Huono mainos | AvantClub - Keskustelupalsta
http://areena.yle.fi/1-3066693
4.14 kohdalta alkaa avanttijumi :)

Ei kyllä pahalta näyttänyt paikka :eek:
 
Kuka katsoi klo 17.00 TV 1:sen uutiset, siinä kuvattiin kun Avantti oli lumitöissä ja kaveri joutui lapio töihin kun Avantti jäi kiinni lumeen, ei millään pahalla, mutta sanoisin että kuskilla on vähäinen ajokokemus Avantilla olisiko "ajokoulutus" paikallaan, kun kone liikkui sentään jonkin verran, tasainen maastokohta jne, jos olisi rinnemaasto, alamäki tai ylämäki, kallistus ojaan jne, silloin tulee tilanne toisenlaiseksi eli mahdollisesti on parempi ottaa lapio käteen ennenkuin on ojassa kyljellään. Kyllä ketjulliset renkaat olisi myös pelastanut tässä tilanteessa
 
Selvästi näki että nuorella miehellä ei ollut kovinkaan paljon kokemusta Avantista. Ja vielä 750'nen.. Omalla vanhalla konella olen ollut yhtä syvässä savessa kiinni ja silti päässyt pois.
 
Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista tietää että traktorikuvioisilla renkailla lumitöissä voi jäädä kiinni tasaisellakin ilman ketjuja. Ja liekkö noissa edes pintaa kunnolla... Kattokaas mitä edellä ajaneessa traktorissa oli alla, se oli varustettu talvikäyttöön! Omassa pikkukatissakin on kesät/talvet leveät nurmirenkaat ettei tarvi nelivedolla leikkiä ketjujen kans talvella. Perusjuttua ennen ku paukuttelette henkseleitänne.

Kuljettajan kokemuksesta en kommentoi koska siitä en tiedä mitään.
 
Juuri niin, joskus vaan lumen rakenne on sellainen pulverimainen että jää traktorillakin(iso neliveto) kiinni tasamaalle vaikka lunta olisi vaan 20cm. Eikä ole merkitystä millaiset renkaat on,ketjut tietysti auttaisi.
 
Laiska, kun olen luonteeltani niin mietinpä tuossa mitä olisi vaikuttanut jos...
olis käyttänyt sitä puomia/zoomia apuna taaksepäin siirtymisessä?
Kunhan vaan tuumailin - opiksi ja ojennukseksi itselle, tietysti :geek:

Pitäisi kaiketi - tuosta pikku 12,4 pakkasesta huolimatta mennä edes valmistelemaan noiden traktorirenkaiden vaihtamista pois alta. Veikkaisin, että savikausi on nyt ainakin hetkeksi aikaa ohi.
 
Kyllähän tuo kuski yritti zoomilla tökkiä mutta kyllä näytti onnettomalta tuuskaamiselta... hötylumesta yritti otta tukea... Itse olin kiinni 220:llä merenrannassa sileällä jäällä ja pääsin irti ilman zoomiakin. Eteen taakse linkkuun temppuilemalla... nurmirenkaat ja luistonesto!
 
Lopussa kun oli lapioimassa, näytti koneen takana olevan iso kasa lunta. Jos on ajanut siitä läpi, niin ei ihme ettei päässyt takas.
 
Lapio on hyvä opettaja. Paras oppituntini (ei Avantilla) kesti kaksi tuntia.
Ajoin John Deere Gatorilla moottorikelkkauraa pellon keskelle, kun hankikanto loppui.

Oke
 
Ukki sanoi:
Just tein saman havainnon. Tais olla vihree kuski :D


Pakko kommentoida, kun itse tuo kuski olen.. :D Paikka ei kuvissa näyttänyt pahalta, mutta todellisuudessa firman portti toisellapuolella, jäinen maa lumikerroksen alla, ja kone oli mäessä, tilanteessa jossa se ei liikkunut enää mihinkään.. Ajokokemuksesta sen verran, että en todellakaan ole plajoa ajanut, noin 250 tuntia parin vuoden sisään kyseisellä laitteella.. Vixxxxs oli kohtalainen lumitomakan yhteydessä
 
Hieno teko tulla mukaan kommentoimaan tapausta :) Etenkin näin itse mukana olleena.
Kyllä avattiin kiinni saa, sitten onkin hyvä huolehtia ettei tule lisävahinkoo.
Onni onnettomuudessa...TV-ryhmä sattuu kohdalle:)
 
Sepäksi tullaan vaan kokemuksen kautta ja uskallan väittää, että jokainen meistä on "kompastellut" joskus! ;)
 
218:lla liukastuu älyttömän herkästi sivusuuntaisesti koloihin, joista ei tractor kuviolla ja parilla nastalla pääse pois, ei ainakaan ilman luistonestoa.

Ja kun puskee läpi umpihangen täytyy ensin alusta nuoleskella kauhalla aika puhtaaksi, muutoin pakkautunut nuoskalumi on tractor renkaalle ylitsepääsemätön 15cm vuori.

Kertaalleen olen ajanut sen lumen päälle silleen ettei renkaat koskettaneet kantavaa alustaa. Kauhalla keula ylös ja lapiolla lumi pois alta.
Hieman työlästä kun lunta oli 1,5m ympärillä ja baanan oli nippanappa avantin levyinen.
Samoin kun nuoskalla ajoin kapeaan alamäkibaanaan, ei sieltä ylös päässyt gummirenkailla.
 

Uusimmat keskustelut