hydrauliletkut | AvantClub - Keskustelupalsta

jarine80

Jäsen
Keskustelun aloittaja
28.10.2011
99
0
6
keski-suomi
eli kun tulee tarvis teettää esim. jollekkin omavalmistelaitteelle hydrauliletkut niin mitä pitää tiskillä sanoa että saa esim.oikeat pikaliittimet,onko niihin olemassa joku nro:sarja tai jotain....
ekakertaa eilen irrotin lisähydrauliikan liittimensuojahatun ja totesin että vastaavanlaista liitintä en oo ennen nähny(kone220) :roll:
 
Itse ainakin olen vienyt letkun kokonaisena liittimineen Hydromarketiin ja sanonut että samanlainen, kiitos. Ja sieltä on tullut sitten samanlainen ja ongelmia ei ole ollut.
 
jarine80 sanoi:
vaan kun ei oo yhtään malliletkuakaan... :D

Ota kuva ja tulosta se, sen kanssa osaavat varmasti tehdä :) Muista ottaa mitat myös mukaan. Ja voi myös soitella liikkeeseen ja kysäistä sieltä, tietävät jo ehkä valmiiksi.
 
Mitäs hintaluokkaa tuommoiset letkut mahtavat ovat. Jos tarvisi teettää noin 0.5m jatkopalat pyörivälle laitteelle. Eli 3x0.5m letkua, 3x naarasliitin ja 3x urosliitin ja letkusiteet/suojat. Vai kannattaako teettää suoraan pidemmät letkut, jos on kyse yhdestä laitteesta. Siis, voiko liittimiä kierrättää vanhasta letkusta?
 
200-sarjassa on Flat malliset pikaliittimet. Letkuja tehdessä tulee tietää mm. käyttöpaine, virtausmäärä jne. -Kannattaa selvittää ensin ominaisuudet mitä tarvitsee. :cool:
 
Aika edullisia ne on. Muistelisin että vähän päälle satasen maksoi 4kpl noin 150-200cm pitkiä letkuja liittimineen.
 
exjko sanoi:
Mitäs hintaluokkaa tuommoiset letkut mahtavat ovat. Jos tarvisi teettää noin 0.5m jatkopalat pyörivälle laitteelle. Eli 3x0.5m letkua, 3x naarasliitin ja 3x urosliitin ja letkusiteet/suojat. Vai kannattaako teettää suoraan pidemmät letkut, jos on kyse yhdestä laitteesta. Siis, voiko liittimiä kierrättää vanhasta letkusta?

Kannattaa tehdä uusi sopiva letku ja siirtää pikaliitin vanhasta.
Hätätapauksessa voi letkukarojakin kertaalleen uudelleen puristaa,
mutta suositeltavaa se ei ole.

Jatkoletkut ovat epäkäytännöllisiä ja kalliita tarvittavan suuren liitin määrän vuoksi.

Itse tein uudet letkut mm. kahmariin, koneen vaihdon takia. Samalla
vaihdoin letkut taipuisempiin/ohuempiin, kun käyttävät vain yhtä sylinteriä,
niin virtaamaa ei paljon tarvita.
 

Uusimmat keskustelut