Vaikea mennä sanomaan minkälainen se on nykyään. Mun 760 joka oli niitä ekoja niin oli niin kylmä talvella että piti olla täys toppa vastetus päällä. Sitten niihin asennettiin lisä kenno jonja kälkeen lämpeni kunnolla sisältä. Oli niin tehokas että ei talviaikana oli haasteellinen käyttää. Heti jis vähän lisäsi lämpöä niin tuli tosi lämmintä hytissä.Onko 700-sarjan ominaisuus kun kylmä ilma tulee suoraan "syliin" koelauvan muovin välistä? Voishan sen liimata kiinni mut jos joutuu remontin takia purkaan niin ei oikein viittis sitäkään tehä. Oikea jalka jäässä!
No tasan käy onnen lahjat, minulla on vasemman jalan varpaat jäässä talvisaappaista huolimatta - tai oli...Ilma lämpenee kyllä hyvinkin,mut vetää pirusti polveen.
Eikö 530:ssä käy veto jalkoihin ym.? Lämmityslaite täysillä ja ilmakin viile kopissa ja se veto!!!Poikani on ajanut nyt 10-h työpäiviä 530:llä jossa on DLX-hytti. Se on ihan tolkuttoman lämmin, eli ei voi pitää täysiä lämpöjä lähellekään. Tosin kestää kyllä kauan, että kone ja hytti lämpiää...
860 GT-hytin lämmitys on kyllä vielä parempi versio. Paitahihasillaan tarkeni tänäänkin 14 asteen pakkasella, puhallin kakkosella ja lämmöt puolessa välissä.
Se on totta, että tuulella vetää jostain kojetaulun uumenista. Mut ku paikallaan pyörii, niin sitä ei huomaa. Muistan edellisestä 528 DLX:stä, että tosiaan joystickin tienoilta saattoin vetää aika reippaasti sivutuulella.Eikö 530:ssä käy veto jalkoihin ym.? Lämmityslaite täysillä ja ilmakin viile kopissa ja se veto!!!
Rattiakselin ympäriltä ja samassa linjassa vasemmalle ja oikealle vetää suoraan jaloille. Sen muovin välistä. Tekis mieli ostaa laatikollinen uretaaniaSe on totta, että tuulella vetää jostain kojetaulun uumenista. Mut ku paikallaan pyörii, niin sitä ei huomaa. Muistan edellisestä 528 DLX:stä, että tosiaan joystickin tienoilta saattoin vetää aika reippaasti sivutuulella.
Teippaa ne raot umpeen!Rattiakselin ympäriltä ja samassa linjassa vasemmalle ja oikealle vetää suoraan jaloille. Sen muovin välistä. Tekis mieli ostaa laatikollinen uretaania
Saahan sen, mut sit rupee ikkunat huurtumaan ja auraajalla happi loppumaan. Lopuksi pierettää.Teippaa ne raot umpeen!
Saako puhaltimen pelkästään ulkoa ottavaan asentoon, vai kierättääkö se sisäilmaa ollenkaan? Tekee painetta kopin sisään enemmän => vedot vähenee!
Heh, vähän sama kun pilkkihaalareissa. Omaan nenään tulee kaikki!Lopuksi pierettää.
Tarkoitin, että pelkästään ulkoa otettu ilma tekee paremman ylipaineen kapiiniin.Teippaa ne raot umpeen!
Saako puhaltimen pelkästään ulkoa ottavaan asentoon, vai kierättääkö se sisäilmaa ollenkaan? Tekee painetta kopin sisään enemmän => vedot vähenee!
MoiOtsikko "Ammattimaiseen kiinteistönhoitoon" ei ainakaan kovilla pakkasilla. Ulkona -24 ja ite lisätty sisä/ulkolämpömittari näyttää hytissä -12 puolentunnin ajon jälkeen vaikka lämpösestä tallista lähin! Hytti ei ole minun mielestä soveltuva ammattikäyttöön,meluisa,kylmä ja erittäin meluisa tai ainakin heikko esitys. Hyttiä pitäis kehitellä jos meinaa Avantti pysyä mukana kiinteistöpuolen koneena. Onkohan GT hytti jo keksitty ratkasu?
Ketterä ja ihan tehokas kone kyllä muuten. Siirtymätkin taajamassa menee ihan sujuvasti.
Kyllä päivällä kävi monesti mielessä että tätäkö se on se uusien pikku elämien pakastus juttu
860 on suutin jalkatilassa. 4 suutinta katossa. Toimii.Moi
Eilen ei ollut kuin -16 astetta ja kylmästä lähdin liikenteeseen. En ole huomannu vetoisuutta 640 koneessa, pikku hiljaa lämpeni hyttikin niin että ilman käsineitä tarkeni ajella. Jalat tuolla jäätyy jos joku.! Laitoin sivuovelle olevat suuttimet jalkatilan suuntaan mutta ei niitä lattiaa kohti saa käännettyä. Onkos noissa isommissa jaloille puhallusta?
Kyllä 2 nopeus riitti puhallukseen ja kokoajan lämmöt täysillä. Ei varmaan olisi tänään lähtenyt edes tulille, kun -16 oli jo vähän nihkeää vaikka roikassa puoli tuntia. Hydrauli pumppu taisi pitää omaa ääntään ennen kuin pikkasen lämpeni. Käyttelin konetta varmaan 10min ennen kuin lähdin liikenteeseen.
Aika erikoista jos 760 kone ei lämpene vaikka on ihan uusi ja parannettu versio Steffen vanhaan nähden??
Olisiko aika olla myyjään yhteydessä näistä asioista??
Minä olen sellainen vilu ukko että ei jatkoon nuo laitteet. Edellisessä koneessa oli itse rakennettu hytti (horo) ja webasto 2000 se oli niin kuuma että joutui vielä lisää raottaan ovea kun ajeli tietäpitkin siirtymää, ei meinannu saada puhaltaan riittävän viileää!!
Mun mielestä 640:nen oli lämpösempi eikä vetäny näin pahasti kun 760:nen. Lämppärissä kaikki täysillä ja kuuven tunnin päästä aivan jäässä koko äijä.Moi
Eilen ei ollut kuin -16 astetta ja kylmästä lähdin liikenteeseen. En ole huomannu vetoisuutta 640 koneessa, pikku hiljaa lämpeni hyttikin niin että ilman käsineitä tarkeni ajella. Jalat tuolla jäätyy jos joku.! Laitoin sivuovelle olevat suuttimet jalkatilan suuntaan mutta ei niitä lattiaa kohti saa käännettyä. Onkos noissa isommissa jaloille puhallusta?
Kyllä 2 nopeus riitti puhallukseen ja kokoajan lämmöt täysillä. Ei varmaan olisi tänään lähtenyt edes tulille, kun -16 oli jo vähän nihkeää vaikka roikassa puoli tuntia. Hydrauli pumppu taisi pitää omaa ääntään ennen kuin pikkasen lämpeni. Käyttelin konetta varmaan 10min ennen kuin lähdin liikenteeseen.
Aika erikoista jos 760 kone ei lämpene vaikka on ihan uusi ja parannettu versio Steffen vanhaan nähden??
Olisiko aika olla myyjään yhteydessä näistä asioista??
Minä olen sellainen vilu ukko että ei jatkoon nuo laitteet. Edellisessä koneessa oli itse rakennettu hytti (horo) ja webasto 2000 se oli niin kuuma että joutui vielä lisää raottaan ovea kun ajeli tietäpitkin siirtymää, ei meinannu saada puhaltaan riittävän viileää!!
En tiedä mikä "EVO" versio teillä on mutta mun koneeseen laitettiin lisä kenno etu vasemapaan katteen alle. Sen läpi pyöri jäähdytys neste joka lämmitti sisään tulevaa ilmaa. Hytti lämpeni niin että melkein tuli liian kuumaksi ja aika herkäksi. Pikkasen kun nosti niin tuli hiki ja pikkasen kun laskin niin tuli vilu. Lisäksi sitä olisi pitänyt pystyä ohittamaan kesällä... Heti kun pikkasen laittoi lämpöä elokuisena iltana niin tuli tosi lämmintä... 860 vaikuttaa tasapainoisemmalta. Siinä on isompi lämpökenno ja kanavisto järkevämmin tehty. Kyllä mä tänään pidin lämpö puolessa välissä ja oli -10 ulkona ja lämmintä tuli ilman pipoa ja hupparitakin vetskari auki 30 cm. Gt hytissä ei vetoa ole mielestäni, ei edes vippstaakkien kohdalla.Mun mielestä 640:nen oli lämpösempi eikä vetäny näin pahasti kun 760:nen. Lämppärissä kaikki täysillä ja kuuven tunnin päästä aivan jäässä koko äijä.
Jos laki sallis niin kaikki hydrauliletkut hytin sisältä kiertämään ja roksit jalassa ajelis toivoen että letkuihin ei tulis "neulanpistoja"
Noissa lämpöasioissa pitää kyllä todeta, että kilpailijat eivät ole kyllä edellä yhtään noissa asioissa, koska kaikki noi laitteet tuppaa olemaan kylmiä kovilla pakkasilla.En tiedä mikä "EVO" versio teillä on mutta mun koneeseen laitettiin lisä kenno etu vasemapaan katteen alle. Sen läpi pyöri jäähdytys neste joka lämmitti sisään tulevaa ilmaa. Hytti lämpeni niin että melkein tuli liian kuumaksi ja aika herkäksi. Pikkasen kun nosti niin tuli hiki ja pikkasen kun laskin niin tuli vilu. Lisäksi sitä olisi pitänyt pystyä ohittamaan kesällä... Heti kun pikkasen laittoi lämpöä elokuisena iltana niin tuli tosi lämmintä... 860 vaikuttaa tasapainoisemmalta. Siinä on isompi lämpökenno ja kanavisto järkevämmin tehty. Kyllä mä tänään pidin lämpö puolessa välissä ja oli -10 ulkona ja lämmintä tuli ilman pipoa ja hupparitakin vetskari auki 30 cm. Gt hytissä ei vetoa ole mielestäni, ei edes vippstaakkien kohdalla.
Lämpeneekö toi moottori? Onko ongelma vain lämmityslaitteessa vai käykö kone viileenä?Mun mielestä 640:nen oli lämpösempi eikä vetäny näin pahasti kun 760:nen. Lämppärissä kaikki täysillä ja kuuven tunnin päästä aivan jäässä koko äijä.
Jos laki sallis niin kaikki hydrauliletkut hytin sisältä kiertämään ja roksit jalassa ajelis toivoen että letkuihin ei tulis "neulanpistoja"
Ilmeisesti moottorinlämpötila näkyy näyttöä selaamalla jostain,eli en tiijä missä vika.Lämpeneekö toi moottori? Onko ongelma vain lämmityslaitteessa vai käykö kone viileenä?