Hulcolla Avantin kuljetus

  • Keskustelun aloittaja 640
  • Aloituspäivämäärä

STEFFE

Lumimies
12.1.2012
4 662
417
108
Bobäck
Jep. Akselien vähyyden takia.
2 on liian vähän? Suurin osa 3500 kg kärryistä ovat 2 akselisia. Varmaan eniten käytetty konsepti.

Mutta sulla on oikeus mielipiteesi asiasta.
 

Kassialma

Jäsen
3.6.2020
28
6
3
Nii, miten usein näitä punnitaan tai kyylätään ylipäätään jos yhdistelmä ja liinaukset näyttää maalaisjärjeltä olevan kunnossa. Kyllähän tuo Juhan 8satkun kuljetus jää tienpäälle ja sakkoja tulee ilman punnitusta jos poliisit haluaa koska lapuilla painot menee yli. Vai onko kilvitetystä avantista rekkarissa painot ilmotettu?

Ite vaihan kärryn isompaan hulcoon, painot menee auton vetokyvyn yli mutten pidä sitä niin pahana kuin että ylitettäisiin kärryn kantokykyä.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
561
150
43
Kaarina
painot menee auton vetokyvyn yli mutten pidä sitä niin pahana kuin että ylitettäisiin kärryn kantokykyä.
Auto joutuu kyllä koville. Onko automaattivaihteinen?

Eikä 3-akselisen Hulcon kantokyky ole vielä lähelläkään 3500 kilossa. Akselit kantaa renkaineen 1800kg / kpl. Tiedän tapauksia, jossa esim. vastaavalla Hulcolla ku mulla on, on kuljetettu 2 kpl 2500kg painavia nostolavoja...
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
561
150
43
Kaarina
Nii, miten usein näitä punnitaan tai kyylätään ylipäätään jos yhdistelmä ja liinaukset näyttää maalaisjärjeltä olevan kunnossa
Olen joka päivä liikenteessä ja poliiseja on tietty näillä seuduilla lähes päivittäin liikkeellä. Liikennevaloissa niitä on ollut vieressä ja perässä. Kunhan kurkkivat, jos sitäkään. Kerran on tyhjän kärryn kanssa pysäytetty ja katottu pikku-e. Mielestäni pollarilla ei ole mielenkiintoa pysäytellä, kun kalusto on kunnossa, ja laitteet kunnolla neljällä erillisellä liinalla kiinni, niin, että ne näkyy jo kauas.
 
  • Tykkää
Reaktiot: STEFFE

Kassialma

Jäsen
3.6.2020
28
6
3
Auto joutuu kyllä koville. Onko automaattivaihteinen?

Eikä 3-akselisen Hulcon kantokyky ole vielä lähelläkään 3500 kilossa. Akselit kantaa renkaineen 1800kg / kpl. Tiedän tapauksia, jossa esim. vastaavalla Hulcolla ku mulla on, on kuljetettu 2 kpl 2500kg painavia nostolavoja...
Automaatti, 400/700 ja laatikko kestää tuhannen vääntöä. Ilmajouset hoitaa loput. Vetokykyä ei vaan ole kuin 2100 paperilla.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
561
150
43
Kaarina
Automaatti, 400/700 ja laatikko kestää tuhannen vääntöä. Ilmajouset hoitaa loput
Joo, eihän tuossa ole sitten mitään ongelmaa. Rakenteellisesti varmaan joku syy noin alhaiseen vetopainoon? Mikä auto kyseessä?
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
561
150
43
Kaarina
Audi A6 kyseessä.
Jaa, no siinä tulee tietty pito-ongelmat sitten päällimmäisenä auton painon takia. Paljonko sulla menee painot yli? Liikenteessä yhdistelmä saattaa paremminkin herättää kiinnostusta, jos on iso kärry iso kone kyydissä. Harvan perheauton vetokyky kun ylittää edes tota 2000 kg.
 

Kassialma

Jäsen
3.6.2020
28
6
3
Nykyisen kanssa ei mee, mutta isolavasen hulcon kanssa menee vajaa 100kg yl jos kaivurikin kyydissä. En pidä ylitystä vielä vaarallisena.

Hulco painais 785kg ja avantti 1080kg, näiden kanssa menee hienosti mutta jos ottaa kaivurin kauhoineen niin yli menee.
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
561
150
43
Kaarina
Joo, eihän tuommoiset painot tunnu missään. Jos on joku lavetti-Hulco, niin laidat pois => kevenee, ja jetsonit näkee liinat.
 
Keskustelun aloittaja Samankaltaiset keskustelut Foorumi Vastaukset Päivä
P 260 kaivuri ja 635 kuljetus yhdessä Avant Planet - Kuljetuskalusto 29
E Polttoaineen kuljetus Avant Planet - Kuljetuskalusto 2

Samankaltaiset keskustelut