Avant 760i ammattimaiseen kiinteistönhoitoon | Sivu 15 | AvantClub - Keskustelupalsta
Monesti jos ei ole sähköistä TÄYSIN perillä niin haukutaan koneet paskoiksi vaikka ongelma on asentajan tietämättömyydessä.
En tarkoita että boltin tapauksessa olis kyse tästä.
Tämä ongelma on heti uudessakin koneessa...Eilinen meni hyvin kun jaksoi vaan kuittailla virheitä pois tuosta hienosta diginäytöstä,siis kone jaksoi koko työvuoron liikkua;)Ja näitä väylävehkeitä työpaikalla on useita kymmeniä,joten ongelma ei koske vain yksittäisiä koneita.
 
Väylä itsessään ei liene se ongelma. Väylässä olevia komponentteja pystytään valvomaan paremmin, ja sitä myöten viatkin tulevat heti esille. Toki em. pakuesimerkissä väylää itseään oli puukotettu, mutta kyllähän sillai saa kaiken hajalle...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Väyläohjaus sinänsä on hyvä idea...mutta käytettävät komponentit ja johdotukset ovat liian heppoisia kun eivät tarvitse juurikaan virtaa toimiakseen.
Tämä siis koskee oikeasti rajua käyttöä saavia laitteita.
 
Taitaa olla niin, että Stage V:n myötä kaikki isommat moottorit ovat sähköisesti ohjattuja, joten nyrkkipajojenkin on nyt tavallaan pakko mennä mukaan tähän tekniikkaan. Autoissahan väylät eivät ole enää mitään uutta tekniikkaa. Lopputuloksen toimivuus riippuu varmaan paljon alihankkijasta ja valituista komponenteista. Autopuolella olen törmännyt varaosien huonoon saatavuuteen. Esim uutta ecua tai muita väylään liitettyjä komponentteja ei välttämättä ole enää kunnolla saatavana 15-20 vuoden kuluttua. Osat eivät ole myöskään asennettavissa/vaihtokelpoisia ilman merkkikohtaista tietoteknistä osaamista.
 
Suoraan ajosta. Heitin ajatuksen ilmaan josko joskus tulis joku parempi suoja.
 

Liitteet

  • 20210203_183938.jpg
    20210203_183938.jpg
    1,5 Mt · Katselut: 199
  • Surullinen
Reaktiot: Leppis
Niin kivenmurkaus on kevyttä ja helppoa puuhaa.... Silti nykyään vika keikat on vähentynyt yli puoleen perinteisestä tekniikasta. Suomessa on sellainen valmistaja kuin epec ja esim sandvik, Metso ja ponsse käyttävät heidän tuotteita. Järjestelmää rakennettaessa on otettava vika tilanteet huomioon ja miten ne vaikuttavat koneen toimintaan. Meillä annetaan paljon tietoa käyttäjälle ja paljon asioita jätetään käyttäjän vastuulle vain kriittiset suurta tuhoa ja vaaraa aiheuttavat viat estävät koneen toiminnan. Esim viallinen lämpötila anturi aiheuttaa tilanteen jossa puhallin käynnistyy täysille ja käyttäjälle annetaan vika ilmoitus mutta koneen käyttö ei esty. Monesti valmistajat etsivät säästöä viimeiseen asti jolloin oikaistaan asioissa ja loppu tulos on huono.
 
Vilkaisin noita Epecin tuotevideoita - ihan mielenkiintoista.


Isommissa Avanteissa on kai sähköisesti ohjattavat venttiilit. Onko niissä tämän valmistajan ohjausboksi vai jonkun muun. Pääseekö tuohon logiikkasovellukseen asiakas jotenkin kiinni?
 
Pikkuhiljaa tässä alkaa tuntua, että Avanttia ei ole suunniteltu ammattikäyttöön saatikka kiinteistönhoitokoneeksi. Alkaa tuo meidän rohjate antautua vähän joka suunnasta. Puomin alta alkoi hydrauliletku vuotaa eilen kiinnikkeen kohdalta. Ilmeisesti kiinnike ollut huono ja hangannut letkun rikki. Työlaitteen kiinnityslevyyn tullut kuvan mukaiset halkeamat. Ja teleskooppi puomi on tosi väljä ja kauha roikkuu monta astetta vasemmalle. Polttoainemittari hajosi jokin aika sitten. Työlaitteen lukitustapit hajosi. Takahiekottimen kiinnitys repesi. Takahiekoittimen säiliö repesi. Ei kestä sitä painoa ja höykytystä kun pomppii koneen takana. Runko jotenkin elää edestä ja alkanut kylmä löytää sisällä yhä useammasta kolosta. Umpiot kuumenee ja paukahtelee halki ja polttimot ei pysy montaa viikkoa ehjinä. Ajovaloista siis aina toinen vähintään pimeänä kun ei jaksa jatkuvasti vaihdella.
Tänään lähtee Vainikalle huoltoon.

666EBD10-BC49-4242-94BE-1704551B82F4.jpeg


CCCB205D-2B0A-4304-A9A1-EC2CCAB2BC7C.jpeg


1BA54C27-5F20-412A-97FF-A01A81393E6A.jpeg
 
Pikkuhiljaa tässä alkaa tuntua, että Avanttia ei ole suunniteltu ammattikäyttöön saatikka kiinteistönhoitokoneeksi. Alkaa tuo meidän rohjate antautua vähän joka suunnasta. Puomin alta alkoi hydrauliletku vuotaa eilen kiinnikkeen kohdalta. Ilmeisesti kiinnike ollut huono ja hangannut letkun rikki. Työlaitteen kiinnityslevyyn tullut kuvan mukaiset halkeamat. Ja teleskooppi puomi on tosi väljä ja kauha roikkuu monta astetta vasemmalle. Polttoainemittari hajosi

Uutta maalia päälle ja myynti jollekin palstalaiselle :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kaim
Oliko se vika johtosarjassa vai missä?
Ilmeisesti oli. En osaa tarkkaan selittää mutta sivulla oleva/t käynnistinreleet poistettiin käytöstä kun moottorin kylessä olevassa sulakerasiassa on vastaavat releet. Tässä koneessa on vanhanmallinen johtosarja. Sain käsityksen että vika löyty heti ja korjaus helppo osaavalle asentajalle.
Mielestäni tein oikean ratkaisun käyttää kone tehtaalla kun siellä on tietenkin se paras osaaminen,eikä tämä ole pois paikallisilta huoltomiehiltä. Sähkö on vaan oma lajinsa. Pieni vika kun voi halvaannuttaa koko koneen. Jatkossakin saatan käyttää konetta tehtaalla sen kummemmin mielenosoituksena kellekkään. Tehtaalla erittäin hyvä asiakaspalvelu niin nuorilla kun jo kokeneemmillakin asentajilla.
Tässäkin keskustelussa pieni sähkövika on saanu liian ison mittakaavan, "paska kone" niinkun ite yks aamu tunteikkaana Avantin alta suoraan tultuaan kirjottelin. Kaikista parasta olis saaha pikku viatkin heti korjattua niin ei paisu liian suureksi keskusteluissa.

Loppu hyvin kaikki hyvin, myyjä Jukotech/ Jorma Venäläinen ja tehas teki kaikkensa että kone tuli kuntoon ja sijaiskone remontin ajaksi käyttöön.

Asian vierestäkin vähän, kiinteistönhuoltoyritykseltä kysellään tarjouksia pikkukoneista ja hauskinta kun joku kysyi onko teillä niitä pieniä vihreitä koneita :) Koko ketju kun toimii hyvin niin niin Avantteja tulee lisää kiinteistöhommiinkin, joka on kaikkien etu :)
 
Kiitos @640 hyvästä selvennyksestä asiassa. Tuli kone ja asian laita kuntoon.
Tehtaalta tosiaan löytyy paras tietämys koneista, onhan ne siellä tehtykkin.

Loppu hyvin kaikki hyvin :) Ja kovaa ajoa vuon...
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Tässäkin keskustelussa pieni sähkövika on saanu liian ison mittakaavan, "paska kone" niinkun ite yks aamu tunteikkaana Avantin alta suoraan tultuaan kirjottelin. Kaikista parasta olis saaha pikku viatkin heti korjattua niin ei paisu liian suureksi keskusteluissa.
Yleensä ongelmat ei kyllä poistu täällä huutamalla. Ja pieni ongelma saa kuten kirjoitit ylisuuria mittoja ja muut lähtee vielä samaan kelkkaan. Tehdas kyllä yleensä ratkaisee ongelmat käden käänteessä kunhan vaan ottaa heti yhteyttä sinne. Tietomäärä on runsas ja niiden yleensä eivät tarvitse arvailla vaan tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla. Ja osia löytyy heti jos on tarvetta jotain vaihtaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Tietomäärä on runsas ja niiden yleensä eivät tarvitse arvailla vaan tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla
Mä olin siinä käsityksessä, että sun koneissa ei ole ikinä ollut mitään vikoja...

Mulla menee yleensä niinpäin, että paikallinen luottohuolto joutuu vähän väliä korjailemaan tehtaan mokia.
 
Mä olin siinä käsityksessä, että sun koneissa ei ole ikinä ollut mitään vikoja...
Lue uudestaan. Missä kirjoitin että mulla olisi ollut ongelmia?
Sehän ei sulje pois tehtaan tietämys ja osaaminen. Eli kun sen huoltaa heillä niin he voivat kiinnittää huomioita asioihin mistä minulla ei ole tietoakaan.
 
Lue uudestaan. Missä kirjoitin että mulla olisi ollut ongelmia?
Sehän ei sulje pois tehtaan tietämys ja osaaminen. Eli kun sen huoltaa heillä niin he voivat kiinnittää huomioita asioihin mistä minulla ei ole tietoakaan.
Just näin,kouliintunut silmä huomaa enemmän ;)
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Lue uudestaan. Missä kirjoitin että mulla olisi ollut ongelmia?
Sehän ei sulje pois tehtaan tietämys ja osaaminen. Eli kun sen huoltaa heillä niin he voivat kiinnittää huomioita asioihin mistä minulla ei ole tietoakaan.
"tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla"

Eli jos ei olisi vikoja, Avantin voi huoltaa missä vain.
 

Uusimmat keskustelut