Avantin hydrauliikkaliitokset | AvantClub - Keskustelupalsta

Lipponen

Jäsen
Keskustelun aloittaja
17.5.2009
108
0
16
Mites muuten teidän koneissa on nuo hydrauliletkujen liitokset pysyneet kiinni?
Itse olen joutunut kiristelemään sekä työlaitteiden että koneen liitoksia vähän sieltä ja täältä, onneksi ei nyt kuitenkaan riesaksi asti asia ole koskaan kehittynyt. Onko näidenkin liitosten laita siten että ottaa oman aikansa ennen kuin ne hakeutuvat paikalleen, ja avaimet täytyy olla siihen saakka koko ajan saatavilla?
 
Joskus saattaa uusissa koneissa letkujen liitokset päästä löystymään. Mulla aukesi n. 100h kohdalla ajomoottorin liitos.
Muuten on kokolailla pysyneet kiinni.
Kaikki koneet koeajetaan ja toimivuus testataan tehtaalla ennen luovutusta.
Siellä huomataan alkuun vuodot, mutta ei sitten niitä jotka aukeavat tosikäytössä.
Joskus letkuissa oli enemmänkin murheita, mutta letkutoimittajan vaihdettua liitintyypin niistäkin päästiin eroon.
Liitoksessa ei auta kova voima vaan osien pitää sopia keskenään hyvin.
 
Talven tullen alkoi 220:n puomin hydrauliikkaletkut löystymään usein. Homman huomasi aina kun lunta kauhoessa alkoi hydraulinesteet suihkuta iloisesti.
 
Hei planetporukka

Otsikkoon liittyen minulla on kokemusta kahden viimeisen vuoden ajalta sekä uudesta 528'ta että 630'ta.
Molemmissa löystyi ensimmäisten parin kymmenen tunnin aikana useampi (kulma)letkuliitos; etupään vasen ajomoottori, ja luistonestoventtiilin liitttimet olivat erityisen vuotoherkkiä. Myös ajopumpun alapuolelta löystyi pienemmässä koneessa liitos.
Pelkkä kiristäminen ei auttanut vaan Avantin verstaan kokoonpanon virhe oli se, että asennettu letku oli liian kireällä ja "veti" kulmaliitoksen takia kierrettä auki.
Liitokset ovat sittemmin pysyneet hyvin kiinni kun hoksasin pakottaa letkut aina sellaiseen asentoon, että letkun sisäinen jännitys aina pyrkii kiristämään liitosta.

nimim. "jäät lähteee kohta"
JJ
 

Uusimmat keskustelut