STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Ehkä on ryppyilty väärälle tyypille....

pleh

Jäsen
28.3.2013
706
186
43
?? ---> ??
Jos vedentulo jatkuu näin ilman pakkasia rupeaa kyllä telat tulemaan tarpeeseen.
No joo, minulla on tämä "mökkityömaa" näillä pääkaupunkiseudun ykköspaikoilla: vain 7...9 metriä savea alla :rolleyes: ja monttukin kaivettu niin, että talon pohja on puolimetriä mitatun pohjavesitason _alapuolella_. Näin mainioita rakennuspaikkoja löytyy vain näiltä seuduilta - ainakin jos hintaa katsoo. (Yhtenäinen pohjalaatta joka on valettu savimaton, bentoniitti-saven, päälle.)

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Tuo ei kuullosta kivalta että pohja on puolimetriä pohjavesitason alapuolella.... Millä sä saat sen pysymään kuivana?
Meillä tällä kukkulalla tilanne on vähän eri kun lattia on korosa 46 m merenpinnan yläpuolella. En tiedän kuinka syvällä pohjavesi on mutta kymmeniä metrejä kun järvikin on toistakymmentä metriä alempana.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Laitan STEFFE 10 metriä paremmaksi, sokkelista on 20 metriä järvenpintaan korkeuseroa, vähän sitä mietittiin kun salaojia tehtiin että mitä varten
Joo sulla on kyllä vielä suurempi korkeusero järveen. Ja sulla vielä sauna siinä puolessa välissä ;) . Mutta millä korkeudella sulla on talon lattia?

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
mietittiin kun salaojia tehtiin että mitä varten
Meillä myös valvoja kysyi että aionko oikeesti laitaa putkia tarkastuskaivojen väliin...:D. Putket oli pihalla joten kyllä mä laitoin. Mutta kuivat ovat meidän kaivot.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
Ihme ettei LAJATEENA ole vielä ehdottanut nelitoimikauhaa tuolle telakuskille lieteen poistoon...;):D:D:D:D

• Haha
Reaktiot: DilleWille

Leppis

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
2.10.2008
3 364
532
113
Laitan STEFFE 10 metriä paremmaksi, sokkelista on 20 metriä järvenpintaan korkeuseroa, vähän sitä mietittiin kun salaojia tehtiin että mitä varten
Vedit sitten kallioon salaojat :cool:
Juuri korkeuseroa, ettei tulvi ojiin.
Ihme ettei LAJATEENA ole vielä ehdottanut nelitoimikauhaa tuolle telakuskille lieteen poistoon...;):D:D:D:D
Ehdin heti katsoessa huomata, että nelitoimikauhalla saisi lietteen hyvin kyytiin.
Kaveri vaan videolla kippasi tuotteen takasin samaan lampeen.

• Tykkää
Reaktiot: Aku9

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
713
61
28
Etelä-Suomi
Kyllä sinä STEFFE irvistelet siitä nelitoimikauhasta, mutta kun sinäkin hankkisit sen ja vielä oppisit sitä käyttämään pois et antaisi. Tänään oli muuten taas sellainen keikka missä sitä nelitoimikauhaa tarvittiin eli oli n.60 metriä pitkä kuusiaita taloon menevän tien laidassa, oksat n. metrin verran jo tien päällä , siinä kun palkkiniittokoneella tunnin verran leikkasin kolmelta eri korkeudelta, olihan siinä leikattua kuusenoksaa tiellä millä STEFFE keräisit ne pois, kerro minulle.

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
5 401
857
138
Bobäck
En minä Late irvistele. Mutta kun yleensä niin nopeasti sitä tarjoat... Ottaisin itse raivauskauhalla pois ne mitkä sillä tulisi ja omistaja itse haravoisi pikkupalaset tai sitten minä riippuen kuinka "siistiksi" aluetta halutaan ja kuinka paljon massia siihen haluaa kylvettää. Voin niitä ihan vaikka käsinkin poimia jos asiakas niin haluaa, hänhän sen maksaa...

Juhani

Jäsen
25.10.2011
720
200
43
Kyllä sinä STEFFE irvistelet siitä nelitoimikauhasta, mutta kun sinäkin hankkisit sen ja vielä oppisit sitä käyttämään pois et antaisi. Tänään oli muuten taas sellainen keikka missä sitä nelitoimikauhaa tarvittiin eli oli n.60 metriä pitkä kuusiaita taloon menevän tien laidassa, oksat n. metrin verran jo tien päällä , siinä kun palkkiniittokoneella tunnin verran leikkasin kolmelta eri korkeudelta, olihan siinä leikattua kuusenoksaa tiellä millä STEFFE keräisit ne pois, kerro minulle.
Steffellä on se tukkikärry ja siinä kahmari, tosin sillä joutuu noukkimaan risu kerrallaan!:p:p

• Tykkää
Reaktiot: STEFFE

pleh

Jäsen
28.3.2013
706
186
43
?? ---> ??
Tuo ei kuullosta kivalta että pohja on puolimetriä pohjavesitason alapuolella.... Millä sä saat sen pysymään kuivana?
Pysyyhään se, kun alla on louhetta ja sepeliä. Sitten ns riittävästi finnfoamia ja sen päällä bentoniittimatto jossa on muovikalvo alapuolella. Tuohan on savea ja jos tulee vettä niin savi laajenee tukkien kaikki reiät. Päällä sitten ++60m3 betonilaatta jossa on rautaa niin paljon, että ei lähden kellumaan ihan heti (vrt kiinan lentotukialukset jotka kelluvat ;) ). Tänään(kin) olen laittanut salaojia ja kärrännyt tuota sepeliä niiden ympärille. Niin, tuo savimatto nousee sitten pohjalaatan yläreunaan saakka ja vähän ylikin. Lisäksi juuri naulasin vielä metrin lisää korkeutta sille matolle seiniin.

Salaisuus saattaa silti olla siinä "_rakentamisaikaisessa_" Bauhaus pumpussa joka pitää pohjan ainakin vielä kuivana. Katsotaan sitten, kun otan sen pois ja kaivan pihan auki laittaakseni siihen putket & kaivot.

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
713
61
28
Etelä-Suomi
En minä Late irvistele. Mutta kun yleensä niin nopeasti sitä tarjoat... Ottaisin itse raivauskauhalla pois ne mitkä sillä tulisi ja omistaja itse haravoisi pikkupalaset tai sitten minä riippuen kuinka "siistiksi" aluetta halutaan ja kuinka paljon massia siihen haluaa kylvettää. Voin niitä ihan vaikka käsinkin poimia jos asiakas niin haluaa, hänhän sen maksaa...
Ei muuten montaa oksaa jäänyt käsin kerättäväksi olkoon nyt sanomatta millä keräsin. Vielä kun lisätään, piti tietäkin tasoitella kun oli niin epätasainen, samalla työlaiteella meni tämäkin tasoitus.

• Tykkää
Reaktiot: Aku9 ja STEFFE