Itsellä kävi tuossa toissa päivänä haaveri ja 520 lepäsi kyljellään ojan penkalla.
Tilanne sai alkunsa kun lanailin tietä ja takaa tuli henkilöauto jota väistin tienreunalle. Toisen puolen renkaat olivat Avantista pientareen puolella. Auton mentyä ajattelin jatkaa hommia ja lähdin ajamaan eteenpäin, jolloin tien reuna alkoi pettää ja pientareen puolella olevat renkaat upposivat pehmeään tienreunaan. Meinasin, että laitan koneen linkkuun ja zoomin ulos ja "nostan" käännön avulla etutassutmolemmat tielle. Se ei aivan mennyt kuin Strömsössä ja kone valui entistä enemmän ojaan päin, ollen jo yli puolet pientareen puolella. Tässä vaiheessa ajattelin lopettaa yrittämisen ja kutsuin naapurin hinaamaan Vw Caddyllä (etuvetoinen). Tilanne vain paheni, kun alettiin hinaamaan. Koneen perä putosi kokonaan pois tieltä noin metrin syvyiseen ojaan ja painopisteen siirtymisen vuoksi kone kaatui hidastetusti nojaamaan vastapenkkaan. Tässä kohtaa piti kutsua toinen naapuri paikalle vanhalla Massikalla. Saatiin hinattua Avanttia sen verran pystyyn, että kone kääntyi enempi poikittain tiehen nähden, kun Avant kaatui uudelleen. Tässä kohtaa tuli kiire sammuttaa heti moottori kun öp valo syttyi mittaristoon. Siirrettiin Massikkaa, jotta saatiin veto toiseen suuntaan että Avant nousisi pystyyn ja se onnistui. Tässä kohtaa siis Avant poikittain tiehen nähden, peräpuntti toisella puolella ojaa. Laitettiin pattinkia ilmassa olevien renkaiden alle, jotta ei kaadu takaisin kun helpoitetaan veto. Onnistui ja siirrettiin Massikka takaisin toiseen suuntaan ja alettiin vetämään nyt pystyssä seisovaa Avanttia. Kubota tulille ja vähän aikaa käyntiä tasatessa alettiin kiskomaan. Saatiin kone ylös ojasta ja onni onnettomuudessa, mitään ei mennyt rikki. Hieman biohydr.öjyä tuli täyttökorkista, ei muuta.
Viattomasta tilanteesta suuri katastrofi

Luulen, että tilanteen olisi voinut välttää ottamalla luistonesto pois päältä siinä vaiheessa kun toisen puolen renkaat olivat pientareella, nyt kone lähti vetämään ojaan päin heti kun koski ajopolkimeen...
Mutta tässä tilanteessa kävi ilmi kyllä hyvin miten paljon Avant sietää kallistumista. Jouduin meinaan istumaan koneen pullotelineen päällä kun hinattiin eka kerran, kun en uskaltanut istua penkillä koneen ollessa kallellaan...
Loppu hyvin kaikki hyvin
