640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Kuulostaa siltä, että on liian vähän aisapainoa. Tosta pomputuksesta en oikein saanut kiinni?

Mikä vetoauto sulla taas olikaan?
Miten sen nyt sanois.........kun ajaa esim. routaheittoon niin kärry käy allon pohjassa ja sieltä allon harjalle. Menee kun vuoristorataa ylös alas.
Touareg on vetoauto. Voima riittää hyvin mun ajoihin ja 760:nen tulee kärryssä huomaamatta ILMAN mitään työlaitetta kun ajaa perä eellä kyytiin. Puomi niin lähelle ramppia kun saa.
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 364
532
113
@640, onko sulla vettä hölskymässä se 120 kg tuossa kyydissä. Tuo harjalaite taitaa painaa yli 500kg vesineen. On siinä aisapainoa ainakin.
Liian lyhyt kärry.
 

Aku9

Moderaattori
23.12.2012
379
174
43
KOUVOLA
Tossa onkin hyvä kun painojakauman saa just niin kun haluaa. Vetomassat voi olla toinen juttu :)
Helppoahan tuo on laitta vaikka kuin pienelle veturille turvalliseksi kun laittaa kukku painoa rittävästi.
Se että onko se laillinen kuljetus on sitten ihan eri juttu, en ole poliisi!
 

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
@640, onko sulla vettä hölskymässä se 120 kg tuossa kyydissä. Tuo harjalaite taitaa painaa yli 500kg vesineen. On siinä aisapainoa ainakin.
Liian lyhyt kärry.
Ei oo vielä tossa kuvassa,mut päivän mittan oli taajama-ajossa. Veen määrän kyllä huomas mut vauhtia alle 40km/h. Matkaa en olis lähteny ajaan.
 

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Helppoahan tuo on laitta vaikka kuin pienelle veturille turvalliseksi kun laittaa kukku painoa rittävästi.
Se että onko se laillinen kuljetus on sitten ihan eri juttu, en ole poliisi!
Tarkotin just samaa,eri sanoin :)
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 054
460
83
Kaarina
Miten sen nyt sanois.........kun ajaa esim. routaheittoon niin kärry käy allon pohjassa ja sieltä allon harjalle. Menee kun vuoristorataa ylös alas.
Touareg on vetoauto. Voima riittää hyvin mun ajoihin ja 760:nen tulee kärryssä huomaamatta ILMAN mitään työlaitetta kun ajaa perä eellä kyytiin. Puomi niin lähelle ramppia kun saa.
Lisää akseleita, ni eio niin tarkkaa...
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 364
532
113
Vetomassa taitaa olla 3750, vai oletko käynnyt vaakalla?
 

Aku9

Moderaattori
23.12.2012
379
174
43
KOUVOLA
Näinhän se "reali maalimassa" menee pienellä aisan ylipainolla on yleensä paljon kivempi kuljettaa kuormaa, mutta sitte sinne matkalla on sotkettu nuo viranomaiset ja pitää tehdä kuormasta "epästapiili" että täytttä pykälät.....................................:mad:
 

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 054
460
83
Kaarina
Noissa keskieurooppalaisissa kärryissä on valtavat varmuusmarginaalit, kun ne vetää niitä traktoreillakin, jolloin kantavuudet saa ylittää reippaasti. Mulla on pahin tilanne ollut, kun pillarikuski kippasi vahingossa 8 tonnia sepeliä kyytiin. Niin se vaan Humbaur kippasi kuorman maahan, ja lastaus alkoi uudelleen. Ei edes renkaat menny kasaan...

Pollareita ei tunnu kiinnostavan kuorma, jos se on sopusuhtainen ja hyvin sidottu. Eli turvallinen. Mökkikärryilijät on niitä todellisia turvallisuusriskejä.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 640

Aku9

Moderaattori
23.12.2012
379
174
43
KOUVOLA
OIKEASTI suurmnpia vaaroja on ne "vaarilta" perityt käärit joista sitten pettää se vetoaisa siiinä kuormituksessa.
Matka jatkuu suuntaan YYYYYYY tai XXXXXXXXXXXXXX tai WWWWWWWW.
 
  • Tykkää
Reaktiot: Juha

oke

Jäsen
7.4.2011
483
43
28
Vantaa
Kärry pitäisi saada paremmin vaaka-asentoon, jos kuva ei valehtele. Nyt kärryn taka-akseli ei ole mukana pelissä ja osa kiemurtelusta johtuu siitä. Löysäjousinen vetoauton taka-akseli on huono, kun koukku painuu liian alas ja myös tekee liikaa pystyliikettä.

Oke
 

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Kärry pitäisi saada paremmin vaaka-asentoon, jos kuva ei valehtele. Nyt kärryn taka-akseli ei ole mukana pelissä ja osa kiemurtelusta johtuu siitä. Löysäjousinen vetoauton taka-akseli on huono, kun koukku painuu liian alas ja myös tekee liikaa pystyliikettä.

Oke
Kärry on kuvassa tarkotuksella vähän perä yläällä kun ajosilta ei pääse kääntymään alas asti jos perä vähänkään alaspäin,eli kärry oli tyhjänäkin aisa matalalla. Toisaalta kiinnitin huomiota tasasella käytävällä että sähköjohot lähellä maata,saattaa olla liikaa aisapainoo. Aisapainoo jos pitäis saaha pinemmäksi niin epäilykset käy toteen,Hulco ei sovellu mun tarkotukseen jo senkään takia kun ei voi olla yhtään peräylitystä.
 

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
518
228
43
Kärry on kuvassa tarkotuksella vähän perä yläällä kun ajosilta ei pääse kääntymään alas asti jos perä vähänkään alaspäin,eli kärry oli tyhjänäkin aisa matalalla. Toisaalta kiinnitin huomiota tasasella käytävällä että sähköjohot lähellä maata,saattaa olla liikaa aisapainoo. Aisapainoo jos pitäis saaha pinemmäksi niin epäilykset käy toteen,Hulco ei sovellu mun tarkotukseen jo senkään takia kun ei voi olla yhtään peräylitystä.
 

Liitteet

  • 20210402_233253.jpg
    20210402_233253.jpg
    1,3 MB · Katsottu: 35

oke

Jäsen
7.4.2011
483
43
28
Vantaa
Saisiko tuota ajosiltaa kallistettua hieman taaksepäin, jos tekisi uudet tukiraudat kiinnikkeiksi? Metrin peräylitys sallitaan. Kokeilu naruilla ja Avant vähän taaksepäin. Josko auttaisi painopisteeseen.

Erillisten ajosiltojen kanssa pelaamiseen kyllästyy.


Oke
 
Samankaltaiset keskustelut

Samankaltaiset keskustelut