Bluetooth pmr radio. Mistä? | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Onko kellään tietoa mstä saisi pmr radio missä olisi bluetooth kyrkentä mahdollisuus esim kuulosuojaimiin. Olen käyttänyt googlettamiseen varmasn yhteensä tunti mutta tulosta ei ole syntynyt. Vhf radioja on kyllä tarjolla mutta haluaisin ihan perus pmr kun niitä järjestelmiä on niin yleisesti käytössä juuri leireillä jne. Tärkein kriteeri on järjestyksessä: BT-laadukas-hinta.
 
Ebaysta löytyy. Voi maksaa visalla ja 15 päivää aikaa reklamoida, jos ei miellytä (ebay takaa markkinan) tuon jälkeen myyjiä ei sitten mikään kiinnostakkaan. Jos tilaa Saksan tai UK:n kautta, niin ei tullia ei (yleensä) mene. Tosin jotkut tavarat saattavat kuitenkin tulla EU:n ulkopuolelta. Kannattaa lukea palautteet. Lähetys Suomeen tulee yleensä parissa viikossa. (express kyyti saattaa olla kalliimpi)

Edit: ja tarkemmin katsottuna nämäkin oli VHF puhelimia.


https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcobra+and+bluetooth.TRS0&_nkw=cobra+and+bluetooth&_sacat=0
 
Sehän se ongelma on. Pmr versipita ei ole tarjolla. Jonkun mä löysin tanskasta mutta en ole sasnut mitään vastausta heiltä.
 
Moi Steffe, laitoin kyselyä paikalliseen kivi jalka kauppaan kun mulla on vähän kytköksiä puotiin.
Rupes selvittämään asiaa.
Kuulostellaan mitä maahan tuojilla on tarjota.?
T.Timo
 
pikaisesti tossa linkissä puhutaan kuulokkeista ja 3.5mm liittimestä. Luulisi ainakn kuulokeääni liikkuvan, mutta mikrofonista ei tietoa.

https://www.lifewire.com/best-bluetooth-audio-receivers-4138227
 
Juu ei ole enään, vuosia sitten on ollut Midland merkillä mutta ei tee enään noita.
Ainoastaan vhf puolelta löytyy.
Eikös nimimerkki Pleh käy pelipaikolla vuosittain.....
T.Timo
 
Kiitos vinkeistä. Tuo Aku9 linkittämä olisi tottakai vaihtoehto vaikka siinä olisi lisäpalikka. Täytyy harkita!
 
Timotopi sanoi:
Juu ei ole enään, vuosia sitten on ollut Midland merkillä mutta ei tee enään noita.
Ainoastaan vhf puolelta löytyy.
Eikös nimimerkki Pleh käy pelipaikolla vuosittain.....
T.Timo

:shock:
On The Road Again - soon..., mutta vhf jyrää tuollapäin maailmaa ja siellä on muutoinkin radiolaitteiden hallussapito enempi-vähempi luvanvaraista. Hyvä, kun aikoinaan uskalsin ostaa - tavaratalosta - erinomaisen Tecsun ns maailmanradion (yksi parhaista joita tehdään nykypäivänä). Vhf-laitetta on tarjolla kyllä sellaisissa kaupoissa joissa myydän paikallisen vartijakunnan tarvikkeita. Nykyisellä asuinpaikkakunnalla en vain tiedä sellaista kauppaa, liian suuri city jne. Maahantuonti/vienti matkalaukussa olisi suora portti kuulusteluun paikallisella kielellä :roll: Siellä on hankittu uusia isoja läpivalaisulaitteita, joten nykyään ei kannata enää pakata edes nakki ja metwursti pakettia mukaan.

JK. saattaa olla muuten viimoinen kerta, kun olen menossa tuohon suuntaan - on lupauksia maastamuuton puolesta joskin suuntaa ei ole vielä paljastettu - käskettiin vain pakata jätti-ison matkalaukun sisään normilaukku; yuanin ja euron välinen kurssi on kääntynyt päälaelleen ja nykyään on halvempaa ostaa tavara täältä mukaan.
 
Hmmm,
soitapa tuonne Utec'lle Lapualle ja kysy mitä saisivat hankittua. Ainakin siellä oli juurikin tuota kiinalaista Wouxun'ia tarjolla muille taajuuksille.

Tein vielä yhden haun ja sieltä tuli esille Motorolan laite?
 
Kiitos. Olen ollut yhteydessä heihin! Nyt odotan vastausta!

Tuo Motorola on ilmeisen vaikea käyttää kun ei ole näyttöä jne.
 
Noitten lisäkalikoitten kans saa olla varovainen sähkönkulutuksen suhteen. Jotkut niistä pitää BT koko ajan auki jolloin varsinkin korvanapista on akku hetkessä tyhjä. Peltoreitten akunkestosta (pariston) en tiedä. Piäis siis olla joku VOX -perustainen jos lisäkalikalla jotta lähetys käynnistyy kuulokkeisiin vain tarvittaessa. Samaten kuin tangenttia painettaessa. Kannattaa testata jos mahdollista. Radioon sisäänrakennetut osaa yleensä toimia oikein. Nää on sikses epätoivoisiakin välillä että mullakin menee nappikuulokkeet kylmien peltorien sisään...
 
Joka paikka mihin olen jättänyt kyselyä ovat vastanneet ettei ole. Ja välipalikoiden kanssa siitä tulee liian vaikea ja virtaa kuluttavaa.

Mutta kiitos kaikista vinkeistä!
 
Steffe,

Yksi käyttämätön yksilö löytyi hyllystä. Hankittu 5/12.
PTT-kaapelia en löytänyt, on jossain (hyvässä tallessa.)
Voin myydä tämän varusteineen RXTX-hintaan 198,-.

Oke
 

Liitteet

  • G8E-BT_20.jpg
    G8E-BT_20.jpg
    87,5 KB · Katselut: 1 706
Pieni päivitys vielä täältä kiinan maalta: radioliikennelaitteiden maahantuonti ja -vienti on tullirikos täällä Kiinassa elikkä hyvin, hyvin ankarasti (lue: vakoilu) rangaistava rikos. Tässä joutuu näitä säännöksiä taas tavaamaan, kun miettii mitä pakkaisi laatikkoon tahi matkalaukkuun...
 
Palaan vanhaan aiheeseen, kun eksyin itse aiheesta ja jouduin hukkateille: löysin tälläisen laitteen joka voisi ehkä kiinnostaa jos vielä on tarvetta jollakulla bluetoottia saada radiopuhelimeen. Rajattu poistoerä menossa!

Tuossa taas on linkki täkäläiseen tarjontaan ja näitä käsittääkseni saa tilattua suoraan.

Saksan ebay't jne ovat jonkinlainen aarreaitta kaikenlaiselle tavaralle :)
 
Kyllä pmr radioja löytyy ebaysta vaikka hurupaljon mutta niissä ei ole BT! Ja sitten kun siinä pitäisi olla niitä ctss ja mitä kaikkea ne ovat nimeltään.
 
Aattelin, että se "kaikenlaisentavaranaarreaitta" riittäisi disclaimeriksi ja vastuunvälttelyksi ;)
Laitoin kuitennin näkyville jos vaikka joku (yleensä minä itse) joskus jotain etsii... elikkä käytän tätä palstaa välillä itselleni muistikirjana aiheeseen sopivissa tilaisuuksissa.

Puhepuolen liikenteestä tiedän itse kovin vähän radioalalla, kun olen aina ollut kuuntelupuolella (DX) ja täälläpäin maailmaa laitetaan puhelin olkapäälle -> sitten huudetaan niin, että kuuluu laakson toisella puolella olevalle vastaanottajalle ihan ilmankin sitä puhelinta.
 

Uusimmat keskustelut