Diesel vs löpö

exjko

Moderaattori
Keskustelun aloittaja
24.2.2009
1 092
27
48
Tankkailen Avanttiin joko sukulaisten tilatankista talvilaatuista moottoripolttoöljyä tai sitten mittarista dieseliä. Ne menee yleensä saman jerrykannun kautta, harvoin pääsee lorottamaan suoraan letkulla. Kaatelin tuossa taas kannusta tavaraa tyhjään tankkiin, mutta pettymyksekseni se olikin sinistä eli enemmän verollista tavaraa. Joten se oli myöskin vielä kesälaatua.

Tuota kesälaatua ei enää kalenterista katsoen kannata laittaa Avanttiin, kun ei sitä 10h ajoa ole tiedosssa heti nyt. Mielessä kävi, että kaadan jerrykannun auton tankkiin, mutta mites käy mahdollisen tullin poikien mittauksen kanssa. Jos on käyttänyt samaa kannua sekä punaisen että sinisen tuotteen kuljetuksessa, näkyykö se mahdollinen polttoöljyjäämä testeissä ja kuinka kauan?
 

Roadking

Jäsen
15.9.2010
138
12
18
exjko sanoi:
Tuota kesälaatua ei enää kalenterista katsoen kannata laittaa Avanttiin, kun ei sitä 10h ajoa ole tiedosssa heti nyt. Mielessä kävi, että kaadan jerrykannun auton tankkiin, mutta mites käy mahdollisen tullin poikien mittauksen kanssa. Jos on käyttänyt samaa kannua sekä punaisen että sinisen tuotteen kuljetuksessa, näkyykö se mahdollinen polttoöljyjäämä testeissä ja kuinka kauan?
Kateeksi käy kulutuslukemat, itsellä 220:n imaisee tankillisen bensaa melkein tunnissa rankemmassa käytössä. No, riippuu tietysti tankin koosta, mutta tuskin sulla on 10 kertaa isompaa tankkia.

Mutta vastauksena kysymykseen; kyllä näkyy ainakin yhden tankkauksen verran, mahdollisesti kauemminkin. Enempi teoreettinen onkin sääntö, että maataloustraktoriin pitää laittaa verollista, kun ajaa muuta rahtiajoa. Edellyttäisi käytännössä tankin perusteellista pesua, ettei liuska värjääntyisi.