pinnalla pysymisessä koneen kasvaessa noin 1,4t -> 2,3t rengaskoon kasvaessa. Toki pehmeällä jos pinta rikkuu isompi kyntää syvemmällä mutta pintapaine kuitenkin yllättävän liki samaa kun rengaskoko harppaa kertaluokkaa isompaan. Pitäisi oikeastaan laskea nuo pintapaineet niin ei olisi taas mutuilua. Avantille ja muillekin vinkiksi, että kätevä taulukko peruskoneen pintapaineista kullakin rengastuksella saattaisi vaikuttaa positiivisesti ostopäätökseen, kun usein myyjät ei osaa laskea pintapainetta ja monella taatusti vaikuttava tekijä.
avant kaivuri 260 sanoi:
Hei minulla on gopro hero 4 ja gopro hero 3 :). Goprolla olen kuvannut töitä mitä teen avantilla jne.Suosittelen kaikille lämpimästi gopro hero 4 :!: siinä on oikein hyvä kuvanlaatu
gopro hero 4 on oikea gopro ;) .

Oletko ladannut näitä videoita jonnekin? Erilaisia pienkuormaaja+työlaite videoita on aina kiva katsella ;)
 
Hyviä videoita sinulla!
Minkälainen on jälleenmyynti arvo näissä suuremmissa avanteissa? Onko tietoa...
Pienemmät näkyy menevän nettikoneessa nopeasti kaupaksi!
 
steyr sanoi:
Jos kiinnostaa, miltä gopro hero 4 kuvanlaatu näyttää, niin tässä olis mun videoita. Kone tosin ei ole vihreä...

Olipas komeeta videokuvaa. Tuolla laajakulmalla tuo Kramerihan näytti kuin Star warsin avaruusalukselta :mrgreen:
Ajattelin sellaista gopro-perusmallia, mutta tuota videota katsellessa ja vertaillessa vanhempiin videoihisi, pitänee varmaan saman tien laittaa vähän parempi..

Espoon suunnalla näemmä ajelet, tuttuja seutuja...Itse en ensimmäisellä kierroksella ruutuja ajele, kun ajettavaa on aikalailla. Kierroksen jälkeen sitten tai seuraavana päivänä.
 
Kaim sanoi:
steyr sanoi:
Jos kiinnostaa, miltä gopro hero 4 kuvanlaatu näyttää, niin tässä olis mun videoita. Kone tosin ei ole vihreä...


Espoon suunnalla näemmä ajelet, tuttuja seutuja...Itse en ensimmäisellä kierroksella ruutuja ajele, kun ajettavaa on aikalailla. Kierroksen jälkeen sitten tai seuraavana päivänä.
Olarissa lähes kaikki paikoista. Saatiin yhdeltä kiinteistönhuoltofirmalta(niillä on avant) n.26 parkkipaikkaa tälle talvelle kramerille. He auraa omilla koneilla käytävät ja osan parkkipaikoista, mulle jäi isoimmat parkkipaikat ja siksi putsaan myös ruudut samantein.

Toisella koneella me hoidetaan sitten ''omat'' paikat(suoraan sovitut, jotka olleet monta vuotta, näkyy niissä vanhoissa videoissa). Itse siis kerkeän auraamaan yöllä teollisuuspihat ja niiden jälkeen aamulla siirryn noihin parkkipaikkoihin ja niissä meneekin iltaan asti. Pisimmät päivät olleet n.18h.

Ja toi GoPro Hero 4 Silver on hyvä malli, siinä on kosketusnäyttö, niin on helppo muuttaa asetuksia ja suunnata kamera. Lisäakku on aika hyvä investointi, kuluttaa nimittäin aika paljon virtaa.
 
18h alkaa olla jo vähän epäterveellistä sekä kuskille, että ympäristölle. :)
Välillä itsekin ajanut 16h rupeamia, kun on pitänyt hiekottaa heti perään tai lunta tullut tauotta nii, että viimeiseltä pihalta päästyään saanu alottaa alusta. Siinä kyllä jo mielellään hyppää välillä koneesta alas tekemään vähän käsilumitöitä.

Pitää tutkia noita gopro-kameroita..
 
Ei se enää mukavaa ole niinä viimeisinä tunteina. Useimmiten pysyy jossain 15-16h, muuten koitan päästä välissä pitämään taukoa ja nukkumassa.

Tämä malli siis kyseessä. Lippulaivan Anttilan loppuunmyynnissä jouluna oli hyvässä alennuksessa jtn. 320€
 

Uusimmat keskustelut