Avant 760i ammattimaiseen kiinteistönhoitoon | Sivu 16 | AvantClub - Keskustelupalsta
"tietävät mikä on vikana ja miten korjataan. Iso syy miksi mä aina huollan koneeni tehtaalla"

Eli jos ei olisi vikoja, Avantin voi huoltaa missä vain.
Saat Juha tulkita ihan miten haluat. Selkeästi kuitenkin haluat aina tulkita minut tarkoituksellisesti väärin. Ei se minua haittaa mutta täällä sivuilla se näyttää aika suunnitelmalliselta ikävää kyllä.

Yksinkertaistan: Kun Kenneth lopetti huoltohommat täällä meilläpäin niin olen kokenut yksinkertaisena ratkaisuna että kun käyn muissa työasioissa Tampereen pohjoispuolella aina silloin tällöin niin jätän kone tehtaalle huoltoon ja otan mukaan paluumatkalla. Välillä se on siellä päivän välillä 3. Kun en itse ole kotona niin se ei haittaa että se seisoo heillä. Ja kun he huoltavat niin sanon aina että jos on jotain mitä on kulunut tai voi päivittää niin tehkää/vaihtakaa. Silloin heidän ammattisilmä ja kokemus tulee esille. Eli jos ne huomaa jotain niin he laittavat samantien kuntoon vaikka en itse olisi huomannut mitään. Ehkä se onkin se syy miksi minulla ei ongelmia juuri ole ollut. Konetta voi luonnollisesti huoltaa missä vaan, tämä on vain minulle se helpoin ratkaisu. Jos Kenneth vielä pyörittäisi huoltorulianssia niin hän tulisi kotiin meille ja huoltaisi sitä paikan päällä. Hän oli tosi pätevä huoltomies.
 
  • Tykkään
Reaktiot: avant quattro
täällä sivuilla se näyttää aika suunnitelmalliselta ikävää kyllä.
Kyllä, yritän saada sinusta edes joskus irti tietoa, että Avantissa olisi jotain vikaa. En ymmärrä sun motiivia pelkästään kehua. Tämä on käyttäjien foorumi, jossa tuodaan esille myös ongelmat.
 
Onhan siinä aina sattumalla osuutensa millaisen koneen sattuu saamaan. Mitä itsellä ollut erilaisten koneiden kanssa ongelmia niin ovat olleet yleensä ihan yhden ihmisen tekemiä selviä kokoonpano virheitä.
Oman koneen vikalistalla on hitsaamattomat vanteiden keskiöt, joikkarin yksi keinukytkin ja yhtä letkun liitintä jouduin kiristämään.
Koneella alettu 800h.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Paljon tuntuu vikaa ja vaikeuksia olevan.:oops: Onneksi on muita merkkejä saatavilla!
Kiinan suuntaan tähyäminen saattaa viedä ojasta allikkoon...98%:sesti Avantit toimivat kuten pitääkin. Täällä käydään sitten läpi loput 2%, jotka aiheuttaa ongelmia. Sekä tyyppivikoja että yksittäisiä ongelmia. Semmosta merkkiä ei olekaan, joka toimii 100% koko ajan, käyttäjästä riippumatta.

Sama kun lähtee googlaamaan jotain automerkkiä, jonka on aikeissa ostaa. Viat löytyy heti, mutta hiljainen tyytyväisyys jää taka-alalle.

Niin minä kuin monet muutkin tuovat ongelmia ja haasteita esille, jotta niistä opitaan ja selvitään.
 
Minusta on hienoa, että täällä on niin monia, jotka kannattavat ja suosivat kotimaista tuotantoa, jota Avanttecno Oy edustaa parhaansa mukaan.
Kilpailijoita on toki monia, mutta esim. erilaisten työlaitteiden kirjossa lukumäärä rajoittuu pelkkiin kopioihin ja varsinaisia kilpailijoita omalla suunnittelullaan on aika vähän. Itsellä ei tulisi mieleenkään miettiä jotain halpaa Kiinan-rautaa tai joidenkin rantarosvojen tekelettä!!
Ne harvat kerrat, kun olen tehtaaseen ollut yhteydessä, niin on pakko myöntää, että kohtelu ja kiinnostus ongelmiani kohtaan on ollut kiitettävää ja ongelmat ovat ratkenneet.
Nykyään turvaudun ongelmissani tehtaan valtuuttaman jälleenmyyjän palveluihin, koska mielestäni ammattitaito on ihan samalla tasolla kuin tehtaallakin ja kaikki on selvinnyt niin hyvin kuin ne on selvitettävissä.
Ainoa asia mikä kismittää tosissaan, niin on se puomin vääntyminen, koska mielestäni koneella pitäisi saada tehdä kaikkea mihin sen mainostetaan pystyvän ja seuraava hankinta onkin se kallistin, niin sekin ongelma on ratkaistu, koska puomia en aio näillä näkymin vielä vaihtaa.

Rauhaa ja rakkautta!;)
 
Nyt on eka kausi saatu päätökseen 760i:lla. Tunteja kerty vajaan viijen kuukauven aikana n.550h. Lumitöitä 1.5m leveellä lumikauhalla ja kallistusadapteri kiinni läpi talven. Pieniä määriä myös lumen kantoa. Siirtymiä ym ajoa aurapäivänä kymmeniä kilometrejä. Kohlerin kone jaksaa pitää vauhin hyvin myös vastamäessa noin 25-27km/h. Kohteet oli kapeita käytäviä ja pieniä p-alueita. Renkaina Stargon joissa vähän nastoja n.20kpl/rengas. Piti lumessa ja pehmeellä erittäin hyvin. Jäällä noilla nastamäärillä muutaman kerran persmäkee tuli otettua.
Aurauksista Avantti selvisi ilman mitään vaikeuksia,kauha kun irroittaa tamppaantunuttakin lunta mihin aura ei ehkä olis pystyny,ehkä. Jaksaa työntää ja nostaa lunta hyvin ja erityisen ketterä.
Hytti oli kovilla pakkasilla tosi kylmä ja vetoisa. Pakkaslunta tuli siirtoajossa ajoittain sisälle ja sit olikin lasit huurussa. Kauha rupes jo talvella selvästi roikkumaan,mutta adapterilla sai aina suoraan. Joku kuluu puomissa tai antaa periksi liian vähillä tunneilla.

Auraukset kun oli aurattu niin harjaus hommiin. Käytettynä ostettu uuvenkarhee Avantin 1500 kauhaharja kiinni. Nyt ei hydrauliikka riitä enää adapterille joten se pois välistä jo painonkin puolesta. Totuus korostuu, puomissa jotain vialla kun harja roikkuu tosi selvästi. Tässä vaiheessa ei voinu kun todeta tilanne.. Harjausta villisti veikaten ilman laskemista kertyi ehkä reilu 100 tuntia. Kauhaharjan huulilevyn vasenkulma kulu hetkessä,sit kulu vasen puoli pohjasta puhki ja vasemman puolen harjat kulu nopeesti. Harjarivistä tuli kartio. Kaikki tämä roikkuvan puomin ansiosta. Ite harjauksessa Avantti loistopeli ja se ketteryys. Nurmialueilta hiekoitushiekan poistoa johon Avantti lähes ykkös kone. Mutta se puomin roikkuminen aiheutti ongelmia kun vasenpuoli herkästi haukkas mullat mukaan. Hytin "ilmavuus" aiheutti karmeet pölyt sisälle,tosin joka koneessa tulee pölyt sisälle,ei yksin Avantin ongelma.

Uutena koneessa oli sähköongelma joka piinas liian pitkään ja sai liian suuren huomion. Tehtaalla vartti tutkimista ja vika selvis eikä sen koommin ole kyseisestä viasta oireillu. Liian suuren kuorman nostamisesta varoittava mikrokytkimen apikoliitin poikki,joka eliminoitiin,ei käytössä eikä summeri huuva enää. DPF pelas moitteetta ja regenerointi hoitu itestään,kiitos osittain pitkille siirtymille. Omaa tietämättömyyttäni kone ei lähteny käyntiin kun lämmityksestä,ajoittain. Ei kuulu lähteä käyntiin ennen kun öljynpaineet on riittävät. Kylmänä pitää startata pitkään enkä hirvinny pyörittää tarpeeksi. Tämän kun kuulin niin aina lähteny käyntiin, tosin aina lokilämmitin käytössä jos vaan suinkin mahollista. Välillä hydrauliöljy haiskahtaa ja lohkoissa öljytippa,mutta ei merkkaa eikä mehiminen näy tikussa. Muuta ongelmaa ei muistaakseni talven aikana ollu. Nyt kone "jumputtaa" selvästi,epäilen renkaan runkovauriota.

Kone viety huoltoon tehtaalle jossa tarkastetaan puomin kunto muun huollon yhteydessä. Huolto sano että liukupalat kulunu ja sen takia puomi roikkuu. Noh, minä en usko ennen kun nään koneen korjauksen jälkeen ja totean asian ite. Toivottavasti olen väärässä. Onkohan keskinivel vielä tiukka?

Yhteenvetona, Avantti on erinomainen kone kiinteistönhoitoonKIN suorituskykynsä puolesta, edellyttäen että puomi tulee kuntoon liukupaloilla ja keskinivel on kunnossa=kestävyys/luotettavuus. Tuntuis kalliilta uusia puomi kokonaisuutena joka kauden jälkeen. Maltilla pitää ottaa Avantille tarkoitettuja aurakohteita. Tarjolla olis isompiakin alueita aurattavaksi mutta niihin ei pieni kone pysty. Viimeinen käsitys syntyy kun koneen saa pois huollosta ja näkee miten 500h on Avanttia kurittanu.
Hytti paremmaksi ja lisäkenno lämmitykseen tekis jo ihmeitä.

Tässä minun puolueeton mielipide Avantista kiinteistöhuolto hommissa.

Loppuun vielä kiitokset tehtaalle ja Jukotechille/Jorma Venäläiselle että aina on saanu apua jos tarvetta on ollu. (Jokapaikassa näin ei ole ollu).
 
Tuossa on mielestäni jo se uudempi keskinivel sama mikä 860. näytti kestävämmälle mitä tuo minun. puomin liukupalat tehtaan mukaan 400h ja vaihto.
 
Onkohan mitään estettä ottaa ryöstäjällä virrat vetokoukun pistokkeeseen omista johoista? Motonetistä rasia johtoneen olis halpa. Sais valoille sähköt taka hiekottimelle.
Ei kai uusi pistoke johtoneen tehtaallakaan ejkä maltaita maksais,ei vaan saa hintoja netistä.
 
Ryöstäjät on herkkiä hapettuun ja pilaan johdot. Toinen syy että aika ohuet on johdot omille takavaloille. jos ei kiire ole niin voin vähän tutkia miten se tehtaaan sarja on laitettu kun se tuossa minun koneessa on.
 
Ryöstäjät on herkkiä hapettuun ja pilaan johdot. Toinen syy että aika ohuet on johdot omille takavaloille. jos ei kiire ole niin voin vähän tutkia miten se tehtaaan sarja on laitettu kun se tuossa minun koneessa on.
Ei oo kiire,vetenä näyttäis vielä tulevan.
 

Uusimmat keskustelut