Hulcolla Avantin kuljetus | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
640@ Saitko auton jo huollosta? Jos saa kysyä oliko mitä vikaa? Enkä muuten eilen laajiksessa käydessä nähnyt sun Avanttii.....
Autokauppias lähetteli ruotsista äsken kuvia T-registä perässä teksi tää on sun....
En osta piste :mad:
Pakua haluaaa.;)
 
640@ Saitko auton jo huollosta? Jos saa kysyä oliko mitä vikaa? Enkä muuten eilen laajiksessa käydessä nähnyt sun Avanttii.....
Autokauppias lähetteli ruotsista äsken kuvia T-registä perässä teksi tää on sun....
En osta piste :mad:
Pakua haluaaa.;)
Sain auton pois pajalta. Startin vaihossa kävi,myyjän piikkiin. Vielä menee pajalle valojen takia. Avantti ei ollu laajiksessa kun vasta eilen illalla 18.00. Oli kotona kauhan pajottamisen takia. Pelotteli lumisateella mutta ei tullukkaan lähtöä.
Se pitää ostaa mikä itelle paras. Voihan itelläkin vaihtua vielä avolavaan jossa 3500kg vetomassa. Tähän hätään ei semmosta ollu minun hintahaarukassa.
 
Nastat on joka pyörässä ja tietysti kärryssä,luonnollisesti vielä uuvet. Enpä uskaltanu lähtee Volkkarilla siirtään eilen kun sivutiet melko jäisiä ja mäkistä seutua. Maltilla lähettävä kokeileen miten yhistelmä käyttäytyy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Tota, mielestäni jarrullisessa kärryssa ei saa lain mukaan olla pitotasoltaan huonompia renkaita, jos vetoautossa on kitkat, saa kärryssä olla kitkat. Jos vetoautossa on nastat, täytyy kärryssä olla nastat. Kärryssä saa olla nastat vaikka vetoautossa on kitkat. Korjatkaa jos oon väärässä, tälläinen muistikuva on jäänyt pääkoppaan. Jarruttomassa ei tarvitse olla edes talvirenkaita, syytä ehkä olis...
 
Eipä noista pitotasoista mitään mainita. Mutta juu, jos veturissa on nastat, pitää jarrullisessa kärryssäkin olla. Mutta pitotasot voi silti olla mitä sattuu...
 
No ihan samoja aikoja lähdin sieltä!! Perkule olis ollu mukava tavata :)
Saitko sen kauhan toimimaan kuten pitää?
Täytyy kellotella siirtoajoja,niin siksi tiijän melko tarkkaan millon missäkin olin. tulin Laajikseen 17.50 ja lähin autolla pois 18.00.
Ei saatu vielä kauhaa toimimaan. Palautettiin ennalleen varmuudenvuoksi jos olis se aurareissu tullu.
Kyselin ohimennen mikä Volkkarin valoissa vois olla,onko jotain "tyyppivikaa". Ei oikein vastausta saanu,paitsi että on joku 2000-3000€ maksava laatikko joka ohjaa valoja!!!!
 
Ei oikein vastausta saanu,paitsi että on joku 2000-3000€ maksava laatikko joka ohjaa valoja!!!!
Ole tarkkana että tulee kuntoon!! Minä ramppasin Laakkosella vuoden...
Vaihtoivat kaikki boxit mitä keksivät. Tietenkin artistin piikkiin! Kyllä vitt.... Lopulta lampun sisällä oleva boxi vaihdettiin ja ilmeisesti rupes toimiin kun laitoin kiertoon niin ei tullut reklamaatioita. Tosin nyt siitä pamahti kone... Tämän takia en halua kallista maasturia jossa on kaikki hemmetin hilavitkuttimet! Auto jossa on valot jotka pysyy paikallaan ja koukku riittää. Ai niin webasto oltava. Kaikki muu on turhaa. Veto autossa saa olla manuaali vaihteet, koska pojan voisi opettaa ajamaan.
 
Veto autossa saa olla manuaali vaihteet, koska pojan voisi opettaa ajamaan.
Manuaalit on historiaa. Itse opetin pojan automaatilla. 3 tonnin kuormia on v*ttumaista sitten vetää keppivaihteisella. Kytkin palaa ennemmin tai myöhemmin, kun vaikka peruutat pari sataa metriä ylämäkeen... Funtsi nyt vielä.

Poika voi myöhemmin käydä keppi-inssissä, jos on tarve. Näin meilläkin tuumattiin, mutta vuoteen ei ole tullut mieleenkään, että olis tarve ajaa keppiä.
 
No juu, en mää sillä nyt mitään lentokentän kitkamittausta tarkoittanutkaan vaan lähinnä sitä että M+S ei toimi vuoden ympäri...
 
Tuohon manuaali/automaattiin sekaannun sen verran että sen automaatin täytyy olla perinteinen turbiiniloota, kaksoiskytkin automaatin saa kyllä savuaan.
Paras 4WD + jakolaatikko, oli loota kumpi vaan...
 
Kokeile vaikka täydellä ja vajaalla mehutölkillä. Kallista ensin toiselle kulmalle siten, että tölkki pysyy itsekseen pystyssä ja piirrä pystysuora viiva kulmasta suoraan ylöspäin. Sitten sama juttu toisella kulmalla. Painopiste on siinä missä viivat yhtyvät.
Täyden ja vajaan mehutölkin painopisteet ovat eri kohdissa eli mehun keskellä. Huomaa myös, että alempana olevaa painopiste merkitsee isompaa kallistusta.

Oke
Tarkennan vielä, että vajaa mehutölkki pitäisikin pakastaa. Nyt se on irtotavaraa ja vaikuttaa painopisteeseen. En kerro miten.
 
Tarkennan vielä, että vajaa mehutölkki pitäisikin pakastaa. Nyt se on irtotavaraa ja vaikuttaa painopisteeseen. En kerro miten.
Jotenkin on sellainen mielikuva @oke n työskennelleen joskus lentokoneiden kanssa. Saatan olla väärässäkin.
Nämä painopiste jutut jotenkin lentokoneisiin...hmm saattaahan se Avantti lentää lavetilta :p
 
Tuosta kun saisi sahattua kaukosäätimen halki, laittaisin vivut kummallekin puolen penkkiä!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Tuosta kun saisi sahattua kaukosäätimen halki, laittaisin vivut kummallekin puolen penkkiä!
Kallis on lisälaite kaivuri näihin avantteihin. !! Minkähän kokoista kaivuria vastaa tehoiltaan tämä 260 malli??
Tarkoitan noita oikeita pyöriviä koneita esim. 1500kg vai 2500kg luokan vehkeitä?? En ole koskaan kokeillut oikeaa telavehjettä.... (vielä?)
 
Mulla on yhteistyökumppanina naapuri, joka vuokraa Bobcat-kaivuria. Se painaa jotain 1700kg. Se osti sen vähän käytettynä alle 20 keur. Lainaan sitä välillä.


Ei tulis mieleenkään hommata Avanttiin tommosta lelua melkein samaan hintaan...
 
Ostakaa joku tämä niin lainaan sitä pariksi päivää, kun tarvii tehdä mökin piha. Siihen tulee joku kymmenen tonnia pihakiviä :rolleyes:

Varsinaiseen asiaan, tässä kun täällä Saksan maalla nyt oleskelen ja etsin henkilökuljetinta niin siinä sivussa voisi katsella myös koneen kuljettimen. Ongelma on tietysti rahallinen, kun henkilökuljettimeen menee kaikki rahat ja toinen pitäisi saada rippeillä. Mieluimmin sellainen jolla saa muuttokuorman (oluet ja shamppanjat) kuskattua uuteen mökkiin.
Kysymys: kaikki kuljettaa käyrryillä, mutta eikö tuota TheKonetta saisi mitenkään ahdettua jonkin kokoiseen 'pakettiautoon'????? Silloin kärry jäisi vielä vapaaksi työlaitteille. Kantavuutta pitäisi tietysti löytyä 'pikkaisen'.
 
Ei Avantti mitään ovea tarvitse, aina ne on vaan riesana! :cool: Voihan oven avata myös ennen kuin ajaa auton sisälle. Kai oven saa täysin selälleekin?

Ehdottomasti inssit pitää olla ajettuna manuaalivaihteistolla. Työpaikkailmoituksissa jos vaaditaan ajokorttia, niin se tarkoittaa että firman työautoja pitää voida ajaa eikä ne ole mitään luksusautoja. Jos normi autolle ei ole korttia, niin sitten on sama onko ajokorttia ollenkaan. Bussilipun kun hankkii, niin ei tarvitse osata pitää ratistakaan kiinni. Taksia ei firmat ala kuitenkaan työmailla kustantamaan. Uusavuttomat ajaa automaatilla kun eivät osaa muuten. ;)
 
Ostin vuonna 1991 automaatin, enkä ole sen jälkeen keppivaihteisella ajanut. Kepit on niin lääst siisön, ja tulevat kuolemaan pois.

Toki joillakin voi olla tilanteita, että keppiä täytyy ajaa, mutta en ihan noin jyrkästi sanoisi, että se nyt ihan sama olisi, ettei olis korttia lainkaan... Meillä liikkuu Avant ja multakuormat ihan kivasti pojankin toimesta. Väittäisin, että harvalla 18-vuotiaalla on pikku-e...

:p
CF75EA19-38E6-4D62-8DEF-8D2EF0E203AC.jpeg
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut