Avantin paikallaan pysyminen (valuminen mäessä) | AvantClub - Keskustelupalsta

Ville_remppaaja

Jäsen
Keskustelun aloittaja
10.12.2010
398
18
18
Helsinki
Ompa tullut mietittyä että pitäisikö Avantin pysyä paikoillaan ala- tai ylämäessä kone käynnissä? (eli kun siis polkimiin ei kosketa)

Omani (630) ainakin hitaasti valuttelee eli ei pysy ihan paikoillaan. Ja sellainen ihmetyksen aihe tullut myös että ajattelin että lukko päällä menisi paremmin pehmeällä alustalla mutta ainakin itsellä onnistunut helpommin lukko pois päältä eteneminen.
 
Minun Avanttini ovat tarvinneet seisontajarrun käyttöä seistessään mäessä ja
käsittääkseni tämä on normaalia, sillä hydr.järjestelmä päästää "aina" vähän läpi.

Luistonesto kytkettynä etenemis-/työntökyky on ollut aina parempi, joskin
ajoalusta on kärsinyt enemmän. :D
 
Kyllä kone valuu alamäkeen jos ei ole käsijarru päällä. Näin siis kuuluu tapahtua.

Luistonestoventtiili ei nappaa kiinni vielä pienillä kierroksilla, vaan vaatii pientä "runttaamista" kierroksilla.
Siinä on ohitusvirtausta hieman.
Ajonvapautusventtiilin avulla saadaan sitten tämä luistonestoventtiili aukiasentoon.

700 sarjalaisissa on mahdollisuus sähköiseen luistonestoventtiiliin joka nappaa heti kokonaan kiinni nappia painaessa.
Tämä nappi ja venttiili on ollut harkinnassa myös omaan koneeseen joystickiin.
Voisi vain tarpeenvaatiessa painaa lukon kiinni, eikä se sitten unohdu päälle.
 
Hyvä tietää, kiitoksia! Tuntuu vaan tuon käsijarrunkin pitäminen olla vähän niin ja näin, en ole katsonut saisiko sitä säädettyä. :D
Tuo lukon kanssa "huonommin eteneminen" lähinnä johtunut kun jyrkälle luiskalle laittanut kivimursketta (eli kun ei ole vielä yhtään tiivistynyt) niin lukon kanssa kaikki pyörät alkaneet sutia ja ollaankin jääty jumiin mutta ilman lukkoa tuntunut että joku pyörä sutinut mutta joku sentään vetänytkin. Voipi olla vaan omassa päässä tuo asia. :lol:
 
Käsijarru vaatii pientä edestakaista ajoa ennen kuin jarrutapit lonksahtavat rattaan koloihin...
Pito on heikohko jos ei ole painoa edessä, kun 600 sarjalaisessa jarru vaikuttaa etupyöriin.
Vanhemmissa käsijarru on takapyöriin vaikuttava.
 

Uusimmat keskustelut