Jousitettu istuin 216 | AvantClub - Keskustelupalsta

AvantBoy

Jäsen
Keskustelun aloittaja
1.9.2009
5
0
1
Heips, uusi avant 216 omista pukkaa ekaa viestiä, oletteko vaihtaneet 216 istuimen jousitettuun, alkuperäinen käy selälle, minkälainen siihen kävisi ja mistä voisi tilata, onko helppo vaihtaa. Syksyn pimeisiin iltoihin asensin Xenon valot eteen ja taakse työvalon, omalla katkaisjalla, kolmen seinän hytin tein Puuilon http://www.puuilo.fi/cat/product_catalog.php?c=149 , Polykarbonaatti levyistä, kiinnikkeinä käytin Bilteman vannenauhaa, ei ihan siisteinpiä kiinnityksiä mutta ajaa asian. Syssyn jatkoja.
 
Saisitko muutaman kuvan laitettua hytistä? Samanlainen homma ollut mietinnässä ja erilaisia ratkaisuja pähkäillyt. Olisi kiva nähdä valmis ratkaisu. Tärkentähän on se, että ratkaisu hoitaa hommansa. Käytitkö 3:n vai 5:n millin levyä?
 
Laita ihmeessä kuvia tuosta hytistä näytille. Näissä vehkeissä tuo ulkonäkö ei ole se ihan kaikkein tärkein asia kunhan toimivuus on kunnossa.

Avantin omassa ratkaisussa istuimen jouset tulevat käsittääkseni sen moottorin suojapellin (jossa penkki on kiinni) ja rungon väliin. Eli moottoritian yläpuolelle jää ilmarako kun käytössä on Avantin "jousitettu" istuin. Tuosta raosta johtuen olen kuullut suosituksia että kuumalla ilmalla jouset poistettaisiin että koneen jäähdytys toimisi suunnitellulla tavalla.
 
Juu kuvia tulee, ensin täytyy sanoa että "Paavinhytti" on tehty köyhän miehen tarvikkeista, jossain täytyy säästää :) , vähän vaikea oli ottaa kuvia läpinäkyvästä, mutta onnistui kyllä niin että näkee, työstäminen suoritettu käsisalla ja pistosahalla, poraus teräväkärkinen puupora, mittaukset :) heh heh, ei ole käytetty mittaa lainkaan. > kiinnikkeet kiinni ja levy hollille, poraus alkumerkit, tietysti levyjen suojapaperit täytyy poistaa jotta voi työskennellä ja merkata, levy antaa aikas paljon anteeksi ja kiinnikkeet ovat liiikkuvaa mallia ja levyt saa pois helposti kun alkaa kuumottaa, sivulevy olisi voinut tulla hiukan alemmas mutta totesin sen että kun "Paavinkoppiin" meni istumaan niin ei sivun tarvitse ihan alas mennäkään, että näin. Mukavia syssyn jatkoja Avanttilaisille.
 

Liitteet

  • Avant_01.JPG
    Avant_01.JPG
    134,5 KB · Katselut: 4 831
  • Avant_02.JPG
    Avant_02.JPG
    76,8 KB · Katselut: 4 844
  • Avant_03.JPG
    Avant_03.JPG
    143,5 KB · Katselut: 4 843
  • Avant_04.JPG
    Avant_04.JPG
    159,6 KB · Katselut: 4 840
Kiitos kuvista!

Tuo työvälinesuoja taustalla on hieno! Pysyvät vehkeet siistissä rivissä katon alla. :)
 
Niin unohdin tosiaan mainita että tein 3mm levystä, 5mm levystä tulee parempi, ei ole niin lerju. Sivulevyn alareunaan voisi suunnitella vielä jonkinlaisen listan, pääasiallinen tarkoitus oli että seinät suojaisivat tuulelta ja lumipöllyltä jos sitä lunta yleensäkään vielä tulee. Katoksen tein että työlaitteet vaikka rautaa ovatkin olisivat jonkinlaisessa suojassa, ainakin suoralta sateelta.
 
Asensin Avantin omat istuimen jouset. En ole havainnut lämpiämisongelmia.
Luulisi, että pusikossa ajettaessa tuo takavalaisin ja pleksin kiinnikkeet keräävät risuja mukaansa. Itse asensin takavalon katon alapuolelle.
 
Kiitokset kuvista. On aina mukava nähdä miten joku muu on ratkaissut sellaisia ongelmia, missä oma pää kiertää vaan kehää. Tuon oikean puoleisen seinän tekeminen on haastavaa jos tekee alas asti, mutta tuo käyttämäsi ratkaisu kyllä kieltämättä hoitaa tehtävänsä. Pitänee saada itsekkin moinen hytti aikaiseksi ennen talven tuloa ;)
 
Oman safarihytin käytössä huomasin hankaluudeksi näkyväisyyden, etenkin jos täytyi kurkistella oikealta sivulta työlaitteen ohi.
Pysyisiköhän nuo pleksit joillakin kumilenkeillä paikallaan. Olisi vielä helpompi irrottaa tarpeen vaatiessa.
Vaikka tällaisella peitekumilla.
Kaikkea nippeliä löytyy täältä.
Tietysti näille kertyy hintaa enemmän!
 

Uusimmat keskustelut