Avantin "lempinimiä". | AvantClub - Keskustelupalsta

Sekatyömies

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.5.2010
1 126
3
38
Olin tänään työpaikalla mönkijällä. Eräs yhteistyökumppani kysyi, onko minulla puskulevyä siihen?

Vastasin että ei, sillä minulla on Avant pienkuormaaja. Kommenti siihen oli: "Ai, sulla on semmonen
porvaritraktori". -Olin nimityksestä vähän hämmästynyt! :shock:

Ajattelin kuitenkin että olisi hauska kerätä Avantin lempinimiä tänne Planeetalle ja tarinoita nimitysten takaa.

Dynasetilla kuuluivat kutsuvan Avantteja "Sammakoiksi", syy lienee kaunis vihreä väri. Heillä on käytössä
kaksi 200-sarjalaista ja henkilöstöstäkin löytyy Avantin omistajia. :)
 
Heh, onhan noita "pikkutraktori" ja niin edelleen kuultu. Yleisin "ai se on noin pieni", mutta sitten kun sanon "se tuottaa 240 baaria hydraulipainetta", niin "asiantunteva" vakava nyökkäys seuraa perässä :)

Mutta kun laitan Avantin housut ja rotsin päälle ja vielä lippiksenkin, niin vaimo kutsuu mua "Avant-mieheksi" :) "Ei hätää, Avant-mies on täällä!" :D Ja tietysti... kun laitan Jahdin puvun päälle, minusta tulee "Jahti-mies" ;)

Monet ei tiedä, että Avant on pienkuormain, joten yleensä sanon heti perään että se on vähän kuin "pieni-traktori, johon saa kaivureita ja läjäpäin muita työlaitteita".
 
Puuha-Pete (kavereiden kesken Pete) käytössä myös täällä.

Ilmeisesti ulkonäkö 200-sarjassa muistuttaa ko. tv-sarjan työkoneita. Ja onhan ne hieman lystikkään näköisiä.

Sekatyömiehen kuulema "porvaritraktori" on todella hieno keksintö.
 
No meillä se on tuo nimimerkki, Nantti. Ja talli jossa Avantti asuu on tietysti Nanttila.

(niin ja jos joku ei tiennyt niin Nanttihan on Mummo Ankan härkä)
 
Meillä taas "Kermit" (pikku sammakko)
 

Liitteet

  • kermit.jpg
    kermit.jpg
    3,6 KB · Katselut: 2 571
Nantti sanoi:
No meillä se on tuo nimimerkki, Nantti. Ja talli jossa Avantti asuu on tietysti Nanttila.

(niin ja jos joku ei tiennyt niin Nanttihan on Mummo Ankan härkä)

Näin sitä maailma avartuu...vai Mommo Ankan härkä, tuo on hieno!!! :D
On niiin piitkä aika kun on tullut oltua korkeakultuurin kanssa tekemisissä, että en muistanut.
 
Kaivurin kanssa "kolikkokaivuri" (lasten puuhapuistoista tuttu)

Myös muut minikaivurit kulkee tuolla nimellä...
 
Avantsuuni on meillä yleistynyt puhekieleen.
Avantkaarteni on erään tuttavan kommentti. (&Avantkaartenisti)

Puuhapete on kyllä kiva nimi tuolle vehkeelle tai vaikka PuuhAvant, heh.

Ideaa brodeeraukseen: http://needlework.ru/UserFiles/Image/photos/bob-the-builder-dress-embroidery/bob-the-builder-baby-tractor.jpg
 

Uusimmat keskustelut