Iskuvasara | AvantClub - Keskustelupalsta

Timotopi

Jäsen
Keskustelun aloittaja
30.5.2016
2 450
1 966
113
Jyväskylä
Moi
Olikos täällä ketään joka on kokeillut moista kampetta??
Nehän on käsittääkseni tarkoitettu betonille, mutta saako niillä kiviä pienennettyä?
Monesti törröttää kiven kulma maan päällä ja ko,ko on semmoinen ettei kannata yrittää poistaa kokonaan.
Tuli vaan mieleen kantojyrsimestä. Jos sais kiven pienemmäksi päältä niin vois lopun antaa olla maan alla :p
Esim tälläinen https://huutokaupat.com/2141438/msb-saga-hydraulivasara
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on jokin vanha romu brexit maasta.
Yleisesti iskuvasarat rasittaa puomistoa ja saattavat päästää öljyjen sekaan metallilastuja.
 
Nyt kun miettii enemmän tätä laitetta niin oikeesti olisi kätevä laite?
Ruohikosta kun pilkistää kivenpää niin olisi kätevä vähän lyhentää...
Toinen homma olisi lohkoa kiviä jotta saisi tehtyä kiviaitaa kun ei tahdo löytyä mistään niitä navettakiviä. :mad:
 
Hommasin hyd.kallioporan vuosi sitten.
Sillä voi porata halkaisukiiloja varten reikiä.
Vielä löytäisi sopivasti hyd.halkaisukiilan jostain. Miesten hommaa kylläkin porailu.
 
Samalla kun varustaa Avantin vasaralla,niin pitää tehä tehtaalle tilaus uuvesta koneesta. Toimitus kestää enemmän kun kone vasarahommissa
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Joo kyllä vasara hakkaa puomia ja lastuja saattaa lähteä kiertoon hyd öljyjen sekaan...
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Ensinnäkin: minä tarvisin sen uuden koneen kun TheKone ei mahdu tuonne vallihautaan ja toisaaltaan nostokorkeuskin jää vajaaksi (nimimerkki: kantanut savea vaaka mitattuna viisi (5) tonnia lapiolla ja tilaamassa Hiabbia kuormalavojen nostotöihin).
Toiseksi pitää ilmoittaa ajoissa jos on jotain hyvää tarjolla, varsinkin sellaista laitetta jolle pitää oikein todenteolla etsiä käyttöä (selvinnen silti 'vasaroinnista' tuolla patterimakitalla yhä).
Kolmanneksi: virheellisen tiedon levittäminen on ehdottomasti presidentillistä (ehdotan TT'a yhdistykselle seuraavan kauden puheenjohtajaksi) kaupantekotekniikkaa, koska näyttää ainakin minulle vielä kaksi päivää myyntiaikaa ---> joku (TT?) on kuitenkin jo tehnyt tarjouksen niin eiköhän se sitten ollut siinä, turhaan sitä hintaa nostattaa :cool:

JK. minä - itse ja ominpäin - vastustan kaikkia tälläisiä kaupantekotapoja joissa LISÄTÄÄN joku kiinteä summa kauppahinnan päälle; tässä 50eur tai autokaupassa satanen ja erityisesti yritykseen tulevissa puheluissa ne 20...30 senttiset per alkava minuutti; ynnä aivan erityisesti sitä, että julkishallinto on siirtynyt viime vuosina käyttämään tuota maksullista puhelinpalvelua :mad: :mad: :mad:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Reaktiot: Jyrki pokela
Minäkin unohdin koko jutun ja huutaminen ole muutenkaan kovin sopivaa :rolleyes:
Mietin tässä vain, että eikös tehtaalla ollut pitkää'äään myynnissä tuommoinen ja hinta oli minusta just just samaa luokkaa - melkein uudesta takuun alaisesta laitteesta?
 
32DBFBB4-22B1-4EDB-9CF9-9FD37E2CAACF.png
 
Avantin vasaroilla ei kannata lähteä rikkomaan kiviä. Käytännössä kaikki energia sitoutuu terän kärkeen, ja terästä tulee nopeasti entinen.. Keskustelin asiasta taannoin Rammerin (Sandvik) myyjän kanssa, ja hänen kommenttinsa oli suuriinpiirtein näin: "Alle tonnin painoisella vasaralla ei kannata yrittää rikkoa kiviä. Voima ei riitä."

Avantin vasarat eivät hakkaa puomia, ne ovat kotelovaimennettuja. Sen verran olen itsekin, jo poistuneella B160:llä, hajottanut talon perustuksia, että kokemusta löytyy. Idän ihmeiden kanssa tilanne on varmasti toinen.
 
Juu ja lähtökohtaisesti isonmillakin on luonnon kivet pahoja. Jos ei mene halki painuu maan sisään. Murskakin ropisee mukavasti, kun sinne heittää pellosta löytyneitä koripallon kokoisia kiviä. Räjäytetyt lohkot murenee helpommin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille

Uusimmat keskustelut