Foorumiin selkeämpi sisältö | AvantClub - Keskustelupalsta

kd8500

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.3.2009
142
0
16
Administraattorin huomioon

On hienoa, että tällainen Avant forum on saatu aikaiseksi. Keskustelua käydään tänään tyypillisen 20-80 säännön mukaan eli 20 % kirjoittajista kattavat 80 % artikkeleista ja vice versa. Tällöin on suuri riski, että koko forum muotoutuu "noiden jutuksi" eikä aidosti yleiseksi tiedonsiirtokanavaksi.
Ehdotankin erääksi selkeytysmalliksi sellaista, että keskusteluissa erotellaan konetyyypeittäin aiheet eli 200 sarjan asiat omaan kategoriaan, 300 sarjan liukuohjatut omaan ja lopuksi isot mallit 500, 600 ja 700 (500 malleissa lisäksi selvä viittaus puhutaanko vanhasta vai uudesta versiosta).

Haluan myös voimakkaasti kritisoida administraattorin pyrkimystä ehkäistä keskustelua, jolla pyritään hakemaan uusia ja halvempia ratkaisuja. Päinvastoin, tätä tulee tukea ja kannustaa. Mikään ei pidä valmistajaa paremmin ajan hermolla kuin asiakaskunnan pyrkimys itse kehittää kustannustehokkaampia ratkaisuita. Tässä toisten (alihankijat, kilpailijat) prujaaminen ja plagiointi on ehdottomasti paras konsti sparrata koko Avant perheen kehittymistä entistä paremmaksi aina laskevien kustannusten parissa. Näin turvataan suomalainen kilpailukyky.

JJ
 
Kiitokset kommenteista.

Planeettaa perustettaessa oli puhetta jaosta lajityyppien perusteella, mutta sitä päätettiin lykätä kunnes planeetan populaatio on sillä tasolla että voitaisiin odottaa että keskustelu jatkuu aktiivisena kaikilla osastoilla. Myöhemmin viestiketjut ovat helpohkosti siirrettävissä tyyppikohtaisiin osastoihin, kunhan käyttäjämäärä kasvaa. Tällä hetkellä saitilla käy lukijoita päivässä noin sata ja siihen nähden rekisteröityneiden aktiivikävijöiden määrä voisi olla suurempikin. Uusia kirjoittajia kannustetaan liittymään joukkoon mm. paita-arpajaisilla toukokuun ajan. Viidakkorumpua pärisyttämällä saamme varmasti jokon tuplattua vuoden loppuun mennessä.

Useimmat työlaitteet ovat sovitettavissa kaikkiin konetyyppeihin tai niistä on versiot pienemmille laitteille ja käyttö on saman tyyppistä, isommilla tietenkin on enemmän kapasiteettia. Samoin perustekniikka, kuten moottorit, ajomoottorit, pumput ja venttiilit ovat hyvin saman tyyppisiä myös 300 sarjassa, jolloin teknisistä keskusteluista voidaan saada menovinkkejä tuotesarjasta riippumatta. Erottavana tekijänä on tietenkin hyvä mainita puhutaanko 500 series 1 koneesta, tai lyhyemmin 500 sr1 ja edelleen onko kyseessä suoravetoinen vaiko ketjuvetoinen versio (multi jne. aiemmat mallit).

Ylläpito ei pyri rajoittamaan keskustelua, kunhan se pysyy netiketin rajoissa. Hyvien tapojen mukaista ylläpidon mielestä ei ole kaupallisten tai tuotesuojan alaisten laitteiden kopiointi. Sen taidon hallitsevat parhaiten aasialaiset ja muutama italialainen, joten jätetään kopiointi suosiolla heille ja keskitytään tällä Planeetalla käyttämään ja luomaan uusia, omia innovaatioita. Planeetan ylläpito tervehtii ilolla kirjoittajien omaa tuotekehitystä ja menovinkkejä, joilla voidaan parantaa olemassa olevia laitteita tai suorastaan luoda uusia toiminnallisuuksia, kuten taannoisessa vakaajakeskustelussa kävi.

-ylläpito
 

Uusimmat keskustelut