Hulcolla Avantin kuljetus | Sivu 5 | AvantClub - Keskustelupalsta
Kyllä ne katsoo vaakalla aisapainonkin, vaikka haastava punnittava onkin.
Tuo punnitaan etu- ja taka-akseli vaakalle irtonaisena ilman autoa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Olen itse nähnyt kerran tuollainen punnitus Lahden tiellä levähdysalueella. Siinä oli myös tukipyörän alla vaaka. Eli sellainen höpöhöpö. Mutta no hard feelings :cool: . Jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo/kokee.
 
Jos sattuu olemaan useampi vaaka, kaikki akselit vaalle ja saattaa tukipyörän alla olla vielä vaaka.
Irtonaisena punnitaan kyllä.
 
Ihan miten haluat. Minä sentään olen niitä nähnyt. Taisi kaverikin mainita niistä kerran kun saunassa juteltiin heidän varusteista.
 
Yksi teki pullotunkeista itse muutaman vaa'an. Pumpun painelinjaan painemittari ja selvitys männän halkaisijasta riittää.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Aisapainohan muuttuu aina alustan mukaan kun kyseessä on moniakselinen kärry. Ei ole väliä että onko siinä 2 vai 5 akselia. Akselit kun ovat kiinteästi kärryn rungossa kiinni ilman telikippiä. Eli heti kun tulee vähän kulmaa(korkeussuunnassa) suuntaa tai toiseen niin aisapaino muuttuu. Tasaisella sen pystyy mittaamaan ja sillä on pakko mennä kun kuitenkin tiet ovat 99% melkoisen tasaisia jos ajetaan esim 10 km matkan. Pääasia että kuljetta itse on tietoinen aisapainosta tai ylipainosta, sillä hän vastaa loppu kädessä kuorman kuljetuksesta.
 
En halua tästä mitään meidän keskeistä tappelua. Itse olen sitä koulukuntaa, että jos kärry on järeä, mennään hiukan yli sallituista painoista. Mutta edelleen turvallisesti. Kikkailemalla heikommalla materiaalilla päästään lakisääteiseen painoon. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
En halua tästä mitään meidän keskeistä tappelua.
Kikkailemalla heikommalla materiaalilla päästään lakisääteiseen painoon.
En minäkään hae tässä mitään riitoja.
Luokitteletko Edvardin kärry heikkomateriaaliseksikö? Kärryhän on 3500 kg kärry, hitsattu ja sinkitty runko. Jos joudun kuljettaa 860 sen kyydissä niin otan kaiken turhan pois kuten laidat ja laitojen kulmatolpat. Onko se mielestäsi kikkailu että turhaa painoa poistetaan kärrystä? Otin aikaisemminkin aina pois etu ja takalaidan vain vähentääkseni ilmavastusta! Nyt otan ne kaikki jolloin saan tolpatkin pois. Vinssipukin poistin kun en ole koskaan käyttänyt sitä ja sekin on turhaa painoa eikä mikään näistä toimista ole heikentänyt kärryä millään lailla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9
Nii, miten usein näitä punnitaan tai kyylätään ylipäätään jos yhdistelmä ja liinaukset näyttää maalaisjärjeltä olevan kunnossa. Kyllähän tuo Juhan 8satkun kuljetus jää tienpäälle ja sakkoja tulee ilman punnitusta jos poliisit haluaa koska lapuilla painot menee yli. Vai onko kilvitetystä avantista rekkarissa painot ilmotettu?

Ite vaihan kärryn isompaan hulcoon, painot menee auton vetokyvyn yli mutten pidä sitä niin pahana kuin että ylitettäisiin kärryn kantokykyä.
 
painot menee auton vetokyvyn yli mutten pidä sitä niin pahana kuin että ylitettäisiin kärryn kantokykyä.
Auto joutuu kyllä koville. Onko automaattivaihteinen?

Eikä 3-akselisen Hulcon kantokyky ole vielä lähelläkään 3500 kilossa. Akselit kantaa renkaineen 1800kg / kpl. Tiedän tapauksia, jossa esim. vastaavalla Hulcolla ku mulla on, on kuljetettu 2 kpl 2500kg painavia nostolavoja...
 
Nii, miten usein näitä punnitaan tai kyylätään ylipäätään jos yhdistelmä ja liinaukset näyttää maalaisjärjeltä olevan kunnossa
Olen joka päivä liikenteessä ja poliiseja on tietty näillä seuduilla lähes päivittäin liikkeellä. Liikennevaloissa niitä on ollut vieressä ja perässä. Kunhan kurkkivat, jos sitäkään. Kerran on tyhjän kärryn kanssa pysäytetty ja katottu pikku-e. Mielestäni pollarilla ei ole mielenkiintoa pysäytellä, kun kalusto on kunnossa, ja laitteet kunnolla neljällä erillisellä liinalla kiinni, niin, että ne näkyy jo kauas.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Auto joutuu kyllä koville. Onko automaattivaihteinen?

Eikä 3-akselisen Hulcon kantokyky ole vielä lähelläkään 3500 kilossa. Akselit kantaa renkaineen 1800kg / kpl. Tiedän tapauksia, jossa esim. vastaavalla Hulcolla ku mulla on, on kuljetettu 2 kpl 2500kg painavia nostolavoja...
Automaatti, 400/700 ja laatikko kestää tuhannen vääntöä. Ilmajouset hoitaa loput. Vetokykyä ei vaan ole kuin 2100 paperilla.
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut