Hulcolla Avantin kuljetus | Sivu 6 | AvantClub - Keskustelupalsta
Audi A6 kyseessä.
Jaa, no siinä tulee tietty pito-ongelmat sitten päällimmäisenä auton painon takia. Paljonko sulla menee painot yli? Liikenteessä yhdistelmä saattaa paremminkin herättää kiinnostusta, jos on iso kärry iso kone kyydissä. Harvan perheauton vetokyky kun ylittää edes tota 2000 kg.
 
Nykyisen kanssa ei mee, mutta isolavasen hulcon kanssa menee vajaa 100kg yl jos kaivurikin kyydissä. En pidä ylitystä vielä vaarallisena.

Hulco painais 785kg ja avantti 1080kg, näiden kanssa menee hienosti mutta jos ottaa kaivurin kauhoineen niin yli menee.
 
Joo, eihän tuommoiset painot tunnu missään. Jos on joku lavetti-Hulco, niin laidat pois => kevenee, ja jetsonit näkee liinat.
 
Karmee vejettävä
 

Liitteet

  • 20210401_172501.jpg
    20210401_172501.jpg
    5,2 Mt · Katselut: 227
Kulki kun pikku vene myrskyssä! Pituussuunnassa pomputti reippaasti ja kärryn perä kiemurteli helposti. Pelkkä kone kärryllä tulee hienosti mut työlaitteen kanssa painojakaumaa ei saa oikein. Liian lyhyt kärry eikä peräylitystä saa vähääkään ajosillan takia.
 
Kuulostaa siltä, että on liian vähän aisapainoa. Tosta pomputuksesta en oikein saanut kiinni?

Mikä vetoauto sulla taas olikaan?
 
Kuulostaa siltä, että on liian vähän aisapainoa. Tosta pomputuksesta en oikein saanut kiinni?

Mikä vetoauto sulla taas olikaan?
Miten sen nyt sanois.........kun ajaa esim. routaheittoon niin kärry käy allon pohjassa ja sieltä allon harjalle. Menee kun vuoristorataa ylös alas.
Touareg on vetoauto. Voima riittää hyvin mun ajoihin ja 760:nen tulee kärryssä huomaamatta ILMAN mitään työlaitetta kun ajaa perä eellä kyytiin. Puomi niin lähelle ramppia kun saa.
 
@640, onko sulla vettä hölskymässä se 120 kg tuossa kyydissä. Tuo harjalaite taitaa painaa yli 500kg vesineen. On siinä aisapainoa ainakin.
Liian lyhyt kärry.
 
Tossa onkin hyvä kun painojakauman saa just niin kun haluaa. Vetomassat voi olla toinen juttu :)
Helppoahan tuo on laitta vaikka kuin pienelle veturille turvalliseksi kun laittaa kukku painoa rittävästi.
Se että onko se laillinen kuljetus on sitten ihan eri juttu, en ole poliisi!
 
@640, onko sulla vettä hölskymässä se 120 kg tuossa kyydissä. Tuo harjalaite taitaa painaa yli 500kg vesineen. On siinä aisapainoa ainakin.
Liian lyhyt kärry.
Ei oo vielä tossa kuvassa,mut päivän mittan oli taajama-ajossa. Veen määrän kyllä huomas mut vauhtia alle 40km/h. Matkaa en olis lähteny ajaan.
 
Helppoahan tuo on laitta vaikka kuin pienelle veturille turvalliseksi kun laittaa kukku painoa rittävästi.
Se että onko se laillinen kuljetus on sitten ihan eri juttu, en ole poliisi!
Tarkotin just samaa,eri sanoin :)
 
Miten sen nyt sanois.........kun ajaa esim. routaheittoon niin kärry käy allon pohjassa ja sieltä allon harjalle. Menee kun vuoristorataa ylös alas.
Touareg on vetoauto. Voima riittää hyvin mun ajoihin ja 760:nen tulee kärryssä huomaamatta ILMAN mitään työlaitetta kun ajaa perä eellä kyytiin. Puomi niin lähelle ramppia kun saa.
Lisää akseleita, ni eio niin tarkkaa...
 
Näinhän se "reali maalimassa" menee pienellä aisan ylipainolla on yleensä paljon kivempi kuljettaa kuormaa, mutta sitte sinne matkalla on sotkettu nuo viranomaiset ja pitää tehdä kuormasta "epästapiili" että täytttä pykälät.....................................:mad:
 
Noissa keskieurooppalaisissa kärryissä on valtavat varmuusmarginaalit, kun ne vetää niitä traktoreillakin, jolloin kantavuudet saa ylittää reippaasti. Mulla on pahin tilanne ollut, kun pillarikuski kippasi vahingossa 8 tonnia sepeliä kyytiin. Niin se vaan Humbaur kippasi kuorman maahan, ja lastaus alkoi uudelleen. Ei edes renkaat menny kasaan...

Pollareita ei tunnu kiinnostavan kuorma, jos se on sopusuhtainen ja hyvin sidottu. Eli turvallinen. Mökkikärryilijät on niitä todellisia turvallisuusriskejä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
OIKEASTI suurmnpia vaaroja on ne "vaarilta" perityt käärit joista sitten pettää se vetoaisa siiinä kuormituksessa.
Matka jatkuu suuntaan YYYYYYY tai XXXXXXXXXXXXXX tai WWWWWWWW.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Kärry pitäisi saada paremmin vaaka-asentoon, jos kuva ei valehtele. Nyt kärryn taka-akseli ei ole mukana pelissä ja osa kiemurtelusta johtuu siitä. Löysäjousinen vetoauton taka-akseli on huono, kun koukku painuu liian alas ja myös tekee liikaa pystyliikettä.

Oke
 
Kärry pitäisi saada paremmin vaaka-asentoon, jos kuva ei valehtele. Nyt kärryn taka-akseli ei ole mukana pelissä ja osa kiemurtelusta johtuu siitä. Löysäjousinen vetoauton taka-akseli on huono, kun koukku painuu liian alas ja myös tekee liikaa pystyliikettä.

Oke
Kärry on kuvassa tarkotuksella vähän perä yläällä kun ajosilta ei pääse kääntymään alas asti jos perä vähänkään alaspäin,eli kärry oli tyhjänäkin aisa matalalla. Toisaalta kiinnitin huomiota tasasella käytävällä että sähköjohot lähellä maata,saattaa olla liikaa aisapainoo. Aisapainoo jos pitäis saaha pinemmäksi niin epäilykset käy toteen,Hulco ei sovellu mun tarkotukseen jo senkään takia kun ei voi olla yhtään peräylitystä.
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut