Helpotusta koukkuun peruuttaessa | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Itse ratkaisin tuon koukkuun peruuttamisen vähän kalliimman kautta, eli hommasin 2-din soittimen peruutuskameranäytöllä ja kameran. Syy ei kyllä ollut ainoastaan peruuttamisen vaikeus vaan vaakakupissa painoi laadukkaampi soitin ja sen lisätoiminnot.
Kytkennän tein vielä niin, että minulla on erillinen kytkin, jolla voin kytkeä kameran päälle eteenpäinkin ajettaessa.
 
exjko sanoi:
olen kanssa yrittänyt päätellä aisapainoa auton lokasuojasta tai kärryn aisasta metrinmitalla. On jonkinlainen vaakakin tullut hankittua, mutta sillä mittaus on hankala prosessi kun pitää irroittaa koukusta jne. Aisapainotus on yksiakselisessa suoraviivaista, mutta telikärryssä akselirakenne ja maasto vaikuttaa mitattavaan aisapainoon paljon. Nykyisessä kulkineessa koukku on korkealla ja tuntuu että kärry kulkee liikaa taka-akselin varassa ja siten kasvattaa aisapainoa turhaan.

Onko kukaan joutunut tienpäällä aisapainon mittauksiin ja onko tullut sanktioita?
Mä madalsin mun peräpää( sama kaara kun Exjko) ja se auttoi tosi paljon koukun korkeuteen. Autokin on suorempi eikä nenällään kuin teini corolla!
 
Juhani sanoi:
exjko sanoi:
olen kanssa yrittänyt päätellä aisapainoa auton lokasuojasta tai kärryn aisasta metrinmitalla. On jonkinlainen vaakakin tullut hankittua, mutta sillä mittaus on hankala prosessi kun pitää irroittaa koukusta jne. Aisapainotus on yksiakselisessa suoraviivaista, mutta telikärryssä akselirakenne ja maasto vaikuttaa mitattavaan aisapainoon paljon. Nykyisessä kulkineessa koukku on korkealla ja tuntuu että kärry kulkee liikaa taka-akselin varassa ja siten kasvattaa aisapainoa turhaan.

Onko kukaan joutunut tienpäällä aisapainon mittauksiin ja onko tullut sanktioita?

Joku kun kertoisi yksinkertaisen tavan tuon aisapainon mittaamiseen? :roll:

Asetetaan mittakeppi nokkapyörän tangon viereen, kun kärry on tyhjä.
Seisotaan aisan päällä ja laitetaan aisan korkeus muistiin nokkapyörän tangon mukaan.
Käytännössä säädän nokkapyörän tangon yläreunan samalla tasolle kuin mittakepin merkki.
Sitten Avant ajetaan lavalle niin, että nokkapyörän tanko on äsken merkityllä korkeudella.

Mittakepissä on jalkana irrotettava levynpala, joten se pysyy pystyssä.
Mittakepin yläpää on halkaistu ja halkeamassa on pahvinpala, jossa on merkkiviiva.
Painan enemmän kuin haluttu 60 kg:n aisapaino, joten seison sopivan matkan päässä vetokoukusta.

Autossa on säädettävä ilmajousitus, joka pitää maavaran automaattisesti vakiona.
Aisapaino on haettava auto sammuksissa ja ovet kiinni, niin ilmajousitus ei sotke korkeutta.

Jos tällainen säätö tuntuu työläältä (ei minusta), voi lavalle maalata merkit, mihin Avant
tulee pysäköidä, jotta aisapaino olisi sopiva.
 
Juhani sanoi:
Itse ratkaisin tuon koukkuun peruuttamisen vähän kalliimman kautta, eli hommasin 2-din soittimen peruutuskameranäytöllä ja kameran. Syy ei kyllä ollut ainoastaan peruuttamisen vaikeus vaan vaakakupissa painoi laadukkaampi soitin ja sen lisätoiminnot.
Kytkennän tein vielä niin, että minulla on erillinen kytkin, jolla voin kytkeä kameran päälle eteenpäinkin ajettaessa.
Menee ihan vähän aiheen ohi, mutta tuo 'jatkuva näyttöinen peruutuskamera' on varsin mukava. Virta on päällä nykyään jatkuvasti olipa kärry perässä tahi ei :idea:
Koukkuun ajoa varten on toinen 'irtokamera' kytkettynä näyttöön ja sen siirto takaovesta haluttuun kohtaan tarvittaessa sujuu helposti.
 

Uusimmat keskustelut