tompula

Jäsen
13.7.2016
154
33
28
Nokia
Tuohon manuaali/automaattiin sekaannun sen verran että sen automaatin täytyy olla perinteinen turbiiniloota, kaksoiskytkin automaatin saa kyllä savuaan.
Paras 4WD + jakolaatikko, oli loota kumpi vaan...

oke

Jäsen
7.4.2011
483
43
28
Vantaa
Kokeile vaikka täydellä ja vajaalla mehutölkillä. Kallista ensin toiselle kulmalle siten, että tölkki pysyy itsekseen pystyssä ja piirrä pystysuora viiva kulmasta suoraan ylöspäin. Sitten sama juttu toisella kulmalla. Painopiste on siinä missä viivat yhtyvät.
Täyden ja vajaan mehutölkin painopisteet ovat eri kohdissa eli mehun keskellä. Huomaa myös, että alempana olevaa painopiste merkitsee isompaa kallistusta.

Oke
Tarkennan vielä, että vajaa mehutölkki pitäisikin pakastaa. Nyt se on irtotavaraa ja vaikuttaa painopisteeseen. En kerro miten.

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 364
532
113
Tarkennan vielä, että vajaa mehutölkki pitäisikin pakastaa. Nyt se on irtotavaraa ja vaikuttaa painopisteeseen. En kerro miten.
Jotenkin on sellainen mielikuva @oke n työskennelleen joskus lentokoneiden kanssa. Saatan olla väärässäkin.
Nämä painopiste jutut jotenkin lentokoneisiin...hmm saattaahan se Avantti lentää lavetilta :p

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 364
532
113
Tuosta kun saisi sahattua kaukosäätimen halki, laittaisin vivut kummallekin puolen penkkiä!

• Tykkää
Reaktiot: Timotopi

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
1 130
735
113
Jyväskylä
Tuosta kun saisi sahattua kaukosäätimen halki, laittaisin vivut kummallekin puolen penkkiä!
Kallis on lisälaite kaivuri näihin avantteihin. !! Minkähän kokoista kaivuria vastaa tehoiltaan tämä 260 malli??
Tarkoitan noita oikeita pyöriviä koneita esim. 1500kg vai 2500kg luokan vehkeitä?? En ole koskaan kokeillut oikeaa telavehjettä.... (vielä?)

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 052
460
83
Kaarina
Mulla on yhteistyökumppanina naapuri, joka vuokraa Bobcat-kaivuria. Se painaa jotain 1700kg. Se osti sen vähän käytettynä alle 20 keur. Lainaan sitä välillä.

Ei tulis mieleenkään hommata Avanttiin tommosta lelua melkein samaan hintaan...

pleh

Jäsen
28.3.2013
706
186
43
?? ---> ??
Ostakaa joku tämä niin lainaan sitä pariksi päivää, kun tarvii tehdä mökin piha. Siihen tulee joku kymmenen tonnia pihakiviä :rolleyes:

Varsinaiseen asiaan, tässä kun täällä Saksan maalla nyt oleskelen ja etsin henkilökuljetinta niin siinä sivussa voisi katsella myös koneen kuljettimen. Ongelma on tietysti rahallinen, kun henkilökuljettimeen menee kaikki rahat ja toinen pitäisi saada rippeillä. Mieluimmin sellainen jolla saa muuttokuorman (oluet ja shamppanjat) kuskattua uuteen mökkiin.
Kysymys: kaikki kuljettaa käyrryillä, mutta eikö tuota TheKonetta saisi mitenkään ahdettua jonkin kokoiseen 'pakettiautoon'????? Silloin kärry jäisi vielä vapaaksi työlaitteille. Kantavuutta pitäisi tietysti löytyä 'pikkaisen'.

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 052
460
83
Kaarina
Ja mahtuuko semmosessa kaapissa avaamaan edes Avantin ovea...?

10.8.2012
83
6
8
Ei Avantti mitään ovea tarvitse, aina ne on vaan riesana! :cool: Voihan oven avata myös ennen kuin ajaa auton sisälle. Kai oven saa täysin selälleekin?

Ehdottomasti inssit pitää olla ajettuna manuaalivaihteistolla. Työpaikkailmoituksissa jos vaaditaan ajokorttia, niin se tarkoittaa että firman työautoja pitää voida ajaa eikä ne ole mitään luksusautoja. Jos normi autolle ei ole korttia, niin sitten on sama onko ajokorttia ollenkaan. Bussilipun kun hankkii, niin ei tarvitse osata pitää ratistakaan kiinni. Taksia ei firmat ala kuitenkaan työmailla kustantamaan. Uusavuttomat ajaa automaatilla kun eivät osaa muuten. ;)

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 052
460
83
Kaarina
Ostin vuonna 1991 automaatin, enkä ole sen jälkeen keppivaihteisella ajanut. Kepit on niin lääst siisön, ja tulevat kuolemaan pois.

Toki joillakin voi olla tilanteita, että keppiä täytyy ajaa, mutta en ihan noin jyrkästi sanoisi, että se nyt ihan sama olisi, ettei olis korttia lainkaan... Meillä liikkuu Avant ja multakuormat ihan kivasti pojankin toimesta. Väittäisin, että harvalla 18-vuotiaalla on pikku-e...

:p
CF75EA19-38E6-4D62-8DEF-8D2EF0E203AC.jpeg

ktatl

Jäsen
5.11.2019
34
3
8
Avolavapaku, niin mahtuu ovet aukeilemaan jne. Mulla on sprinter paku jossa kantavuutta 1650 kg, siihen saa ajosilloilla mukavasti avantin kyytiin.

pleh

Jäsen
28.3.2013
706
186
43
?? ---> ??
Automaatti ja automaatti, minulla lukee autovuokraamoiden tiedoissa että EN halua automaattia vaikka kuinka haluaisivat upgradea tarjota... Tosin nyt on kiikarissa josko toisi Volkkarin GTE hybridin 'seuraavalla' kotilomalla muutaman vuoden kulkineeksi - rouvalle!
Kuorma-autohan sen pitää olla, mutta jos siinä on avolava tahi pressut niin ei taida shamppanjat ja oluet selvitä suomeen saakka. Minä vain en tiedä mitään noista kuorma-autoista ja tässä yrittänyt vakoilla teidän ratkaisuja. TheKone elikkä 630DLX painaa senverran, että nykyisen kärrynkin kantavuus on liian vähäinen sille :( Joo, en vaihda pois kun on vallan mainio työpöytä käytössä ja muutenkin tavaran kuljetuksessa...

10.8.2012
83
6
8
Jos nuorena yhtään koneet kiinnostaa, niin kannattaa ajaa kuorma-autokortti ja armeijan piikkiin korottaa se rekkakortiksi. Sen jälkeen ei tarvitse miettiä saako kortin puolesta edes tyhjää kärryä pudottaa koukkuun. Kyllä yhdellä kortilla pitäisi saada ajaa muutakin kuin isukin autoa.

Kyllä kuorma-autot olisi käteviä kuljetuksissa. Kärryt on aina hiukan hankalempia kuin että jos saisi kaiken auton kyytiin. Pieniä kuorma-autoja saa suht. halvalla kovallakin kopilla. Miksei joskus isompiakin. Vanhassa muuttoautossa tulisi saunaillan juotavatkin pademmin perille asti.

• Tykkää
Reaktiot: Härbe

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 052
460
83
Kaarina
Itse taas annan kuorma-autokortin pois, kun en ole sitä 30 vuoteen tarvinnut, ja sen takia pitää uusia korttia koko ajan.

Mutta taas vähän itse asiaankin, eli mun mielestä kuorma-auton hommaaminen pelkästään Avantin kuljetukseen on vähän ylimitoitettua. Kerran kun satsaa Hulcon tyyliseen laatukärryyn, niin kustannukset olivat sitten siinä. Muutaman kympin vakuutusmaksuja makselee vuosittain. Vois kuvitella, että johonkin ikivanhaan kuorma-autoon saa olla koko ajan tekemässä jotain remppaa, eikä sillä ajokaan nyt mitään juhlaa ole... Mullakin kauimmaiset kanta-asiakkaat on Salossa ja Loimaalla, eli n. tunnin ajomatkan päässä pisimmillään. Kivampi jättää Avant ja kärry sinne ja huristella muun liikenteen tahdissa motaria takaisin 140 taulussa :p

Toki se vetoauto pitää olla, mutta pitäähän sitä nyt auto muutenkin talossa olla.

pleh

Jäsen
28.3.2013
706
186
43
?? ---> ??
Itse taas annan kuorma-autokortin pois, kun en ole sitä 30 vuoteen tarvinnut, ja sen takia pitää uusia korttia koko ajan.
Mutta taas vähän itse asiaankin, eli mun mielestä kuorma-auton hommaaminen pelkästään Avantin kuljetukseen on vähän ylimitoitettua. Kerran kun satsaa Hulcon tyyliseen laatukärryyn, niin kustannukset olivat sitten siinä. Muutaman kympin vakuutusmaksuja makselee vuosittain. Vois kuvitella, että johonkin ikivanhaan kuorma-autoon saa olla koko ajan tekemässä jotain remppaa, eikä sillä ajokaan nyt mitään juhlaa ole...
Toki se vetoauto pitää olla, mutta pitäähän sitä nyt auto muutenkin talossa olla.
Niin, no kaksi kertaa olen nyt paperit toimittanut viimeisen 15 vuoden aikana - eu'n ulkopuolella jos asuu niin ei tarvi päivittää :) Nyt edellisen sain läpi vain, kun löysin sen toisen puolisokean - lääkärin siis joka kirjoitti laput. Ostin uudet silmät viime vuonna joten näillä pitäisi pärjätä loppuaika jonka korttia yleensä edes saa hallussa pitää.

Vetoauto: selitäpä rouvalle miksi musta limusiini pitää vaihtaa 20v vanhaan range roveriin - minä en uskalla! Eli siis limusiini on se normi auto ja siihen EI tule edes vetokoukkua jos rouva saa siitä päättää (lue: ne kärryromut lähtee pihasta viikkoa ennen lopputarkastusta - PISTE).

Eipä sillä, että saisin pitää TheKonettakaan :oops::oops: joten eipä sitä kuormuriakaan sitten tarvita pidemmällä aikavälillä :(
Vuokrakuormurilla olen nyt siirtänyt mitä on tarvinnut kuskata, mutta siinäkin on oma urakkansa aina hakea & palauttaa.

Vuokravehkeellä "muuttokuorman" kuskaaminen muutenkaan onnistu täältä sinne - tuota ajomatkaa on kuitenkin 1600 yksikköä Ruotsin kautta ja 2300 baltian reittiä. Yritin saada lupaa ostaa 'pikkufarmarin' jolla tuoda nuo lasitavarat. Minusta siihen sopisi hyvin joku sellainen Jaguar-merkkinen...

JA minusta kuluihin pitää laskea vetoauton aiheuttamat kulut verraten niitä hypriiri-elektroniikka biiliin :cool:

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 052
460
83
Kaarina
Vetoauto: selitäpä rouvalle miksi musta limusiini pitää vaihtaa 20v vanhaan range roveriin - minä en uskalla!
Muista vanha harrastajan motto: ”helpommin saa anteeksi kuin luvan”...

Vaihda se 5 vuotta vabhaan Rangeen, niin varmaan tykkää ;)

Samankaltaiset keskustelut

Samankaltaiset keskustelut