Jyrki pokela

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.11.2019
343
247
43
Alavieska
Lisäsin puhaltimen. katso sitten samalla että letkut / johdot eivät peitä kennon ilman ottoa. 760 oli jossain vaiheessa laitettu niin että kenno ei saanut ilmaa. kone vahtui ennen kesää.

• Tykkää
Reaktiot: patse

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 045
57
48
Espoo
Mä funtsin hiukan päinvastaista minulle uuteen koneeseen, eli lähinnä puomin nostovoiman rajoittamista, johtuen siitä että alkusarjan koneissa oli kestävyyshaasteita. Samalla voisi tehdä vaa'an koneeseen, eli ajatuksena jollain tunnetulla paine/virtaus/momentti käyrällä tutkailla kuormia ja tehdä vaikka jonkun taulukon ja sitä vastaavan näytön. Katotaan kuinka pitkälle innostus piisaa ja rahtaako ali kiinasta sopivia osia.

Jyrki pokela

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.11.2019
343
247
43
Alavieska
Mä funtsin hiukan päinvastaista minulle uuteen koneeseen, eli lähinnä puomin nostovoiman rajoittamista, johtuen siitä että alkusarjan koneissa oli kestävyyshaasteita. Samalla voisi tehdä vaa'an koneeseen, eli ajatuksena jollain tunnetulla paine/virtaus/momentti käyrällä tutkailla kuormia ja tehdä vaikka jonkun taulukon ja sitä vastaavan näytön. Katotaan kuinka pitkälle innostus piisaa ja rahtaako ali kiinasta sopivia osia.
Laitat painevaron puomin nostosylinteriin niin saa voimaa rajoitettua. Nopeus tulee käytettävissä olevasta öljyn määrästä ja voima paineesta.

• Tykkää
Reaktiot: Maasturisti

patse

Jäsen
16.4.2017
4
0
1
Lisäsin puhaltimen. katso sitten samalla että letkut / johdot eivät peitä kennon ilman ottoa. 760 oli jossain vaiheessa laitettu niin että kenno ei saanut ilmaa. kone vahtui ennen kesää.
Ok. Kiitos tiedoista/neuvoista ja videoista. Hienoa kun joku jaksaa/viittii tehdä "opetusvideoita":). Jonkin verran hydrauliikka hommia tehneenä niin videoista saa vähän vahvistusta omaan tekemiseen;)

patse

Jäsen
16.4.2017
4
0
1
Kyllä se pysähtyy 60l/min vauhdillakin...
Onko mennyt mitään rikki kun 60l/min vauhdista pysähtyy? Itsellä kun jää kiekko kantoon jumiin/pysähtyy niin mikään ei liiku ennen kuin vähentää kierroksia. Käytätkö kallistusta jyrsiessä? 36 l/min täytyy ajaa edestakas.

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
3 377
536
113
Koneen ratin pyöritys kuluttaa orbitrollilla osan öljyn tuotosta. Samoin puomiin nostot/kallistukset. Edestakaisin ajo ei vaikuta työlaiteöljyn tuottoon, ellei tumppaa poljinta pohjaan...

• Tykkää

Juha

Jäsen
25.4.2018
1 074
471
83
Kaarina
Onko mennyt mitään rikki kun 60l/min vauhdista pysähtyy? Itsellä kun jää kiekko kantoon jumiin/pysähtyy niin mikään ei liiku ennen kuin vähentää kierroksia. Käytätkö kallistusta jyrsiessä? 36 l/min täytyy ajaa edestakas.
Ei oo. Ei se oikeastaan koskaan täydestä vauhdista pysähdy, vaan momentti loppuu, ja sitten kierrokset vähenee, ja viimeiseksi haukkaa liikaa. Ei kovin dramaattista.

Ajan aina edestakaisin, mikäli mahdollista. Silloin on täydet mehut käytössä, kuten Leppiskin tuossa totesi. Hankalassa paikassa sitten kallistuksella.

• Tykkää

Samankaltaiset keskustelut