Seuraavassa yritelmä ensimmäiseksi DIY ohjeistukseksi. Kuvia on jälleen auttamattoman vähän, mutta yritetään:
Työkalut:
13 mm, 19 mm, 23 mm, 27 mm, pieni vääntörauta ja iso meisseli.
trasselia tai kangasta, rasvanpoistoainetta, vaseliinia
Työlaitekiinnike irroitetaan ensin, se painaa yllättävän paljon. Kannattaa kääntää laite äärimmilleen ylös, jotta laite on herkimmin irrotettavissa.
Tappi irtoaa siten että avataan 13 mm kuusiokannalla oleva 8mm pultti ja vedetään tappi pois. Tarvittaessa voidaan auttaa vääntöraudalla, mutta hyvin rasvattu tappi lähtee käsinkin vetämällä. Tappien ja sylinterin korvakkeen välissä on prikat, joista kannattaa ottaa koppi tappia irrotettaessam jotta puhdistus sujuisi helpommin.
Nostosylinterin juuressa on kaksi messinkiprikkaa, joista pitäisi ottaa koppi tai muuten joutuu etsimään prikkoja nokkapellin alta. KOpillisessa kannattaa avata ikkuna ennen irroitusta. Jos tyvipuomi pääsee keikahtamaan, se saattaa osua suljettuun ikkunaan ja mennä kabiinin puolelle.
Etuvilkun joutuu irroittamaan että tapin saa pois.
Tyvipuomi painaa kohtuullisesti ja avustaja on hyväksi irroittamisen ja takaisinlaiton aikana. Muut osat saa yksin paikoilleen ja pois.
Irroitetut tapit ja prikat putsaraan rsvanpoistoaineella huolellisesti, että saadaan hiekat pois ja kulumat näkyviin. Jos tapeissa on urautuneita kulumia, ne kannattaa uusia.
Tapit menevät paikoilleen painamalla, korkeintaan kumivasaraa voi käyttää avuksi.
Työkalut:
13 mm, 19 mm, 23 mm, 27 mm, pieni vääntörauta ja iso meisseli.
trasselia tai kangasta, rasvanpoistoainetta, vaseliinia
Työlaitekiinnike irroitetaan ensin, se painaa yllättävän paljon. Kannattaa kääntää laite äärimmilleen ylös, jotta laite on herkimmin irrotettavissa.
Tappi irtoaa siten että avataan 13 mm kuusiokannalla oleva 8mm pultti ja vedetään tappi pois. Tarvittaessa voidaan auttaa vääntöraudalla, mutta hyvin rasvattu tappi lähtee käsinkin vetämällä. Tappien ja sylinterin korvakkeen välissä on prikat, joista kannattaa ottaa koppi tappia irrotettaessam jotta puhdistus sujuisi helpommin.
Nostosylinterin juuressa on kaksi messinkiprikkaa, joista pitäisi ottaa koppi tai muuten joutuu etsimään prikkoja nokkapellin alta. KOpillisessa kannattaa avata ikkuna ennen irroitusta. Jos tyvipuomi pääsee keikahtamaan, se saattaa osua suljettuun ikkunaan ja mennä kabiinin puolelle.
Etuvilkun joutuu irroittamaan että tapin saa pois.
Tyvipuomi painaa kohtuullisesti ja avustaja on hyväksi irroittamisen ja takaisinlaiton aikana. Muut osat saa yksin paikoilleen ja pois.
Irroitetut tapit ja prikat putsaraan rsvanpoistoaineella huolellisesti, että saadaan hiekat pois ja kulumat näkyviin. Jos tapeissa on urautuneita kulumia, ne kannattaa uusia.
Tapit menevät paikoilleen painamalla, korkeintaan kumivasaraa voi käyttää avuksi.