Avant rasvaprässi | AvantClub - Keskustelupalsta

EeroA

Jäsen
Keskustelun aloittaja
23.10.2008
43
0
6
Forssa
Ei mee kohtuudella ny... Palkitsin itseni Avantin omalla rasvaprässillä. Hieno on, mutta millä helvetillä se ladataan? Jousessa ei ole kiristysmekanismia ja käsittääkseni kuitenkin alakautta olis tarkoitus patruuna sinne syöttää. Vääntäkää nyt joku rautalangasta :roll:
 
Laatikossa piti olla mukana kuvallinen latausohje!?

Tämä malli pitäisi avata puristimen puoleisesta päästä. Sitä jousta ei muuten saa kasaan.
Painat patruunan kiinni pumppuosaan ja sitten mäntä muovituubin sisälle.
Vaikein kohta on saada puristettua yhdistelmä kasaan ja samalla kiertää kantta jenkoille.

Kaikkien valmistamat rasvatuubit ei käy tähän prässiin ohuutensa vuoksi. Prässin mäntä ahdistaa liikaa.
 
Ei ollut ohjetta mukana, ihmettelin itsekin, yleensä Avantin ohjeistus on huippuluokkaa.

Ilmeisesti siis tarkoitus on avata pumppuosan kierre siitä kohtaa, missä EI ole lukitusruuvia? On vaan niin kovaa kiinni, ettei käsivoimin lähde, eikä ko. holkissa ole mitään karhennusta tai muuta grippiä. Täytynee kokeilla putkipihdeillä, ei vaan oikein tunnu tarkoituksenmukaiselta.

Harmi, kun tänne ei saa helposti puhelimesta kuvia, havainnollistaisi paljon..
 
Putkipihdit kyllä rikkoo masinan.
Mulla ne kyllä aukeaa molemmista päistä yhtä helposti.
Pumppupäässä on lukitusruuvi, jolla lukitaan vaan itse pumppu sopivaan kohtaan siihen päädyn kierremuhviin. Näin saadaan pumppuvipu osumaan kahvan kohdalle mahdollistaen yhden käden pumppauksen. Lukitusruuvi ei estä muhvin irtoamista siitä putkiosasta.
 
Tässä ei ole sitä jousen kasassapitokahvaa.
Järjestän sen ohjekuvan tänne maanantaina.
 
Leppikselle kiitoksia jo etukäteen! Prässi jäi nyt mökille odottelemaan, täytyy palata sen kimppuun uuden hermon kanssa. Ilmeisesti sen ylemmän muhvin kierre vaan on jumissa, alumiini voi tarrata pirusti kiinni. CRC voisi tehdä terää..
 
Tässä patruunan vaihto ohje. Peetu pahoitteli kovasti, kun ei huomannut "tohinoissa" laittaa mukaan.
Aluksi ohje olikin laatikossa sisällä mukana.


Prässiin ei varmuudella käy muut kuin Avant-vaseliini.
Muiden tuubeissa saattaa olla hieman ohuempi putki, eikä prässin mäntä mahdu kunnolla toimivasti niihin.
 

Liitteet

  • rasvaprässi_ohje.pdf
    215,3 KB · Katselut: 711
Kiitos. Kommenttiesi jälkeen arvelinkin, että näin sen täytyy mennä, mutta tuo ylempi muhvi vaan on ihan umpijumissa. Jahka pääsen taas vihreän koneen ääreen, niin koitan jollain työkalulla avata - jos ny sit joku ystävällinen avantilainen ei halua mulle lähettää uutta prässiä sillä välin :)
 
Nostetaas vanhaa aihetta ylös.

Tein nimittäin parannuksia omaan "avanträssiin"
Sorvasin siihen pumppuosaan adapterin Lube Shuttle patruunoille. Kierrekorkilliselle semmoiselle.
Nyt on helppo vaihtaa patruuna kiertämällä vanha pois ja uusi myötäpäivään takas :cool:


Itse jenkan sorvaus oli helppo, ei tullut kuin viisi sutta:confused: No susihan on laumaeläin, ett silleen.
 

Liitteet

  • 20210322_152937.jpg
    20210322_152937.jpg
    897,6 KB · Katselut: 134
  • 20210323_162319.jpg
    20210323_162319.jpg
    1 Mt · Katselut: 173
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9

Uusimmat keskustelut