huomen aamulla kohti ylöjärveä..;) | AvantClub - Keskustelupalsta

toiminimi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
29.6.2010
4
0
1
olen tässä avantteja ettinyt ja kattellut kevvään ja muutama päivä sitten sattumoisin eksyin tälle voorumille.

täytyy sanoa että todella asiallista porukkaa täälä! olen nyt parin päivän aikana lukenut lähes jokaisen viestiketjun alusta loppuun ja saanut paljon hyvää tietoa ja lukea mielenkiintoisia kokemuksia. osaltaan tämä antoi mulle varmuuden tehdä avantista hankintapäätös..:) tämän takia oli pakko rekisteröityä tänne ja kiittää tänne kirjoitelleita!!!!

aamulla "pitäis" lähtiä ajamaan ylöjärvelle ja jos oikeen hyvin kaikki mennee niin 528 kyyvissä lähen poijes..:) no, katotaan huomenna miten äijän käy!

ei muuta ko hyvää kesää kaikille ja mie kirjoitan sit miten huominen reissu män..:)
 
Onnea reissuun! (ja jäitä hattuun että tulee hyvät kaupat)

Koita miettiä etukäteen mitä työlaitteita tulet varmasti tarvitsemaan. Melko varmasti saat ne koneen hankinnan yhteydessä edullisemmin kuin jälkikäteen. Muista kysellä myös käytettyjä.

Siteadminia ei varmaan haittaisi jos sattuisit mainitsemaan planeetan osuudesta päätöksenteossa tehtaan väellekin ;)
 
juu, pitäähän se tämän voorumin erinomaisuus tuoda sielä esiin!

mul on suurinpiirtein paketti mielesä mitä pitäis saaha lisälaitteita mukaan, mut kyllähän se tuo lompakko lopulta määrää mitä mukaan lähtee! ihan hyvän tarjouksen sain puhelimessa tehtaalta ja kaikkien työlaitteiden ovh hinnat on tiedossa joten toivottavasti saahaan sopiva paketti kasaan ja päässään kauppoihin..
 
Onko tehtaalla valmiina myyntiin laitteita? Keväällä kun omaani hankin, niin olisi ollut kuukausien jono.

Itselläni on vanha 530+, joka vastannee ainakin moottorin osalta tuota 528 laitetta, niin en kyllä ole katunut ostosta, vaikka kalliitahan nämä on. On kyllä ollut monessa asiassa jo helpottamassa omaa selkää ja hikikarpaloiden ei niin kovaa vuodatusta.

Tosiaan kannattaa ottaa noita lisälaitteita samalla mukaan, mitkä vain lompakko kestää. Ainakin itse sain tarvitsemani mielestäni kohtuu hintaan, koneen hankinnan yhteydessä.

Ei muuta kuin onnea kaupoille!
 
Onnea matkaan !! Kyllähän tuollaisen "syyn" takia ilokseen ajaa Ylöjärvelle vaikka pidemmältäkin. Noi nelisylinteriset koneet käyvät kyllä todella nätisti mitä olen joskus niitä kuunnellut. Mielestäni paljon nätimmin kuin kolmepyttyset pikkuveljet.

Pistäkäähän kuvia viissatasistanne tänne foorumille. Niin uusista kuin vanhoistakin.
 
sielä oli mun käsittääkseni muutama 200:nen ja muutama 700:nen. tämä 528 oli ainoo tuolta väliltä. ja toivottavasti sitäkään ei oo myynnissä enää ylihuomenna..:) tämä myyjä sanoi notta esim:420:llä mitä ensin meinasin, on toimitusaika10viikkoa!
 
Tommonen olisi nettikoneessa myynnissä: http://www.nettikone.com/avant/420/844448. On näköjään kutakuinkin kaikki mahdolliset lisävarusteet ja löytyy kaivurikin. Tuon 528:n hinta lienee yli 20k€, joten jos pienempi konekin riittää niin tuolla pääsisi kyllä jo hyvän matkaa eteenpäin erilaisten maatöiden kanssa.

Ainakin omassani tuo 28 heppanen kone on kyllä 3 sylinterinen, en sitten tiedä mikä koneversio näissä uusissa malleissa on. Ei kyllä ole kokemuksia 20 heppasista, mutta kyllä tuolla omallani kaikkeen hommaan on toistaiseksi riittänyt alle puoli kaasua; melusaaste pysyy näin ollen pihapiirissä kohtuullisena. Toki muutaman kerran on kone sammunut, mutta eipä minulla ole mihinkään kiirekkään :)
 
Oho !! Mä luulin että se isompi D1105 kone on jo nelisylinterinen. Oon sitten erehtynyt. Kone, jonka käyntiääntä kuuntelin, olikin siinä tapauksessa 635. Nelisylinterisellä koneella se kuitenkin oli ja kävi nätisti.

Joo, isomman koneen etu on varmasti tuo parempi teho alemmilla kierroksilla ja sen myötä vähemmin melusaastetta.
 
Itellä 2006 vuoden 630, kolmipyttyinen pitää melkoista tärinää ja tutinaa pienillä kierroksilla, mutta 1500 ja yli käy nätisti.
 
Joo, ei tuota viitsi kaasu pienimmillään kyllä kuunnella ollenkaan. Mun tapauksessa pellit hakkaa toisiaan vastaan niin, että hetkenpäästä päässä soi :( Tosin ei sitä kovin paljoa kierroksia tarvi nostaa, kun käynti tasaantuu. Kierroksista ei ole mitään hajua, kun tuossa vanhassa ei ole kierroslukumittaria.
 
nonii, sain tehtyä kaupat 528:sta! mukaan otin 140cm sorakauhan,minikaivurin,tr-piikit ja puukahmarin!

parina iltana oon ehtiny raksalla treenaileen ja nyt ainakin tuntuu että kone on tehoiltaan ja kyvyiltään semmoinen kuin ajattelinkin:)
ps: kehuin jorma jarkolle kovasti tätä voorumia..:)
 
Minäkin olen viestittänyt Ylöjärvelle tästä avantplanet.com sivustosta. Kesäkuun alussa olin uusien omistajien kurssilla ja mainitsin siellä kaikille kurssilaisille sivustostamme. Kun huoltopäällikkö kävi tekemässä pienen takuukorjauksen täällä mökillä ja toi samalla yleispihdin, niin jälleen kehuin avantplanetia.
Ylöjärvellä olin havaitsevinani pientä pidättyvyyttä avantplanetin suuntaan. ;)

Mutta tämä sivusto on kullanarvoinen käyttäjille, koneen ostoa aikoville ja mielestäni myös Avant tecnolle! Kun olette menossa Avantia ostamaan, niin kauha ja yleispihti ovat MUST. Se muuten näkyy tuossa pienkuormaajien turvallisuustutkimuksessakin; kauha ja pihti ovat ylivoimaisesti yleisimmät varusteet - ja syystä! Niillä pärjää tosi pitkälle. Niin ja jonkin sortin tukkikäryy, jos metsään haluat mennä nyt. Hyvää kesää! :D
 
Onneksi olkoon uuden Avantin omistajalle.

Työlaitteista sen verran, että itseäni ärsyttää, kun yleistä suuntaa-antavaa hinnastoa ei tunnu löytyvän mistään. Aina joutuu yksitellen kyselemään. Paljonkohan tuo yleispihti mahtaa maksaa?
 
Onnea uuden koneen johdosta! Minulla oli sama varustelu muutoin paitsi kahmari, joka jäi vielä hyllyyn. Sillekin olisi kyllä ollut jo talven puunkarsintojen risujen poisviennissä apua.

Ilman kuvia tosin koneen olemassaolo on kyseenalaista... ;)

Itse sain kevään koulutuksen yhteydessä A5 kokoisen käsihinnaston, josta löytyvät koneet, lisävarusteet ja lisälaitteet ohjehintoineen; tosin sen voimassaolo päättyi 30.4.2010, joten uudet päivitetyt hinnat lienevät jo olemassa.
 
Minäkin sain tuon A5-hinnaston, kun pyysin sähköpostitse Jorma Jarkolta esitteitä ja hinnastoja.
200-sarjan yleispihdin hinta luettelossa 622,-
 
Jahas, minäkin sain hinnaston sitä pyydettyäni. Olisi kyllä hieno juttu, jos hinnastonkin voisi julkaista netissä.
 

Uusimmat keskustelut