Hydrauliletkujen korjailua | AvantClub - Keskustelupalsta

bleve

Jäsen
Keskustelun aloittaja
17.8.2013
147
25
28
Vihti
Huomasin viikolla että kärkikippaavan kauhan hydrauliletkusta oli hajonnut kumipinnoite ja metallikudos oli suoraan näkyvillä. Tämä liene tuttu näky muillekin avant käyttäjille. Itselläni on useammastakin laitteesta hajonnut letkusta suojapinnoite kun letku on jäänyt johonkin puristukseen tai saanut kolhun.

Paikallisesta autotarvikeliikkestä joskus osamani vulganoituva teippi on toiminut tähän apuna. Irroitin vain letkun pään sylinteristä ja kiersin 50% venyttäen teippiä pari kerrosta rikkoontuneen hydrauliletkun ympärille. Lopuksi letku takaisin ja kevyt kiristys. Näin metallivahvike on suojattuna eikä pääse ruostumaan. Vanhimmat vastaavat paikkaukset ovat nyt kolme vuotta vanhoja eivätkä letkut ole hajonneet lopullisesti vieläkään.
 
Kutistesukka liimalla on vielä kestävämpää, paikkaukset letkuihin tehtävä sitten ajoissa, eli teräskudos ei saa ruostua...
 
tompula sanoi:
Kutistesukka liimalla on vielä kestävämpää, paikkaukset letkuihin tehtävä sitten ajoissa, eli teräskudos ei saa ruostua...

Kiitos, tuo on todellakin parempi vaihtoehto mutta hankalampi asentaa. Kärkikippaavan kauhan letkuun pistin nyt kokeiluun.
 
2007 vuoden avant 220: Öljynpuhdistajan ja -lauhduttimen letkut kovettuvat ja vuotavat öljyä liitoksista. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Näyttävät olevan hydrauliletkuja.
 
Etu ulosoton letkun vaihtoa lauantain ratoksi, olisi pitänyt kanssa korjata vaan teipillä.
Etupalkissa oli vuosien varrella kertynyt kivasti multaa.
20191221_141134.jpg
 
Huomannu kanssa, että tuo etupalkki kerää kaiken näköistä moskaa mukavasti. Tuossa uudemmassa mallissa on oikein iso aukko tuossa päälipuolella. Onkos noissa isommissa vihreissä samaa vikaa vai onko tiiviimpi rakenelma?
 
Laitoin uudet 1/4" letkut 180 cm kärkikippaavaan XL kauhaan vm 2010 sekä irroitin hieman väärässä paikassa olevan letkukiinnittimen kummaltakin puolelta. Jos sinulla on sama kauha, letkun katkaisupituus on 147 cm. Kaksi uutta letkua maksoivat töineen 31,26 (alv24). Ei tarvitse enää jännittää ja tarkastaa milloin letkut alkavat vuotaa. Alkuperäiset letkut.

Oke

Letku_147cm.jpg
 
Isommissa erilainen rakenne puomissa. Kippaussylinterin kotelokin on avonainen alapuolelta. Tietysti kaikenlaisia koloja on mihin likaa kasaantuu.
Tarkoitin etupalkilla tuota koteloa missä on etupyörien moottorit. On päältä melko avoin ja moskaa kertyy sinne melko pajon ja on hankala puhdistettava, alapuolella muutama pieni reikä mistä valuu veden mukana moska pois jos mahtuu reijistä.
 
Aivan, käsitin väärin. Isommissa hieman paremmin suojattu tuo etupalkin kolo, mutta kyllä sitäkin saa välillä puhdistella. Jarrumekanismi jää jumiin liiasta moskasta.
Hankala kyllä puhdistella.
 

Uusimmat keskustelut