Avantin päivitys uudempaan? | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Onko kukaan laskenut, että paljonko pitää olla siirtymiä, että kannattaa vaihtaa nopeampaan? Joku 3000€ maksaa nopeuden takia välestä, niin 10v aikana pitäs noin 20h vuodessa tulla ajan säästöä, että puhtaasti sen takia kannattas vaihtaa. Edellisessä työpaikassa ajettiin Avantilla noin 1,5h päivässä, niin päivän aikana arvioisin parin minuutin säästön tulemista.
 
Timotopi sanoi:
Markkuvaarille sen verran että saikos tuohon uutuus malliin 530 optiin kasitoimisen kaukkarin?
Kyllä varmaankin saa ja käsittääkseni joystigissä on luistonesto 100% liipaisinmallisena
Ezmo sanoi:
Onko kukaan laskenut, että paljonko pitää olla siirtymiä, että kannattaa vaihtaa nopeampaan?
.
Silloin on kiire kun kaikilta pitäisi aurata lumet samalla sekunnilla pois! :oops:
 
NO: Asiahan on niin että pelkästään nopeuden takia tätä kauppaa ei kannata tehä, kun ruvetaan laskemaan asioita siten kuin niitä yritystoiminnan
kannattavuuden/tuottavuuden perusteella pitää laskea. Se ei pelkän nopeuden ansiosta maksa itseään takaisin koskaan, vaikka minulla tuleekin
600-800 h / vuosi. Mutta niinkuin leppis kirjoitti, lumet pitäisi olla kaikkien tontilta pois mieluimmin heti kuin tunnin päästä sateen loppumisesta
ja minullakin on noita paikkoja pitkin kylää, joten se kaksi minuuttia matka-ajan lyhenemiseen /paikka saattaa merkitä jotain. Jos ei muuta niin huoltojen välissä kerkiää käydä useamman paikan tekemässä???????? Ja niinkuin steffe mainitsi vaimo valitaan järjellä ja autot ja koneet tunteella.
Vaimo minulla on vielä alkuperäinen, sitä ei ole tarvinnut vaihtaa.
markkuvaari
 
markkuvaari sanoi:
NO: Asiahan on niin että pelkästään nopeuden takia tätä kauppaa ei kannata tehä, kun ruvetaan laskemaan asioita siten kuin niitä yritystoiminnan
kannattavuuden/tuottavuuden perusteella pitää laskea. Se ei pelkän nopeuden ansiosta maksa itseään takaisin koskaan, vaikka minulla tuleekin
600-800 h / vuosi. Mutta niinkuin leppis kirjoitti, lumet pitäisi olla kaikkien tontilta pois mieluimmin heti kuin tunnin päästä sateen loppumisesta
ja minullakin on noita paikkoja pitkin kylää, joten se kaksi minuuttia matka-ajan lyhenemiseen /paikka saattaa merkitä jotain. Jos ei muuta niin huoltojen välissä kerkiää käydä useamman paikan tekemässä???????? Ja niinkuin steffe mainitsi vaimo valitaan järjellä ja autot ja koneet tunteella.
Vaimo minulla on vielä alkuperäinen, sitä ei ole tarvinnut vaihtaa.
markkuvaari
No en tarkoittanut sinun kauppojen kannattavuutta arvioida, koska ei ollut hajuakaan nykyisen koneesi kunnosta tai etes mitä sillä teet. Tuli vain mieleen tuo kysymys, kun otit asian esille. Onhan tuo kuitenkin sen verran merkittävä nopeuden nousu prosenteissa, että kyllä se jossakin vaiheessa käy kannattavaksi. Jos vaikka 2-3 minuuttia lyhenee matka aika paikkojen välillä ja 10-20 paikkaa kiertää, niin kyllähän se yhdelle aurauskerralle tekee aika paljon ajassa.
 
Mä säästän per kierros ainakin 2 tuntia melkein. Huomattavavan määrän paikoista pystyy auraamaan isolla vaihteella.

Mutta mun mielestä ei kannatta ilmeisesti keskustelujen perusteella hirveesti laskea kun ottaa huomioon miten eri asioihin suhtaudutaan täällä, vaan mennä tunteella vaan. Koska vaikka sä perustelet niin se ei riitä! Eli tarpeetonta työtä. Pidät vain huolta että näet pimeeseen aikaan hyvin ja kone liikkuu riittävän ripeästi ja pidä tuntiliksa kohdallaan. ;)
 
Mielipiteet ovat tärkeitä, mutta numeroilla ei ole tunteita. Jos yhdistetään tunteet ja lukuarvot, saadaan tunteellista laskentaa. Silloin ei laskennassa ole sääntöjä. Sitä sanotaan markkinaviestinnäksi.
 
STEFFE sanoi:
Mä säästän per kierros ainakin 2 tuntia melkein. Huomattavavan määrän paikoista pystyy auraamaan isolla vaihteella.

Mutta mun mielestä ei kannatta ilmeisesti keskustelujen perusteella hirveesti laskea kun ottaa huomioon miten eri asioihin suhtaudutaan täällä, vaan mennä tunteella vaan. Koska vaikka sä perustelet niin se ei riitä! Eli tarpeetonta työtä. Pidät vain huolta että näet pimeeseen aikaan hyvin ja kone liikkuu riittävän ripeästi ja pidä tuntiliksa kohdallaan. ;)
No en ihan ymmärrä miksi sinun pitää kommentoida minun jokaiseen viestiin, skippaa vain yli. Huono ja turha keskustelufoorumi on sellainen, jossa ei saa keskustella ja on vain yksi totuus. Sellaista foorumia voisi kutsua Steffelandiaksi. Ja eikö tuo valo asiakin ole keskusteltu ja kuopattu, pitääkö sitäkin vielä kaivella? EI haittaa vaikka polttoaine on lopussa, kunhan vain tuntee, että se riittää tai onhan se tunteellista työntää.

Yrittäjämaailmassa tahtoo nuo luvut ja faktat kuitenkin painaa eniten. Avantti on vielä halpa ja voi vetää ihan tunteilla ilman suurempia tappioita, mutta jos aletaan puhumaan yli 200 000€ koneista tai miljoonien tuotantorakennuksista, niin siellä ei paljon tunteista puhuta. Paljon on aloja missä tuntitaksoja ei voi nostella tai hinnat on urakkahintoja. Täällä päin auraukset traktorilla on noin 30-45€/h, joten siitä ei paljoa enään nostella. Avantilla tuo taksa ois äkkiä 20€/h, kun suhteessa se on niin paljon hitampi.
 
Eli jos olen eri mieltä niin en tuo kortteeni kekoon keskusteluun? Vaan skippaan?Sitäkö tarkoitit?

Ja tuossa edellisessä viestissä en lainannut suo Ezmo enkä missään viitannut suhun. Ja lisäksi lopetin sen ;)

Steffelandiassa kaikki on hyvin! :p
 
Yrittäjämaailmassa tahtoo nuo luvut ja faktat kuitenkin painaa eniten. Avantti on vielä halpa ja voi vetää ihan tunteilla ilman suurempia tappioita, mutta jos aletaan puhumaan yli 200 000€ koneista tai miljoonien tuotantorakennuksista, niin siellä ei paljon tunteista puhuta. Paljon on aloja missä tuntitaksoja ei voi nostella tai hinnat on urakkahintoja. Täällä päin auraukset traktorilla on noin 30-45€/h, joten siitä ei paljoa enään nostella. Avantilla tuo taksa ois äkkiä 20€/h, kun suhteessa se on niin paljon hitampi.

Yrittäjä maailmassa asia on todella kyllä näin kuten Ezmo kirjoittaa. Olen itse toiminut yrittäjänä vuodesta 1975 lähtien joten jonkinlainen kuva näistä asioista on kyllä ehtinyt kasvaa. Tänään olen kyllä enää vain harrastelia yrittäjä, joten voin hiukan irroitella näissä asioissa, jonka piikkiin kyllä lasken näitä kirjoitteluja mitä olen tästä asiasta kirjoitellut. Elämäähän tämä vain on. Tehdään se niin hyväksi kuin rahkeemme riittävät erilaisten asioiden ja mielipiteiden kera. Tämän aamun olen ollut paskaputkea aukaisemassa tuolla reviirilläni olevassa kiinteistössä. Sen voin sanoa että teen hitaalla Avantillakin ennemmin lumitöitä kuin tuota aamullista hommaa. Hyvää talvenjatkoa kaikilla.
markkuvaari
 

Uusimmat keskustelut