Avantin huoltamisesta | AvantClub - Keskustelupalsta

dr650

Jäsen
Keskustelun aloittaja
25.12.2008
99
32
18
Löytyykö pääkaupunkiseudulta yhden miehen huoltofirmaa, joka voisi tehdä huollon asiakkaan luona? Tuli vaan mieleen kun huollatin konetta eräässä firmassa (ei pk-seudulla). Pelkkiin kuljetuksiin tuhrautui ainakin satanen jos huomioi bensat ja omalle ajalle laskee vaikka parikymppiä tunti. Työssä oli myös pientä huomauttamista kuten naarmuja ja kiristämättä jääneitä katteiden ruuveja.. kuvittelin että maakunnassa homma toimisi paremmin :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Ei kai huoltomieskään asiakkaalle ilmaiseksi ajele, mitä itse on huoltopalveluita työn puolesta käyttänyt niin parhaat taitaa ottaa 1.7 e/km + matka-aika. Työn laatuun en ota kantaa, siksi teen itse, paitsi takuun alaiset laitteet.
 
kalliiksi tulee huoltoauto kun 1,75 oli joku km-hinta. Konkassa ovat maanviljelijät jos tällaisia makselevat.
 
No ei nää hinnat nyt mitään konehuoltojen hintoja ollut mutta pointti oli se ettei huoltomieskään ilman ajele...
 
Löytyykö pääkaupunkiseudulta yhden miehen huoltofirmaa, joka voisi tehdä huollon asiakkaan luona? Tuli vaan mieleen kun huollatin konetta eräässä firmassa (ei pk-seudulla). Pelkkiin kuljetuksiin tuhrautui ainakin satanen jos huomioi bensat ja omalle ajalle laskee vaikka parikymppiä tunti. Työssä oli myös pientä huomauttamista kuten naarmuja ja kiristämättä jääneitä katteiden ruuveja.. kuvittelin että maakunnassa homma toimisi paremmin :)
Hmmm, TheKone (630) käy edelleen - vanhan omistajan aloittamalla polulla... aika ajoin vuokraan kuorma-auton ja heitä koneen Tehdasvisiitille. Sitten parin päivän päästä pois, kun saanut "kerätä vaikutteita" ns kotinurkiltaan ;) Toki tämä ajoitetaan niin, että sillä kuorma-autolla tulee hoideltua vähän muitakin isompaa kapasiteettia tarvitsevia kuljetustehtäviä. Kait siitä joutuu "vähän" maksamaan, mutta toisaaltaan eipä noita eläkepennosia mukaansa saa ja verottaja vie jos yrittää jättää jälkipolville.
 
Jos sulla on korjaamotason tilat ja työkalut valmiina, huoltomiehen olisi helppo tulla tekemään huolto paikan päälle. Mutta jos tilanne ei ole tämä, niin helpointa on tilata kuljetus ja halvinta kuljettaa itse.

Jos haluat oppia tekemään huollot itse, voin ottaa sinut ilmaiseksi apumieheksi myöhään syksyllä tapahtuvaan 630:n huoltoon. Huoltopaikka on Helsingistä 300 km päässä Savossa. Huolto kestää 1-2 päivää.


Oke
 

Uusimmat keskustelut