Avant 760i ammattimaiseen kiinteistönhoitoon | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Ensitunnelmat uudesta Avant 760i:stä:
Ergonominen, mutta ahdas ohjaamo ja hyvä jakkara. Ei tilaa tavaroille. Erittäin ketterä ja näppärä ohjastettava. Kova sisämelu, kovempi kuin vanhassa willessäni. Nyt pääsen koneelle joka väylälle, kun ennen tarvittiin mönkijää myös.
 

Liitteet

  • kuva 1-3.JPG
    kuva 1-3.JPG
    75,9 KB · Katselut: 1 978
  • kuva 2-3.JPG
    kuva 2-3.JPG
    79,2 KB · Katselut: 1 977
  • kuva 3-2.JPG
    kuva 3-2.JPG
    66,6 KB · Katselut: 1 985
  • kuva 4-2.JPG
    kuva 4-2.JPG
    79,4 KB · Katselut: 1 968
Youtubessa olikin jo koneestasi konetalo vainikan sivulla video.
Esiteltiin auran toimintaa.

Mukava kuulla, että olet tyytyväinen koneeseen. Joko on tankillinen löpöä polteltu? :D
 
Renkaat pitää nastoittamattomana yllättävänkin hyvin jäällä, mitä se nyt pihat ja parkkikset tällä hetkellä on. Toimeen tuli ihan hyvin kun lumia siirtelin tuossa nelisen tuntia. Nyt on eka tankillinen ajettu ja vehkeellä on: aurattu, hiekoitettu, siirretty lumikasoja ja täytetty hiekka-astioita. Yllättävän nätisti siirtyy raskaatkin kuormat vaikka taka ja sivupainoja en ole nyt asentanut, kun on tuo takahiekoitin yleensä täynnä hiekkaa.
Melko näppärä tuo takahiekotin kyllä näillä keleille, kun keulilla on kauha tai aura ja takaa saa ruikattua hiekkaa sinne tänne missä nyt liukasta tuntuu olevan.
Sellaisen asian huomasin, että kone ei suostu peruuttamaan ylämäkeen nopealla vaihteella. Hitaalla kiipeää vaivatta jyrkkääkin mäkeä / ramppia ylös takaperin.

Avantin oma kauhahiekoitin tuli tänään, mutta sitä en ole vielä ehtinyt kokeilla.
 
Vetoan Steffeen, että mukava kuulla koneesi toimivan!
Loppuuko vääntö vai mikä kun ei peruuta mäkeen speedillä?


En tiedä, minkälaiset nastat noin "vähä" pintaisiin renkaisiin kävisi. Traktori tyylin renkaaseen saisi varmasti hyvät ruuvaamalla. Tuskin ovat kuitenkaan välttämättömät...

Odottelen ilomielin lisää kokemuksiasi koneestasi sekä työlaitteista.
 
Yllättävän nätisti siirtyy raskaatkin kuormat vaikka taka ja sivupainoja en ole nyt asentanut, kun on tuo takahiekoitin yleensä täynnä hiekkaa.
Melko näppärä tuo takahiekotin kyllä näillä keleille, kun keulilla on kauha tai aura ja takaa saa ruikattua hiekkaa sinne tänne missä nyt liukasta tuntuu olevan.

Tällainen takahiekoitin kiinnostaisi samasta syystä kuin yllä kirjoitetussa jutussa. Millainen mahtaa olla, ja saisikohan sitä sovitettua 528:n taakse. Säästäisi toiseenkertaan kiertelyn kun saisi kauhan ja hiekottimen matkaan yhtä aikaan. Tänä aamunakin olisi ollut erittäin hyvä homma.
markkuvaari
 
Peruuttaessa muistaakseni puolet vähemmän voimaa hydrauliikan rakenteesta johtuen ainakin 750 koneessa, näin minulle kerrottiin kun asiasta huollonyhteydessä kysyin. Asia tulee monesti esille mikäli vähän vastamäkeä kun yrittää peruuttaa niin ei jaksa.
 
Tarkastin asian ohjekirjasta ja sen mukaan peruuttaess jänisvaihteella putoa voimab25%:iin.
 
Siinä oli ne kumihuulet säädetty tehtaalla persiilleen, niin sunnuntaina kaappasin vaan tuliterän vehkeen Avantin nokkaan ja ajelin hiekkasiilolleni. Alkaessani täyttää huomasin, että hiekkahan tulee läpi. :)
Ei sattunut olemaan oikein työkaluja matkassas ja suunnitelmat vielä vähän kesken miten saan Avantissa kulkemaan perustyökalut, kun ohjaamossa ei ole tilaa ees purkkapaketille kuskin lisäksi. :mrgreen:

Värkkäilin sitä tuossa hallilla ja sain ne lärpäkkeet luultavasti oikein perin sinne telaan nähden, pitäs kerkee nyt kokeilemaan. Voipi olla, että huomenna joutuu ajamaan hiekkarundin niin pääsee testailemaan (ja se 19mm lenkki mukaan).

Lautashiekottimella vetelin sitten alueet hiekkaan ja joutuihan siinä luvattoman usein tekemään koukkauksen siilolle. Toivon mukaan vielä saadaan vähän luntakin, että pääsee kunnolla tuota zoomia tyyppäämään myös.

Kärkikippaava kauha ja teleskooppipuomi on kyllä aivan mahtava yhdistelmä lumen siirrossa (LM Trac 486:sen omistaja kolleeganikin tykkäsi testattuaan).

Tällä hetkellä ainoa asia mikä saa moitteita on julmettu melu hytissä. Ne autostereot on lähinnä huono vitsi siellä. :shock: Miten teillä muilla? Täytyy koittaa vähän eristää tuota hyttiä...
Kuulevat bluetooth kuulosuojaimet mikrofonilla on aika jees, kun pienenä kiinteistöhuoltoyrittäjänä päiväsaikaan työskennellessä joutuu vastaamaan vähän väliä myös puheluihin.
 
Selvä :D Varmaan kauhahiekoitin tulee halvemmaksi loppuen lopuksi. Tietenkin hitaampi kuin keskipakolevitin. Kummallista kun tehtaalla luvataan varmasti meluvaimennettu hytti niin ei taidakaan ihan olla.. Laita listat kattoon kiinni ja niihin mieleiset verhot. Voi vetää tarvittaessa kiinni... Nurkissa voi hiukan syödä melua...
 
Avantin paras ja korkeatasoisin ohjaamomalli on nimeltään DLX-ohjaamo. Se on varustettu melua vaimentavalla sisustuksella, radiolla ja raitisilmasuodattimella. DLX-ohjaamo sisältää myös tieliikenne-ja työvalosarjan, jolloin se voidaan helposti rekisteröidä moottorityökoneeksi. Ohjaamo on tilava, täydellisesti varusteltu, ja se kestää erinomaisesti vertailun muihin markkinoilla oleviin saman kokoluokan ohjaamoihin.

DLX-ohjaamoon on myös saatavilla ilmastointi ja ilmajousitteinen istuin lisävarusteena.

Niino jos tätä tekstiä lukee niin vähän erilaisen kuvan saa. Jos tuota vertaa wanhaan willeeni kollegoitten lämäreihin ja kramereihin, niin sisämelu on valtava.
Tuo ilmajousitteinen istuin kyllä on hyvä, mutta käsinoja minua kyllä ihmetyttää. Nimittäin oikeanpuoleinen noja kun ei ole ollenkaan linjassa joystickin kanssa, joten siinä käsi kipeytyy, kun se tulee tuesta yli ja painaa tuen reunaa vasten tai vaihtoehtoisesti nostettuna ylös ei tuo kättä lainkaan, jolloin aiheuttaa pidemmissä rupeamissa särkyä hartioihin.

Tuki on säädettävissä vain korkeussuunnassa, ei lainkaan sivusuunnassa, joka tuntuu käsittämättömältä minusta. Noh, myyjä selvittää asiaa tehtaan kanssa. Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydetä.
 
Noniin nyt sai taas vähän hiekoitella, niin tuli tuo kauhahiekoitin testattua. Pienellä säädöllä alkoi tekemään tasaista mattoa. Reunoilta tekee paksumpaa rantua ja valuttaa vähän hiekkaa. Katsoin että ongelma tulee siitä että telaa vasten oleva kumi on vähän liian pitkä ja menee aavistuksen lyttyyn reunaa vasten. Pitää tuo vielä siis hienosäätää jossain vaiheessa kun aikaa.
 
Tasottelu ja kuoppien täyttöhommia 760:llä. Täytyy sanoa, että on se vaan ketterä peli. En viikolla tulee vuokalle keräävä harjalaite niin pääsee hiekannostoon.
 
Kaim sanoi:
Tasottelu ja kuoppien täyttöhommia 760:llä. Täytyy sanoa, että on se vaan ketterä peli. En viikolla tulee vuokalle keräävä harjalaite niin pääsee hiekannostoon.
Eikö pitäis olla harjattu jo ;) Enää muutama piha jäljellä ja niistäkin osa tehdään nyt vkl.
 
Hyttihommat vielä kesken.
Vuokrasin Avantin kauhaharjan, en tykännyt yhtään:
Etuperin ei ota mitään ja takaperin ihan hyvä jälki mut pölyttää niin pirusti kun vesisuuttimet on harjan edessä (tarkoitettu etuperin ajettavaksi?). Vehje vaihtuu huomenna hamsteriin (piti tulla tänään mutta vesipumppu rikki), niin pääsee vihdoin aloittamaan harjaushommat. Vähän nyt ollut vastoinkäymistä tässä tän hiekanpoiston kanssa.
 
Kaim sanoi:
Hyttihommat vielä kesken.
Vuokrasin Avantin kauhaharjan, en tykännyt yhtään:
Etuperin ei ota mitään ja takaperin ihan hyvä jälki mut pölyttää niin pirusti kun vesisuuttimet on harjan edessä (tarkoitettu etuperin ajettavaksi?). Vehje vaihtuu huomenna hamsteriin (piti tulla tänään mutta vesipumppu rikki), niin pääsee vihdoin aloittamaan harjaushommat. Vähän nyt ollut vastoinkäymistä tässä tän hiekanpoiston kanssa.

Kyllä Lametalin kauhaharjassakin on suuttimet edessä, vaikka ne on kaikki tarkoitettu peruutettaviksi. Omaan rakennettiin toinen suutinkisko taakse ja sille oma pumppu. Eli on kastelut edessä ja takana. Länkkärillä peruuttaminen kun ei ole ongelma, sen kuin pyöräyttää penkin ja voi taas ajella naama menosuuntaan. ;)
 
Muistakaa sitten linkkukoneella, että harjakone voi olla yllättävän painava täynnä hiekkaa ja vettä. Ettei kääntäessä käy näin ->http://www.metro.fi/galleria/#p1426644777590

Lametalin pienin keräävä on avantin harjaa kevyempi ja seuraava koko on yhtä painava. Valmistajia on kyllä paljon ja valinta useasti aika vaikea. Meillä on Bema, joka on rakenteeltaan todella yksinkertainen. Siinä miinuksena on vähän pienehkö roskasäiliö.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Fortius
Noniin nyt alkoi homma sujumaan, kun Vainikan ystävälliset pojat hakivat harjakauhan pois ja pudottivat tilalle keräävän harjalaitteen eli hamsterin. Hienosti toimii ja jälki on siisti eikä pölise pahasti. Harjalaitteessa oli lisävarusteena kastelulaite 150l säiliöllä ja oikealla puolella kulmaharja. Pienenä miinuksena kulmaharjaa ei pysty nostamaan ylös, jolloin se on välillä vähän tiellä. Roskasäiliö on pienehkö 200l, joten tyhjentää pitää tiuhaan.
Painoa vehkeellä on vesisäiliön kanssa varmaan 500kg ja hiekkasäiliö täynnä muutama sata lisää, eli varovainen saa olla, mutta kyllä tuo minulla ainakin täytenäkin liikkui ihan kivasti eikä alkanut perä nousemaan. Perässä oleva hiekoitin oli lisäksi tyhjä, ettei siitäkään ollut oikein vastapainoksi.

Aivan mahtava vekotin, vuokraan varmaan tulevaisuudessakin keväisin tuota ellen innostu joskus omaa ostamaan. Jää vaan käyttötunnit vähäisiksi ainakin tämän hetken asiakkuuksilla, kun suuri osa on hiekkapihoja.
 

Liitteet

  • kuva 1-4.JPG
    kuva 1-4.JPG
    79 KB · Katselut: 2 487
  • kuva 2-4.JPG
    kuva 2-4.JPG
    72,9 KB · Katselut: 2 492
  • kuva 3-3.JPG
    kuva 3-3.JPG
    83,3 KB · Katselut: 2 453
minulla on tuo uusi keräävä harja käytössä seuraavin kokemuksin: jälki ok. kastelu jättää ikävät "likaiset" raidat asfalttiin saisi olla enemmän suuttimia, kastelulaitteen hana saisi olla kanssa sähköinen jos unohtaa hanan kiinni ja laittaa pumpun päälle palaa sulake. Katuharja sopii hyvin mukaan kun varren työntää sivusta vesisäiliön ja rungon väliin.
 
Jämpti sanoi:
minulla on tuo uusi keräävä harja käytössä seuraavin kokemuksin: jälki ok. kastelu jättää ikävät "likaiset" raidat asfalttiin saisi olla enemmän suuttimia, kastelulaitteen hana saisi olla kanssa sähköinen jos unohtaa hanan kiinni ja laittaa pumpun päälle palaa sulake. Katuharja sopii hyvin mukaan kun varren työntää sivusta vesisäiliön ja rungon väliin.

Pari kysymystä ja parannusehdotusta:
Kastelun ei ole tarkoitus puhdistaa vaan sitoa pölyä, joten miten jättää likaiset raidat? Meilläkin jättää kaikki harjakoneet suutinten kohdalle enemmän vettä, joten asfaltissa tummat raidat kuivumiseen asti. Painepesu on sitten eri asia ja siinä voi niitä raitoja jäädäkin pysyvästi.

Valuttaako toi harjalaite vettä painovoimalla jatkuvasti, vaikka pumpun sammuttaa ja siksi vesilinjassa on hana? Lametalin kauhaharjan itsetehtyyn kastelukiskoon laitettiin sellaiset suuttimet, joita ennen on suutinrungossa valumisenesto. Bemassa oli jo vakiona samanlaiset. Eli siellä on ennen suutinta suodatin, jonka sisällä on kuula ja jousi. Pumppu päällä paine nousee tarpeeksi ja työntää jousen kasaan. SGN:ltä saa noita suuttimia, pumppuja yms.(Ei mitään halvimpia)

Krhm.. Kaim hamsteri on tuotemerkki, ennen arctic machinen valmistama nykyisin lai-mu:n harjakone. Mutta onko sivuharja siis aina maassa? Olisi aika hyvä kehityksen paikka saada edes 10cm irti maasta.

Katuharjojen, lapioden ym. kiinnittämiseen on aika päteviä Quick-fist kiinnikkeet. Niitä saa esim. puuilosta.
 
Viimekeväänä tuolla harjasin pihat viimeksi ja raida näkyivät (yllättävän pitkään) useamman päivän, en tarkkaa aikaa laskenut. Asiasta mainittiin myös asiakkaiden taholta koska pihoilla oli selvät raidat näkyvissä (piha näytti likaiselta).Lähiaikoina tarkoitus harjata tällevuodelle.

Harja valuttaa painovoimalla mikäli käsikäyttöinen hana auki.

Sivuharjan saa nostettua/lukittua ylös maasta tarvittaessa.
 

Uusimmat keskustelut