Hassu lumilevy? | AvantClub - Keskustelupalsta

Juha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
25.4.2018
1 769
1 124
113
Kaarina
Tilasin Ylöjärveltä juuri uuden puskulevyn, jossa on 3 identtistä lisäsiipeä.

Kuka hiffaa nopeimmin, mikä on homman juju...?
 
Tunnustan. Olen niin flunssainen ja väsynyt että mulla ei pyöri yksikään ratas.

Tai tilanteen voi kuvailla näin:
Ratas pyörii mutta hamsteri on kuollut....

Mutta puskulevy kolmella lisä siivillä ei sano mulle mitään tällä hetkellä :p
 
Juu, siis normaalisti siivet ovat toistensa peilikuvia ja niiden laipat ovat 1 kpl suora ja 1 kpl vino.

3 samanlaisella saa rakennettua auran, jossa ajosuuntaan vasen siipi on keräävä, oikealle puolelle tulee yksi siipi suoraan ja siihen pultataan vielä toinen, joka menee keräävään asentoon.

Eli idea oli yhdistää pihoilla tarvittava kerääminen ja teiden auraamisessa tarvittava penkanlevitysulottuvuus, kuten MRJ totesi.

Tosin, meni vielä vähän vääntämiseksi... Esim. Vainikan ja Hankkijan sivuilla on kuva ja maininta, että vakiona on suora ja jääterä. Ilmeisesti näin ei olekaan, ja taas pitäisi latoa useampi satalappunen karhuteriin.
 
Kyllä tuo palajärjestely kävi mielessä mutta ”3 samanlaista palaa” hämmensi. Vasen ja oikea kun on eri ja keskipala, itse aura samoin.
 
STEFFE sanoi:
Kyllä tuo palajärjestely kävi mielessä mutta ”3 samanlaista palaa” hämmensi. Vasen ja oikea kun on eri ja keskipala, itse aura samoin.

Kyllä se vaan on aura + 3 ”vasenta” (eli keräävää) siipeä. Ns. Keskipalaa ei ole olemassakaan... Tarkkaan kun katsoo, niin samat siipipalat ne on :D

FtgGR8J09wxAOaB74VD-ZQTmc-v03SvgdRODFuSwzodXu7oI6VrpuG5C5ZYC5d0IUPLOQoI5bFkhU2maO94zYsOY8GTJeed41ejn-ikmfkbjhh8vWx6ByNInULBeZxLpzMmqxeJ9dw=w800
 
Juha sanoi:
Tosin, meni vielä vähän vääntämiseksi... Esim. Vainikan ja Hankkijan sivuilla on kuva ja maininta, että vakiona on suora ja jääterä. Ilmeisesti näin ei olekaan, ja taas pitäisi latoa useampi satalappunen karhuteriin.

Tuo koskee vain 2000 ja 2500 leveetä puskulevyä. 1400 mallissa jääterä on erikseen. Tehtaan sivuilla on ihan oikein listattuna nuo.
 
STEFFE sanoi:
ilman dlx hytti.

edit. Ja kaikki muut varusteet. Loppupaino lähempänä 2500kg


Enivei, melkein tonni on painoeroa. Mutta kyllä nykyinen 2100 leveäkin aura on hyvin liikkunut, joten eiköhän tässä pärjätä.
Se on kyllä varma, että kun saan uuden levyn, lunta ei tule hiutalettakaan enää tänä talvena...
 
Näin siinä herkästi käy. Itse onneksi sain uudet lumivälineet sopivasti lumisempaan aikaan joten on kerennyt oikeesti käyttää niitä.
Nyt ollaan vasta helmikuun 1/3 osan kohdalla joten kyllä me vielä auraillaan tänä talvena. Ensi talvesta taas ei ole mitään tietoa...
 
Tommonen siitä nyt tuli
 

Liitteet

  • IMG_56721.jpg
    IMG_56721.jpg
    138,7 KB · Katselut: 1 390
  • IMG_56711.jpg
    IMG_56711.jpg
    183,1 KB · Katselut: 1 189
Mitenkä meni tuolla 230 leveellä auralla viime talvena? Veikö aura konetta vai kone auraa ja sinne minne käskettiin? Mulla on se 140 leveä aura kaksilla levikkeillä ja 216cm leveänä, ja viimetalvena aura rupes viemään konetta. Nyt on ketjut ja toimii huomattavasti paremmin. Ongelma on että penkat on sulat ja aura harppaa penkaan jolloin kone haluaa mennä ojaan. Tässä ei ole talloja jotka auttaisivat asiaa ilmeisesti? Ajatteko tallojen varassa vai miten, ottaako tuo verkkoterä mehuja pois kuinka paljon. Haaveissa se 250 leveä aura seuraavaksi 640 koneeseen noinkohan jaksaa mennä loikkarin kanssa??
 
Niinhän siinä keväällä kävi, että noiden kuvien ottamisen jälkeen lumentulo loppui kuin seinään... Eli kokemuksia ei vielä ole.

Verkkoterä on varastossa odottamassa, ja paikallaan on nyt normiterä. Ja kyllä levyssä on tassut, joiden varassa se kulkee ekat auraukset. Tassut on hiukan alempana kuin terä, jottei mene auraus eka kerroilla maansiirroksi... Tassut sitten ylös kun polannetta on tarpeeksi. Verkkoterä sitten keväämmällä paikalleen.
 

Uusimmat keskustelut