Avantaiheisia videoita | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Laitan STEFFE 10 metriä paremmaksi, sokkelista on 20 metriä järvenpintaan korkeuseroa, vähän sitä mietittiin kun salaojia tehtiin että mitä varten
Vedit sitten kallioon salaojat :cool:
Juuri korkeuseroa, ettei tulvi ojiin.
Ihme ettei LAJATEENA ole vielä ehdottanut nelitoimikauhaa tuolle telakuskille lieteen poistoon...;):D:D:D:D
Ehdin heti katsoessa huomata, että nelitoimikauhalla saisi lietteen hyvin kyytiin.
Kaveri vaan videolla kippasi tuotteen takasin samaan lampeen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Kyllä sinä STEFFE irvistelet siitä nelitoimikauhasta, mutta kun sinäkin hankkisit sen ja vielä oppisit sitä käyttämään pois et antaisi. Tänään oli muuten taas sellainen keikka missä sitä nelitoimikauhaa tarvittiin eli oli n.60 metriä pitkä kuusiaita taloon menevän tien laidassa, oksat n. metrin verran jo tien päällä , siinä kun palkkiniittokoneella tunnin verran leikkasin kolmelta eri korkeudelta, olihan siinä leikattua kuusenoksaa tiellä millä STEFFE keräisit ne pois, kerro minulle.
 
En minä Late irvistele. Mutta kun yleensä niin nopeasti sitä tarjoat... Ottaisin itse raivauskauhalla pois ne mitkä sillä tulisi ja omistaja itse haravoisi pikkupalaset tai sitten minä riippuen kuinka "siistiksi" aluetta halutaan ja kuinka paljon massia siihen haluaa kylvettää. Voin niitä ihan vaikka käsinkin poimia jos asiakas niin haluaa, hänhän sen maksaa...
 
Kyllä sinä STEFFE irvistelet siitä nelitoimikauhasta, mutta kun sinäkin hankkisit sen ja vielä oppisit sitä käyttämään pois et antaisi. Tänään oli muuten taas sellainen keikka missä sitä nelitoimikauhaa tarvittiin eli oli n.60 metriä pitkä kuusiaita taloon menevän tien laidassa, oksat n. metrin verran jo tien päällä , siinä kun palkkiniittokoneella tunnin verran leikkasin kolmelta eri korkeudelta, olihan siinä leikattua kuusenoksaa tiellä millä STEFFE keräisit ne pois, kerro minulle.
Steffellä on se tukkikärry ja siinä kahmari, tosin sillä joutuu noukkimaan risu kerrallaan!:p:p
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Tuo ei kuullosta kivalta että pohja on puolimetriä pohjavesitason alapuolella.... Millä sä saat sen pysymään kuivana?
Pysyyhään se, kun alla on louhetta ja sepeliä. Sitten ns riittävästi finnfoamia ja sen päällä bentoniittimatto jossa on muovikalvo alapuolella. Tuohan on savea ja jos tulee vettä niin savi laajenee tukkien kaikki reiät. Päällä sitten ++60m3 betonilaatta jossa on rautaa niin paljon, että ei lähden kellumaan ihan heti (vrt kiinan lentotukialukset jotka kelluvat ;) ). Tänään(kin) olen laittanut salaojia ja kärrännyt tuota sepeliä niiden ympärille. Niin, tuo savimatto nousee sitten pohjalaatan yläreunaan saakka ja vähän ylikin. Lisäksi juuri naulasin vielä metrin lisää korkeutta sille matolle seiniin.

Salaisuus saattaa silti olla siinä "_rakentamisaikaisessa_" Bauhaus pumpussa joka pitää pohjan ainakin vielä kuivana. Katsotaan sitten, kun otan sen pois ja kaivan pihan auki laittaakseni siihen putket & kaivot.
 
En minä Late irvistele. Mutta kun yleensä niin nopeasti sitä tarjoat... Ottaisin itse raivauskauhalla pois ne mitkä sillä tulisi ja omistaja itse haravoisi pikkupalaset tai sitten minä riippuen kuinka "siistiksi" aluetta halutaan ja kuinka paljon massia siihen haluaa kylvettää. Voin niitä ihan vaikka käsinkin poimia jos asiakas niin haluaa, hänhän sen maksaa...
Ei muuten montaa oksaa jäänyt käsin kerättäväksi olkoon nyt sanomatta millä keräsin. Vielä kun lisätään, piti tietäkin tasoitella kun oli niin epätasainen, samalla työlaiteella meni tämäkin tasoitus.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja STEFFE
Merkillisen hyvä lumitilanne @mek illä onkin. Hienostihan se käy, Nelipyöräiselläkin ajo :cool:
Joko on monta naapuria käynnyt kysymässä lumien ajoon?
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Kyllä se jo alkaa sujua. Peruuttaessa vaan kuskin penkki tuntuu aina menevän väärään suuntaan, kai siihen tottuu. Virallinen lumimäärä Oulunsalossa on 27 cm, mutta tuntuu vähän optimistiselta. Yöllä ja tänään tuli 10 cm lisää. Vaimo kuvasi tuon kun kolasin nyt alkuillasta.

Lumen kolaukseen ei vielä ole kyselty, mutta soran levitykseen mökkitielle yksi kaveri jo tilasi, kesällä. Onneksi ei ole kärryä, niin on hyvä syy kieltäytyä.
 
Kyllä se jo alkaa sujua. Peruuttaessa vaan kuskin penkki tuntuu aina menevän väärään suuntaan, kai siihen tottuu. Virallinen lumimäärä Oulunsalossa on 27 cm, mutta tuntuu vähän optimistiselta. Yöllä ja tänään tuli 10 cm lisää. Vaimo kuvasi tuon kun kolasin nyt alkuillasta.

Lumen kolaukseen ei vielä ole kyselty, mutta soran levitykseen mökkitielle yksi kaveri jo tilasi, kesällä. Onneksi ei ole kärryä, niin on hyvä syy kieltäytyä.
Tuo on totta, täällä on nyt saanut tehdä lumitöitä ihan riittävästi. Tahtoo nuo ilmat olla nykyään sellaisia että kaikki lumi tulee kerralla ja sitten menee monta viikkoa ettei lumitöitä ole yhtään.
Sama homma mullakin oli alussa kun totutteli Avantilla ajamaan. Kun oli peruuttavinaan vasemmalle ja penkki lähtikin oikealle niin siinä pari kertaa ehti säikähtää ennenkuin siihen tottui.
Pitää kyllä kehua että on hienosti tehty video kun vertaa mitä suurin osa kotitekoisista on. Leikkaus on onnistunut, kuvaaja ei heiluta kameraa ja vaikka musiikki on lisätty, sillä ei ole peitetty työn ääniä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Pitää kyllä kehua että on hienosti tehty video kun vertaa mitä suurin osa kotitekoisista on. Leikkaus on onnistunut, kuvaaja ei heiluta kameraa ja vaikka musiikki on lisätty, sillä ei ole peitetty työn ääniä.
Minä nappasin ajaessa vasemmalla kädellä puhelimella videon pätkän tuosta sepelin ajosta, mutta ihan youtube kelpoinen se ei ole - yllättäen radio kuuluu aika hyvin tuolla kopissa. Olisi heilumista ja muuta suuntavakavuuden puutosta tarjolla... Voisin näyttää sen, mutta pitäisi keksiä miten?
 
Kohta tässä pääsee itsekin ajamaan rallia TheKone'ella "pikku mökin" ympäri, jos vielä pari kuormaa sepeliä sais kannettua vallihautaan. Niinköhän käy jos tulee lunta taas, että tuleekin lumitäyttö?
 

Uusimmat keskustelut