Hassu lumilevy? | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Onko kuva avant työvälinevarastosi itäsiivestä?
Heh olin hieman kikkailemassa koneen kanssa. Kuvasta tuli mieleen että en ollut noin syvässä alkuun mutta en päässyt ulos kun ovi otti kiinni renkaisiin ja oli pakko oikaista. Onkos muut jääneet jumiin koneeseen oven takia? Tuon tapauksen jälkeen rupesin leventämään auraa, kuten @Juha. 2019020622530401.jpg Mutta molemmin puolin kun on niin kaponen...
lisäksi korotus kun tuli yli lumi viime talvena. Häh hää tänne on tullut lunta jotain 7cm!!
 
Onkos muut jääneet jumiin koneeseen oven takia?
Kesällä jäin, se oli ikävä kokemus se. Menin yksin kaivamaan asiakkaan tyhjänä olleelle mökille. Eikä naapureidenkaan mökeissä ollut ketään. Ajaessani kaivuriyhdistelmää alas lavetilta huomasin ramppien olevan hieman levällään. Siitä sitten ulos korjaamaan niiden asentoa. No se perhanan ovi ei sitten auennutkaan!! Lukko oli levinnyt niin, ettei kahva avannut lukkomekanismia. Hytissä ei ollut työkaluja, ei edes puukkoa, eikä ikkunan rikkomisvasaraa.
Ei auennut ei edes ryksyttämällä. Ahtaanpaikankammoinen olisi saanut kohtauksen. No siinä mietin, että kai tänne joku tulee päivän aikana, enkä ruvennut kännykällä apua soittamaan. Tiesin mitä piti kaivaa, kaivurilla ajorampit paikoilleen ja hommiin. Ei siinä tarvinnut kauaa kaivella, kun rupesi tulemaan sähkökaapeleita liikaa näkyviin. Oli pakko päästä pihalle lapiohommiin. Aikani ovea potkimalla, ryksyttämällä ja olkapäällä tuuppimalla se aukesi. Lähti muuten ovi saranoilta kun pääsin pihalle.
Lukko oli tosiaan levinnyt sen verran ettei mekanismi toiminut. Nyt laitoin lisä pultit ettei leviä.

Itte kysyit, vein jutulla palstatilaa.
 
Hytissä ei ollut työkaluja, ei edes puukkoa, eikä ikkunan rikkomisvasaraa.
Tuota olen miettinyt, että miten saisi mukaan koneeseen edes jonkinlaisia työkaluja sekä pari järeää kuormaliinaa ? Jokin säilytys laatikko konekopan päälle olisi saatava. Silloin kun pyyhkäsin ojaan niin joutu soittaan rouvalle että tuo liinoja kotoo että sain puun ympäri toiselle puolen tietä ja zoomilla veto. PS. silloin käytin niitä oransseja joissa 2000kg mukamas kesto, no ei ollut vaan antoi periksi ne pultit jotka on kiristimessä ja menee liinan läpi!! Onko kehitys ideoita työkaluille säilytykseen.

Perkule huomasin just oli myynnissä ketjut 26x12x12 hintaan 100€ uudet.. Myöhästyin ja joku Jyväskylän tyyppi oli ostanut :rolleyes: :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Tuota olen miettinyt, että miten saisi mukaan koneeseen edes jonkinlaisia työkaluja sekä pari järeää kuormaliinaa ?
hytti_528_laatikko jalkatilaan.jpg

Ei löytynyt hyvää kuvaa. mutta selkiää ajatus tuosta.
Omaan koneeseen olen suunnitellut jotain laatikkoa tuohon pohkeiden taakse heti penkin alapuolelle.
Lattiapelti ylettyy tuonne ylös. Siinä olisi varaa tehdä monttua moottoriin päin jokunen sentti.
Muovista avattava kansi päälle. Sinne mahtuisi jokunen liina ja jakoavain.
 

Uusimmat keskustelut