Hydrauliikan tuoton lisäys 528 Vm12 | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
Koneen ratin pyöritys kuluttaa orbitrollilla osan öljyn tuotosta. Samoin puomiin nostot/kallistukset. Edestakaisin ajo ei vaikuta työlaiteöljyn tuottoon, ellei tumppaa poljinta pohjaan...
 
  • Tykkään
Reaktiot: patse
Onko mennyt mitään rikki kun 60l/min vauhdista pysähtyy? Itsellä kun jää kiekko kantoon jumiin/pysähtyy niin mikään ei liiku ennen kuin vähentää kierroksia. Käytätkö kallistusta jyrsiessä? 36 l/min täytyy ajaa edestakas.
Ei oo. Ei se oikeastaan koskaan täydestä vauhdista pysähdy, vaan momentti loppuu, ja sitten kierrokset vähenee, ja viimeiseksi haukkaa liikaa. Ei kovin dramaattista.

Ajan aina edestakaisin, mikäli mahdollista. Silloin on täydet mehut käytössä, kuten Leppiskin tuossa totesi. Hankalassa paikassa sitten kallistuksella.
 
  • Tykkään
Reaktiot: patse
Nyt on sitten vanha 36 l/min pumppu vaihdettu Tupla pumppuun 36 l/min /14 l/min ja testattu että toimii. Toteutin lisä työhydrauliikan lisäyksen 3/2 magneettiventtiilillä. Tankkilinjan liitin jäähdyttimen kautta tankkiin meneväksi. Lisäsin myös toisen jäähdytyspuhaltimen siltä varalta jos lämmöt nousee kovin korkeelle. Vuotojakaan ei ollut letkuissa eikä liittimissä. Koitan lähettää liittenä muutaman kuvan ja videon pätkän.:)
 

Liitteet

  • 20210514_210520.jpg
    20210514_210520.jpg
    2 Mt · Katselut: 252
  • 20210514_210545.jpg
    20210514_210545.jpg
    1,7 Mt · Katselut: 237
  • 20210514_210611.jpg
    20210514_210611.jpg
    2,1 Mt · Katselut: 244
  • 20210514_210630.jpg
    20210514_210630.jpg
    2,1 Mt · Katselut: 230
  • 20210514_210640.jpg
    20210514_210640.jpg
    1,7 Mt · Katselut: 242
  • 20210514_210651.jpg
    20210514_210651.jpg
    1,3 Mt · Katselut: 246
Hieno toteutus ja väintään yhtä selkeä video. Hyvin olet toteuttanut lisävirtaukset! Mielenkiinnolla odotellaan lisätietoo pyörivistä koneista.

Videoita ei voi tänne suoraan ladata, vaan linkittää tänne muista alustoista.
 
Onko noita hammasrataspumppuja olemassa läpivetävällä akselilla? Tai voiko tuollaisesta tuplapumpusta irrottaa ulommaisen yksikön niin että sisempi vielä toimisi yksinään, ja siihen jäisi käyttöakseli näkyville?
 
Olen miettinyt tuplapumppua omaan koneeseen. Minkä hintainen tuo salamin pumppu on? Onko samoissa hinnoissa casappan kanssa?
Kokemukset kanssa kiinnostais. Miten jaksaa moottori pyörittää pumppua ja tuliko kantojyrsimestä käyttökelpoisempi?
 
Onko noita hammasrataspumppuja olemassa läpivetävällä akselilla? Tai voiko tuollaisesta tuplapumpusta irrottaa ulommaisen yksikön niin että sisempi vielä toimisi yksinään, ja siihen jäisi käyttöakseli näkyville?
Mulla oli edellinen härveli Ransomes ruohonleikkurista tehty ja siinä oli hydrostaattiajo, jolle voima meni kaksoispumpun läpi kardaanilla
 
Sellaista juuri olen yrittänyt löytää. Ihan yksiosainen pumppukin riittäisi läpimenevällä akselilla mutta ei haittaa vaikka olisi tuplamallia. Sulla ei varmaan ole tarkempia tietoja osista?
 
Ei ole muuta tietoa kuin malli koneesta. Ransomes 213d highway 90-luvulta. Manuaali löytyi ainakin aikanaan googlaamalla. En nyt muista montako niitä tuli printattua aikanaan.
 
…ja komento takaisin, malli oli Motor 213D. Noissa erona taitaa olla juurikin vetoakselin rakenne. Mulla oli se moottorilta kardaanilla pyörimisen saanut hydrostaatti jonka perässä oli lähes normi tasauspyörästö - jäykkä akseli ja tossa toisessa ajomoottorit pyörillä, jolloin myös pumput on erilaiset.
 
Olen miettinyt tuplapumppua omaan koneeseen. Minkä hintainen tuo salamin pumppu on? Onko samoissa hinnoissa casappan kanssa?
Kokemukset kanssa kiinnostais. Miten jaksaa moottori pyörittää pumppua ja tuliko kantojyrsimestä käyttökelpoisempi?
Moi. Mulla pumppu 36/14 litraa tais olla jotain 250 euroo. koko paketti oasineen,venttiileineen ja letkuineen + jäähdytyspuhallin oli muistaakseni noin 800 - 900 euroo. kone siis 528 ja hyvin jaksaa kone pyörittää ja kantojyrsin toimii mainiosti kuten muutkin pyörivät laitteet. Myös 260 kaivurilla mukava kaivaa pehmeempää maata kun pienillä kierroksillakin liikkeet on nopeemmat. Vähän joutuu alussa totutteleen kaivamista. Samoin lumen siirtely kauhalla paljon nopeempaa. Suosittelen :D
 
Moi. Mulla pumppu 36/14 litraa tais olla jotain 250 euroo. koko paketti oasineen,venttiileineen ja letkuineen + jäähdytyspuhallin oli muistaakseni noin 800 - 900 euroo. kone siis 528 ja hyvin jaksaa kone pyörittää ja kantojyrsin toimii mainiosti kuten muutkin pyörivät laitteet. Myös 260 kaivurilla mukava kaivaa pehmeempää maata kun pienillä kierroksillakin liikkeet on nopeemmat. Vähän joutuu alussa totutteleen kaivamista. Samoin lumen siirtely kauhalla paljon nopeempaa. Suosittelen :D
Kiitoksia vastauksesta. Itse ajatellut 34/10 litraista pumppua. Tuskin 423 jaksaa 50 litran pumppua pyörittää kunnialla. 260 kaivurista en tiedä, mutta oma 210 kaivuri on jo tuolla 34 litralla melko hätäinen, paitsi kauhan kääntö. Tuntuu että kauhan kääntöä on rajoitettu venttiilin karalla vähän liikaa.
 
Kiitoksia vastauksesta. Itse ajatellut 34/10 litraista pumppua. Tuskin 423 jaksaa 50 litran pumppua pyörittää kunnialla. 260 kaivurista en tiedä, mutta oma 210 kaivuri on jo tuolla 34 litralla melko hätäinen, paitsi kauhan kääntö. Tuntuu että kauhan kääntöä on rajoitettu venttiilin karalla vähän liikaa.
Mistä olet löytänyt pumpun? Olen ajatellut jotain samaa kokoluokkaa, ja miten olet toteuttanut sen jos olet jo? Mulla on 420
 
10/4,5 cm3 pumppu Salhydrosta tulossa. Tuo 4,5 pumppu on ehkä iso, mutta on pienin 2-sarjan pumppu heillä. 1-sarjan n. 3-3,5 cm3 pumppua ajattelin kakkospumpuksi, mutta toimitusaika olisi venähtänyt melkoiseksi niin ajattelin kokeilla tuolla 4,5 cm3, toivottavasti moottori jaksaa pyörittää.
Kerron kokemuksia kunhan saan homman tehtyä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
No niin nyt on kaksoispumppu asennettu ja testattu. Mukavasti tulee kierroksia lisää kantojyrsimeen kun laittaa kakkospumpun päälle.
Tuo 10/4,5 cm3 pumppu on 423:een snadisti liian iso niin kuin vähän epäilinkin. Kun kantojyrsin jumittaa niin moottori alkaa hyytyä, mutta ehtii hyvin napsasta kakkospumpun vapaakierrolle ennen moottorin sammumista.
Asentaminen ei ollut mikään helppo homma ahtauden takia. Olin päivän paikallisen hyde firman tiloissa tekämässä asennusta ja se oli hyvä ratkaisu kun letkuja ja liittimiä piti sovitella paikoilleen. Imupuolen kasasin perus messinki osista että sai molemmille pumpuille öljyä.
 
Nyt kun olen testaillu lisää taso- ja kelajyrsimen kanssa niin tuntuu, että tuo pumppu paketti onkin ihan ok. Moottorista otetaan toki kaikki irti, mutta em. jyrsimillä ei saa moottoria sammumaan kovinkaan helposti. Jos olisin valinnut kakkospumpuksi pienempitilavuuksisen niin olis varmaan jääny kaivelemaan, että olis varmaan jaksanut kone pyörittää isompaakin pumppua. :)
 

Uusimmat keskustelut