Hydrauliikan tankkilinja | AvantClub - Keskustelupalsta

Leppis

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
2.10.2008
4 147
924
138
Nyt "syyshuoltoa" tehdessä rakensin puuttuvan paluu / tankkilinjan kuntoon taakse, jonka kytkin haarottamalla paluusuodattimen ja venttiilipöydän tankkilinjan suodattimen päästä. Siis tästä.

Saman nippuun käänsin tämän kellunnan hässäkän menemään suorempaan tankille.
 

Liitteet

  • tankkilinjan haaroitus.gif
    tankkilinjan haaroitus.gif
    2,7 Mt · Katselut: 2 532
  • kellunnan hasa.jpg
    kellunnan hasa.jpg
    671,5 KB · Katselut: 2 510
Mikä oli juttu tässä? oliko se niin että takapään tankkilinja ei mene suodattimenläpi? Veditkö uuden letkun takaa suoraa tankille eli kuva 1?

Millä lailla olet muuttanut tuo hässäkkä siinä kellunnan yhteydessä? Minne se meni aikaisemmin?
 
STEFFE(CTIVE) sanoi:
Millä lailla olet muuttanut tuo hässäkkä siinä kellunnan yhteydessä? Minne se meni aikaisemmin
Kellunta on tuossa hässäkässä rakennettu haaroittamalla orbitrolin tankkilinja, jolloin paluu kiertää tankin päältä takaisin venttiiliryhmälle ja sieltä lauhduttimen läpi tankille paluusuodattimelle. Nyt muutin lyhyemmän reitin niin, että orbitrol paluu jäi vielä kiertämään vanhan reittinsä, mutta kellunta menee suoraan kuvan suodatinyhteeseen. Paluupuolella on vähän ahdasta ja näin toivon saavani hieman paremman liikkuvuuden puomiin. Takaosaston paluun otin samaan nippuun jotta sekin kiertäisi suodattimen kautta.
 
Hyvät kuvat.Tilasin just kellutuspaketin ja siinä oli paljon osia.
Pitää perehtyä.Voistko selittää taekemmin sen orbitrolin,joku kierto,paluu vai liittyykö myös ohjauspyörään.
 
On vissiin ohjauksen tankki linja vai paluu.Hydraulikaaviot ei vielä niin tuttuja.
200 sarj kaikki näytti olevan samassa nipussa.
 
Kuvat on 630 koneesta. Juu tuo on orbitrolin paluu eli tankkilinjan putki. Orbitrol on oikeastaan ohjauksen säätöventtiili, joka on ohjausakselilla ennen ohjauksen vakiotilavuusvirtauspumppua. Eli säätää rattia kääntäessä kumpaan suuntaan ohjausvirtaus lähtee ja tämä "pumppu" mittaa tarkan määrän mitä ohjaus sylinteri kulloinkin tarvitsee. Pumppu mahdollistaa jonkin verran koneen kääntöä moottori sammutettuna jos vaan alusta ei vastusta liikaa.
 
Miksi ei kellutusta voi tehdä niin että laittaa t-kappaleen sylinterin molempiin päihin ja
paksumman letkun+vent väliin,mikä ylhäältä tulee se alas menee ja päinvast jos kerran jossain on ahdasta.
Lyhyt matka ja isompi reikä=herkempi.Onks sylint enemmän työntö kun veto voimaa/tilavuutta ,
joku turvajuttu vai muu,tulee kai se kuorma alas jos k vent avataan joka tapauksessa.
Sähkö syst sähk vent+sähk turv lulkitus onko jotain sellaista.Tuli vaan tällainen mieleen?
 
Olen nähnyt tuollaisen kellutuksen kuin "Katti" ehdotti toiminnassa, tosin erimerkkisessä, traktorityyppisessä koneessa. Sylinterin molemmat päät oli yhdistetty toisiinsa letkulla joka on kirkasta kudosvahvisteista puutarhaletkua. Ja homma toimii todella hienosti. Aura seura maata, kumpareita ja notkelmia todella hyvin.

Olenkin ajatellut samaa systeemiä omaan Avanttiin aivan kuin "Katti" ehdottaa, haaroittamalla puominsylinterin letkut ja rakentamalla "oikolinjan" jossa on sähköventtiili (pitäisiköhän niitä olla 2 ihan vaan varmuuden vuoksi, sylinterin molemmissa päissä) saisi homman varmasti pelaamaan.

Minkälainen venttiili olisi paras tähän tarkoitukseen?
 
Lipponen sanoi:
Sylinterin molemmat päät oli yhdistetty toisiinsa letkulla joka on kirkasta kudosvahvisteista puutarhaletkua
Varmaankin voi unohtaa puutarhaletkut tässä kohtaa. Toimiva systeemi muuten mutta ei voi suositella virallisesti.
Täytyisi olla jokin painetunnistin, jolla voitaisiin eliminoida alkuun kuorman tippuminen kenenkään päälle/varpaille nappia painaessa.
Kuorman tippumisen takia ei avantissa ole tehtaalla laitettu vapaata kelluntaa.
 

Uusimmat keskustelut