640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Silmämääräsesti katottuna Avanttia ei saa sijottua Hulcoon omista sidontalenkeistä jotka tulee pyörännapaan tai takapuskuriin kiinni. Onko näin? Puskurin -ja navanlenkit jää alemmaksi kuin Hulcon kiinnityslenkit,joten kiristys nostaisi kärjistettynä Avantin ilmaan!!!
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 054
460
83
Kaarina
Ei ole näin. Eli hyvin saa sidottua.
95024405-1EDD-406C-BC39-E4B265A44C87.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Hulcon lenkki noin 26-28cm korkeammalla kuin pohja. Avanttia en oo mitannu.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 054
460
83
Kaarina
Mulla ainakin tulee liikaa aisapainoa, jos ajaa perä edellä kyytiin. Aika etupainoiselta näyttää Willenkin kuorma.
 

DilleWille

Jäsen
14.9.2018
405
284
63
38
Nivala / Suomen Texas
ite asiassa paremmin jakautuu paino noin mulla. ei oo aisapainonen. mut jos ajat toistepäin niin on liikaa päräpainoa.
Kuvakulma hämää tuolla kärryn edessä on 60cm tilaa vielä avantin peään mitattuna. Aina parempi aisa painoa ku että nostattas aisaa.
 

lajaatena

Jäsen
29.10.2009
713
61
28
Etelä-Suomi
Kyllä minäkin kuljetan koneen aina perä edellä, ja kyllä parempi olla liikaa aisapainoa , jos taas on liian takapainoinen niin sitten on piru irti ja hallittavuus on mitä on. jos on paino jäänyt liian taakse niin se on pidemmällä matkalla siirrettävä konetta ei voi ajaa sallitua nopeutta.
 
  • Tykkää
Reaktiot: DilleWille

avant quattro

Jäsen
21.2.2012
44
13
8
Sama täällä, suurin osa avantin painosta on taka-akselin päällä.
Ja kun vielä hinasin vajaa tehoisella mitsu l200:sella niin hyvä että jaksoi yli 60 kulkea jos oli nokka edellä ajettu ja vähän vastatuulta.
Hytin yläkulmaan jo jää aika tuulipussi saatikka iso kauha edessä.
 
  • Tykkää
Reaktiot: DilleWille

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 054
460
83
Kaarina
Mittasin aikoinani tuon oman kuormani, joka näkyy tuossa ylempänä. Vaaka näyttää 90 kg aisapainoa noin päin. Jos ajaa Avantin toisin päin, niin kauhan pitää olla ihan kiinni rampissa ja silti aisapainoksi jää yli 200 kg, joka on typerää ja laitonta.
 

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Jos Avantin nostais tikun nokkaan niin missähän kohtaa tikun pää olis Avantissa jotta olis tasapainossa. Pelkkä kone.
 

oke

Jäsen
7.4.2011
483
43
28
Vantaa
Toinen hyödyllinen tieto olisi painopisteen korkeus maanpinnasta. Kumpikin selviäisi konetta kallistamalla.

Oke
 

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Toinen hyödyllinen tieto olisi painopisteen korkeus maanpinnasta. Kumpikin selviäisi konetta kallistamalla.

Oke

Miten mitataan/ määritellään painopiste maanpinnasta? Sen ymmärän jos lavalle laittaa betonilevyn tai Avantin, toisessa painopiste ylempänä.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 054
460
83
Kaarina
Miten mitataan/ määritellään painopiste maanpinnasta
Mitta senttimetreinä maanpinnasta lähtien, jonka alapuolella ja yläpuolella on saman verran Avantin painoa, kun katsot sitä sivusta päin. Kuten sanottu, se on Avanteissa uskomattoman alhaalla. Jossain tuossa, mihin piirsin viivan. Mutua kyllä koko homma...

1579805024619.png
 

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 131
735
113
Jyväskylä
hyvä että jaksoi yli 60 kulkea jos oli nokka edellä ajettu ja vähän vastatuulta.
Hytin yläkulmaan jo jää aika tuulipussi saatikka iso kauha edessä.
No nyt ymmärrän miksei mun 640 jaksa kulkea kovempaa... :D :D :cool:
Sitten asiaan, on varmaan aina yksilöllistä sekä kärryn että koneen mallin osalta kuinka istuu paketti parhaiten.
Porukalla on eri verran takapainoja, kärryt on eri mittaisia joten yksiselitteistä vastausta kummin päin ei varmaan löydy?
 

Juhani

Jäsen
25.10.2011
720
200
43
Mittasin aikoinani tuon oman kuormani, joka näkyy tuossa ylempänä. Vaaka näyttää 90 kg aisapainoa noin päin. Jos ajaa Avantin toisin päin, niin kauhan pitää olla ihan kiinni rampissa ja silti aisapainoksi jää yli 200 kg, joka on typerää ja laitonta.
Mulla sama kärry ja yleensä sorakauha tai nelitoimi edessä etulaitaa vasten ja sitten 640:en kaivurin kanssa kiinni siinä edessä olevassa kauhassa. En ole aisapainoja mittaillut, mutta hyvin on kulkenut ja uskon, että aisapaino aikalailla toleransseissa, koska kulkee kuin juna. Minulla vielä koneessa ne 2x90kg limput.
 
Samankaltaiset keskustelut

Samankaltaiset keskustelut