ilmajarrullinen auto harrastekäyttöön? | Sivu 3 | AvantClub - Keskustelupalsta
Vaikka 80mm kuula sopisikin, niin halvemmaksi tulee sorvauttaa koko laitos. Tuommonen pelkkä tr-vetokuula maksaa sen 500€, eikä se ole vielä etes valmis siihen hintaan.
 
Kirjoittelin Mellerin tehtaalle ja sain vinkin sopivasta numerosarjan paikasta.
Sieltä saanee alkuperäisen varaosan, taidan koittaa mennä sillä.

Vaihtarina on IKH:n leikkaa-liimaa-askartele päätykuula pidikkeineen reilulla satasella.
 
Maasturisti sanoi:
Yllätysvoittajaksi valikoitui lopulta Renault - mon amour

Midliner 140 S Turbo vm. 1991 C1 ka 7,5 tn tasan.

Lavan säkäkorkeus on 115 cm, joten 3 m rampilla vielä rohkeudella pärjää. On tuossa toisetkin rampit hiukan pidemmät ja paljon raskaammat, pitää nyt testailla.

Vain terveisiä voi viedä 3 tn kantavuudella. Ehkä jotain hyödyllistäkin mökin risu ja kantokätköjen poistamisen muodossa sekä kuorikatteen hakureissujen kautta.

Onnea hankinnasta :) Kyllähän tuolla Avant liikkuu laitteineen komeasti ja miksei polttopuut ja mullatkin sekä mainitsemasi kuorikatteet. Lavassa on ilmeisesti pituutta riittävästi. Nyt on taas hetken varmaankin "kättenvoiteita" ennen kuin oppii tuntemaan uuden laitoksen ominaisuudet ja tekniikan.

Mitään en näistä tiedä, mutta saisko tällaiseen säädettävän ilmajousituksen jotenkin asennettua taka-akselille? Saattaa tulla Trafin katsastussäännöksetkin tietysti vastaan ja lienee tyyristäkin.
 
Kuva hämää, lava vaivaiset 3,8 m.
Täytyy laittaa koukku niin pärjää.
Tällä voi vetää c1e kortilla 11 tonnin "yhdistelmää"
 
Maasturisti sanoi:
juu, kun kyse on siitä että folkkariin ei saa enää järjellisesti kulutusosia ja pitäis päivittää värkki.

Minkä ikäinen volkkari sulla oli? Mitä tarkoitti tuo järjellisesti, onko hinnat karanneet vai eikö saa kuin ulkomailta vai mitä? Ilmeisesti LT oli kyseessä, niitä näkyvät vieläkin kaupittelevan melko kovilla hinnoilla ikäisekseen vaikka alkavat olla läpilahoja. Ollut itselläkin samansuuntaisia mietteitä että jos pääsisi tuosta jatkuvasta peräkärryn hinaamisesta eroon.
 
Mulla oli vw lt 55 ja siihen oli hankala löytää mm. jarruosia ja palloniveliä. Tehdas oli lopettanut tuen silloin kun viimeisen valmistamisesta oli 15 vuotta.

Ostin tosiaan tilalle ensin sen vanhan rellu midlinerin ja kun siihenkään ei löytynyt jarruosia, niin sattui kohdalle Renault master max noin 10 vuotta käytettynä ja 200 tkm ajettuna. Nyt on ollut onnellisia kilometrejä parin kauden ajan joku 7500 km/vuosi. Oikein tyytyväinen olen ollut. Hintaa oli hankittaessa n. 6500 eur ja tonnilla piti kärkeen remontteerata mm. turvatyynytn boksi jne. Jarrut maksoivat sittemmin noin 500 eur, mutta nyt auto on hyvässä käyttökunnossa ja varsin lutettava ja mukava matkakumppani. Samoja vehkeitä löytyy ainakin ivecon logolla. Malli taitaa olla c50 tjsp. Jos keulassa olisi tähti, maksaisi värkki jotakin 20-30 keur, eikä kyyti siitä kummenisi.
 
Ja nyt sen verran päivitystä että myös midlinerissä on jarrut. Nyt on long halul kuljetuksiin 3 tonnin rellu.
 
Midlinerillä on kesän mittaan tullut ajeltua toistakymmentä kuormaa. Rikki on on mennyt yksi jarrusylinterin tiiviste, kytkimen työsylinteri ja paineilmaventtiilit. Muuten on pelitäänyt ihan hyvin.
 
Tässä viime viikon uudeksi merkittyjä kirjoituksia käynyt läpi ja tämäkin tuli esiin:

Allekirjoittanut on taas talvipäivät (joulu-maaliskuu) tuolla Saksan maalla ja käytettävissä pikkuauto.
Alle puolen päivän matkan päässä Nurburringiltä (lähin Finnairkenttä on DUS) onnistuu tarkastus/hakukäynnit joskin kieleksi pitää löytää englanti vastapuolelle, jos joku jotain mielenkiintoista löytämään. Saattaisin itsekin innostua "halpis" tuonnista... niin ja ajamallahan sen sieltä saa pois 'ihan samaan asevelihintaan' tietysti kulut lisättynä :) .
 
Avantille kuletukalustoo miettiny myös. Pikku Cantteri normi lavalla ja pitkät ajosillat olis yksi vaihtoehto. Pikku kuorma-autoja myös katellu mut ylläpitokulut nousee verrattuna Cantteriin. Peräkärry poissuljettu vaihtoehto vetoauton ja kortin takia. Ulkomailta en ole koskaan autoa ajatellu hakea,ei osamista ja tuleeko edes halvemmaksi. Parempia ehotuksia kuletukseen saa kertoo.
 
Avantille kuletukalustoo miettiny myös. Pikku Cantteri normi lavalla ja pitkät ajosillat olis yksi vaihtoehto. Pikku kuorma-autoja myös katellu mut ylläpitokulut nousee verrattuna Cantteriin. Peräkärry poissuljettu vaihtoehto vetoauton ja kortin takia. Ulkomailta en ole koskaan autoa ajatellu hakea,ei osamista ja tuleeko edes halvemmaksi. Parempia ehotuksia kuletukseen saa kertoo.

Kannattaa katsella Iveco ja Renault master Maxi tarjontaa myös. Hommasin Rellun mastermaxin kuljetukseen ja on ollut mukava peli. Kantavuus 3500, koukkuun saman verran ja junapaino 10000 kg. Naamioituu kuitenkin pakettiautoksi sorttiaseman portilla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE

Uusimmat keskustelut