Hulcolla Avantin kuljetus | Sivu 4 | AvantClub - Keskustelupalsta
Lava on muistaakseni 396cm ja 3500kg kok.paino. sais olla vaikka metrin pisempi.
Ponttoonit antaa kuormalle lisää laillista leveyttä vaikka ei ponttoonien päälle mitään kuorman painoa laittaiskaan.
 
Tiukkaa tekee 423 kanssa jos alla on Hulcon terrax 1800... Vielä pitäis mahdutella kaivuri tuohom. Tai sitten kauppaan joutuu. Autossa vaan ei oo kuin 2000kg vetoja ja sitä ei vaiheta :)
 

Liitteet

  • IMG_20200604_182927.jpg
    IMG_20200604_182927.jpg
    2,7 Mt · Katselut: 265
Toisessa keskustelussa oli puhetta, että kärryn pitää olla vaaterissa. Itse tykkään ajaa autolla isolla maavaralla (ilmajouset), joten Terrax vaatii noin isot korotuspalat aisan ja vetokidan väliin, jotta kärry ei keuli.
20200604_202653.jpg
 
Pelottavan näköistä. Tuo jarrutanko ei kyllä oikein kulje vapaasti enää noilla korotuspaloilla.
Kulkee se. Kyseessä Hulcon omat korotuspalat. Vakiona siinä on samanlaiset palat, mutta 5cm korkeat. Aivan täydellinen setup, jolla mm. aisapaino pysyy kurissa...
 
on hyvää että on oikeat palat mutta katso kuvaa uudestaan. Tankohan kulkee ihan banaanina joten ei se vapaasti kulje. Ja niinkuin manitsit niin tuo vaateri asia on moniakselisessa kärryssä tärkeä asia jotta kuorma jakaantuu oikein eikö koukun kuormitus ole liian suuri.
 
Nytkö se sitten hajos,vetoauto. Automaattilaatikko vaihtaa rytkimällä :( VW Touareg
 
Nytkö se sitten hajos,vetoauto. Automaattilaatikko vaihtaa rytkimällä :( VW Touareg
Voe hitto! Ota äkkiä vielä myyjään yhteyttä jos oli liike....
Ei ole 6 kuukauden sääntöä vastuussa.
Mikäli ei mahdollisuutta niin Autokorjaamo Ala-könni leppävesi.
Lähettää Recrolle Latviaan, missä itsekkin kävin yhen bemun kanssa...:oops::(
 
Minkä pituisia kärrejä teillä on avantin kuskaukseen? Oma 4m pitkä sai lähteä koska kaivurin kanssa ei onnistu ottaa työ laitteita kyytiin, ei mahdu. Nyt hankinnassa hulco 233x611 lavalla onko jollain kokemuksia?
 
Noin päin se täytyy isokin Avant ajaa kärrylle, että aisapaino pysyy alle 150 kilossa. Painopistehän on tuossa takapyörien etupuolella.

Arska Hulcolla pieni.png
 
Paljonko kärry Avantilla painaa? Tuo Hulco on meinaan niin raskas kärry että mietin miten olet saanut sen alle 3500kg vaikka sulla olisi aisapainio 150kg...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Kärry painaa n. 900kg ja Arska painaa 3200kg. Mua kiinnostaa tasapainoinen kuljetus eikä määräykset. Hulcossa on sallitut akselipainot 1800kg/akseli, ja Volkkarin 400 hv / 1000Nm pitävät yhdistelmän muun liikenteen rytmissä.

Pointti on se, että jos Arskan ajaa toisinpäin kärryyn, aisapainoa tulee n. 600 kg. Niin, että koukku on kiinni aisalaatikossa. Mittasin tänään.
 
Ok, tuo paino oli se mitä mua kiinnosti. Muistin että Hulco oli se n 900 kg joten tiesin että yhdistelmä on mahdoton. Mähäm kävin vaalla mun koneen kanssa ja se painoi 2840 kg ja silloin tankissa oli n 20 kg löpöä. Mutta mulla ei ole takapaino koneessa kun on se kippi ja paino on irrallinen mitä kipillä voi noukkia kyytiin jos on tarvetta lisäpainolle. Toistaiseksi ei ole ollut. Kyllä mä silti susittelen vähän määräyksien noudattamista...
 
Ok, tuo paino oli se mitä mua kiinnosti. Muistin että Hulco oli se n 900 kg joten tiesin että yhdistelmä on mahdoton. Mähäm kävin vaalla mun koneen kanssa ja se painoi 2840 kg ja silloin tankissa oli n 20 kg löpöä. Mutta mulla ei ole takapaino koneessa kun on se kippi ja paino on irrallinen mitä kipillä voi noukkia kyytiin jos on tarvetta lisäpainolle. Toistaiseksi ei ole ollut. Kyllä mä silti susittelen vähän määräyksien noudattamista...
Mä suosittelen oikeaa aisapainoa. Punnitse nyt vielä itsekin se aisapaino.

Määräykset on määräyksiä. Voin nostaa volsun ilmajousilla 800kg koukkuun painoa, jos pollarit pysäyttää.
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut