Avantti taas kotona | AvantClub - Keskustelupalsta

bj75

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.5.2009
2
0
1
Kävi tossa köppäsesti ja meni 220 nurin ja tietysti just kun lunta alkoi tulla taivaan täydeltä. Sen verran tuli vaurioo että pakko oli saada vehje huoltoon. No ei kun kone Vainikalle ja kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei olis pitkä reissu. Pihatie kun on 100m ja piha-alue vielä lisäks niin ei kauheesti noi kolahommat iske :(

Korjaus ei kauaa kestänytkään mutta uusia katteita piti paripäivää odotella. Tänään sain koneen taas kotia just kun lupasivat reippaasti lisää lunta taivaalta :D

Siis kiitos ja kumarrus nopeasta ja hyvästä työstä. Artsille vielä erikois kiitokset ketjujen asentamisesta. Olis ollu lievästi sanottuna v-mäistä asennella pihalla tässä kelissä :shock:

T. Onnellinen Avantin omistaja ;)
 
Mitenkäs se mukkasi? Onkos sulla tai oletko harkinnut varustuksena semmoisia pyöräpainoja? Nantti kehui että niillä koneesta tulisi vakaampi. Ja levikepalat ovat vakauttamisessa valttia.

Vainikalla homma kyllä pelaa kun konekin haetaan tarvittaessa kotoa pajalle hoitoa saamaan.
 
No kato ku... seli seli jne... Hävis maa sopivasti toisenpuolen renkaitten alta niin nurinhan se kippas :(

Takana on pyöräpainot ja levikkeet tulossa mutta ei niistäkään apuja paljoo tollasessa tilanteessa löydy.

Lumiketjut sen sijaan oli erittäin positiivinen yllätys. Piti heti kokeilla miten etenee yli 40cm umpihangessa ja perhana sehän meni kauha-alhaalla kun tyhjää. Lumi tosin oli paakkuuntumatonta pakkaslunta mutta kuitenkin huomattava parannus pelkkiin renkaisiin nähden. Jaksoi jopa aurata tota pihatietä ylöspäin ajettaessa vaikka nousua on yli 10m 100m matkalla. :D
 
Itselläni on kaatunut 220:nen parikin kertaa, mutta onneksi katteet on kestäneet. Akku tosin toisella kerralla valui tyhjiin, joten laitoin geeliakun vastaisuuden varalle.

Mutta kysymys noista ketjuista. Pitääkö lokasuojille tehdä jotain , että ketjut mahtuu pyörimään takapyörissä. Itselläni lokarit melkein pyörissä kiinni, varsinkin toinen, jota pakoputken lämpö vähän "muotoillut.
 
Lokarit pois kokonaan, en kyllä viime kesällekään niitä laittanut takaisin. Muutaman kerran tuli kesällä naamalle/ohjaamoon hiekkaa reilummin mutta muuten ei lokarien puuttuminen ole tahtia haitannut.
 
roadking sanoi:
Mutta kysymys noista ketjuista. Pitääkö lokasuojille tehdä jotain , että ketjut mahtuu pyörimään takapyörissä. Itselläni lokarit melkein pyörissä kiinni, varsinkin toinen, jota pakoputken lämpö vähän "muotoillut.

Näin juuri, takalokasuojat pois ketjuja käytettäessä. Huollon kirjoittamaa lainatakseni: "Nurmipyöriin saa laittaa ketjut myös eteen, jos laittaa 15mm levikepalat".
Lämpöä kestäviä takalokasuojia voi tiedustella Avant tecnolta.
 
Hyvä että tuli kuntoon!
Mun "uusi" 630:nen meni tänään rekan kyytiin ja pikkasen pääsi tipahtamaan, selvittiin säikähdyksellä mutta ei viiti sitä enää temppuilla ite rampeilla alas kun niitä ramppeja ei saa rekkaan "lukittua", se menee suoraan Vainikalle huoltoon (vaikka ei se huoltoa toivottavasti erikoisemmin kaipaakkaan) niin pitää yrittää järkätä hinausauto paikalle että ajaa Avantin eka rekasta siihen ja sitten siitä lasketaan hinurin lavalla alas. Jos jollain on edukasta paikkaa Roihupellon läheisyydestä 5min hommaan niin kertokaa ihmeessä, yksi firma sanoi hinnaksi 120eur. (Vainikalla kun ei valitettavasti ole lastauslaituria eikä kuulmema ihan lähistöllä, siinähän se menisi ilmaiseksi vaan ajamalla) Sen verran tässä vapaita että menee sinne vasta ens ke aamuna.

/Ville
 
saisiko rampit "lukittua" liinoilla vaikka rekan alleajosuojaan (silloin veto olisi suoraan konttia vasten)? vainikalla on jyrkkä mäki, jos rekan ajaa alapihalle ja peruuttaa kopin mäkeä vasten, niin pääsee melkein vaakatasossa ulos jos rampeissa vain on sopiva pituus (yli 3 m)

ja vaihtarina on että vainikan naapurissa on kiinteistöhuolto tjsp. Josko heiltä löytyisi sopivan tehoinen trukkihaarukan käyttäjä?
 
Rampit on vaan 2,5 metriset ja oli tänään ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän niitä vahvistamattomina. Piti kestää yli 2tonnia helposti mutta tämä pieni tippuminen johtui kun rampit taipui niin ...keleesti. :evil: Onneksi oli ISO trukki lähellä joka pelasti tilanteen. Täytyy sanoa että trailerille menee helposti eli ei siinä mitään mutta tuon rekan perä ilmajouset tyhjänäkin on siinä metrin korkeudella niin tämän kokemuksen jälkeen haluan sen vain helposti ja turvallisesti ylos. Harmittaa vaan kun siellä Vainikalla ei ole kunnon lastauslaituria, ja että hinausliikkeillä on minimiveloitus aika kova etenkin tähän aikaan vuodesta tuollaisesti muutaman minuutin hommasta.

(katselin kyllä kun olit tehnyt hienot rampit ja tuon LT:n perä on samalla korkeudella kun tuon rekan eli 3m olisi ollut varmaan sopiva pituus, ja hiton tukevat niiden pitäisi olla kuten sinulla on.)

Huoltokin kuitenkin maksaa niin tuo ylimääräinen kulu vaan olisi ollut kiva jättää pois (meinasin tehdä kunnon huollon eli kaikki nesteet, suodattimet yms ja muutenkin tsekata laite läpi). Pitää vielä huomenna soitella Vainikalle että onko tullut jotain ideoita.

/Ville
 
Minkälainen veturi sinulla on, minulla olisi sopiva peräkärry kuljetukseen
 

Liitteet

  • Rehi lavetti kipattu takaa.JPG
    Rehi lavetti kipattu takaa.JPG
    149,3 KB · Katselut: 2 294
Kiitos lajaatena tarjouksesta mutta juttelin tänään Vainikan kanssa ja otetaan Avantti alas rekasta heidän trailerilla, sanoivat että eiköhän sen saa alas. :D Pitää vähän viritellä että saa perän nousemaan lähelle tuota metriä mikä rekan perälaudan korkeus, hätätapauksessa sitten hinausauto lavetin kanssa paikalle. (tässä tapauksessa siis traileri mahdollisimman korkealla lavalla olisi helpoin)

Tuo sinun kärrysi on kyllä todella siisti!!

/Ville
 
Milloin olette ottamassa vehjettä alas? Huristelen roihupellon lähellä mahdollisesti huomenna lauantaina ja ramppeja voisi lainata. Tai sitten hakea ne kuitille lähistöltä. Laita viestiä.
 
Nyt Avantti turvallisesti perillä, löytyihän sieltä lastausramppi eli helpolla meni joten iso kiitos Vainikalle! :)

(ja kiitos Maasturistille hyvistä vinkeista ja avuntarjouksesta)
 

Uusimmat keskustelut